Laraki Fulgura: pouštní bouře s novým motorem

Supersportovní vůz Laraki Fulgura pochází z afrického Maroka. Abdeslam Laraki, návrhář a designer automobilu, se netají svou láskou k italským supersportům jako Ferrati 360 Modena či Lamborghini Diablo, které sloužily jako zdroj inspirace. Délka Fulgury je 4 617 mm, šířka 2 050 mm a výška pouhých 1 170 mm; oranžovo-nachová barva je pak směsicí obou zmiňovaných vozů.

První verze byla uvedena už v loňském roce, a sice s kompresorem přeplňovaným osmiválcovým motorem o objemu 5.5 l, který pochází z dílny Mercedes-Benzu. Motor disponuje výkonem 570 koní (419 kW) a maximálním točivým momentem 790 Nm/2 400 ot. Tato síla vystřelí sporťák až na 330 km/h, sprint na stovku pak zvládne za 3,7 sekund.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nová verze Fulgury je pak osazena rovněž motorem od Mercedes-Benzu a byla představena na letošním ženevském autosalonu. Jedná se o dvanáctiválec do V s obsahem 6,2 l přeplňovaný dvěma turby. Výkon je na hranici 660 koňských sil (485 kW) a maximem točivého momentu 1 300 Nm/1800 ot. S tímto drobečkem akcelerujete na 100 km/h pod 3,4 sekundy.

Přenos obrovského výkonu zajišťuje v obou případech šestistupňová sekvenční převodovka. Vysokou rychlost krotí 355mm kotoučové brzdy od firmy Brembo. Do asfaltu se zakusují pneumatiky o rozměrech 235/35 na přední nápravě a 335/25 vzadu. Devatenácti palcové disky jsou vyrobeny z lehkých slitin, přičemž šířka kol zajišťuje maximální směrovou stabilitu za všech okolností.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Také interiér vozu spojuje německé prvky a italský design. Značná část je opět od Mercedesu, další prvky byste mohli najít v Audi TT. Výborné jsou i kožené sedačky, které slibují pohodlí i při razantní a sportovní jízdě.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků