Laraki Fulgura: pouštní bouře s novým motorem

Supersportovní vůz Laraki Fulgura pochází z afrického Maroka. Abdeslam Laraki, návrhář a designer automobilu, se netají svou láskou k italským supersportům jako Ferrati 360 Modena či Lamborghini Diablo, které sloužily jako zdroj inspirace. Délka Fulgury je 4 617 mm, šířka 2 050 mm a výška pouhých 1 170 mm; oranžovo-nachová barva je pak směsicí obou zmiňovaných vozů.

První verze byla uvedena už v loňském roce, a sice s kompresorem přeplňovaným osmiválcovým motorem o objemu 5.5 l, který pochází z dílny Mercedes-Benzu. Motor disponuje výkonem 570 koní (419 kW) a maximálním točivým momentem 790 Nm/2 400 ot. Tato síla vystřelí sporťák až na 330 km/h, sprint na stovku pak zvládne za 3,7 sekund.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nová verze Fulgury je pak osazena rovněž motorem od Mercedes-Benzu a byla představena na letošním ženevském autosalonu. Jedná se o dvanáctiválec do V s obsahem 6,2 l přeplňovaný dvěma turby. Výkon je na hranici 660 koňských sil (485 kW) a maximem točivého momentu 1 300 Nm/1800 ot. S tímto drobečkem akcelerujete na 100 km/h pod 3,4 sekundy.

Přenos obrovského výkonu zajišťuje v obou případech šestistupňová sekvenční převodovka. Vysokou rychlost krotí 355mm kotoučové brzdy od firmy Brembo. Do asfaltu se zakusují pneumatiky o rozměrech 235/35 na přední nápravě a 335/25 vzadu. Devatenácti palcové disky jsou vyrobeny z lehkých slitin, přičemž šířka kol zajišťuje maximální směrovou stabilitu za všech okolností.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Také interiér vozu spojuje německé prvky a italský design. Značná část je opět od Mercedesu, další prvky byste mohli najít v Audi TT. Výborné jsou i kožené sedačky, které slibují pohodlí i při razantní a sportovní jízdě.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků