Britská firma nadále dokazuje, že V6 z formule se do 911 přece vejde. Tak proč ho tam nenasadit?
O monstrózní Porsche 911 s motory pocházejícími doslova z formule 1 je nejspíš zájem. O projektu TAG Turbo od britského specialisty Lanzante jsme poprvé slyšeli někdy kolem roku 2018. V malosériové produkci svých restomodů nicméně firma nadále pokračuje s oznámením dalších tří exemplářů, které zapadnou do nové kolekce TAG Championship.
Nové vozy budou tentokrát svými barvami oslavovat vítěznou šnůru McLarenu v F1 v 80. letech. Do zádí vyztužených šasi s přepracovanou karbonovou karoserií ve stylu 930 Turbo pak Lanzante i nyní nasadí 1,5litrové twin-turbo motory V6 TAG od Porsche, které byly opravdu použity v monopostech McLarenu a se kterými napříč sezónami 1984, 1985 a 1986 závodili Alain Prost a Niki Lauda.
Pro silniční použití budou jednotky TAG TTE P01 opět upraveny. Ostatně v závodní specifikaci uměly ve své době produkovat okolo 850 koní (625 kW), v té kvalifikační přes tisícovku. U Cosworthu tak byly motory pro novou trojici vozů podladěny na „pouhých“ 625 koní (460 kW) s omezovačem v 10.250 ot./min a zvládnou pracovat na standardní benzin.
Pohon výhradně zadních kol starému Turbu zůstává, k přenosu teď nicméně Lanzante použije upravenou šestistupňovou manuální převodovku z Porsche 993. Upravený podvozek, karbon-keramická brzdová soustava a 18palcová hořčíková kola Dymag s karbonovým límcem obutá do moderních pneu Michelin Pilot Sport 4 budou také součástí balení.
Oproti klasickému 930 Turbo se speciály vydají cestou odlehčování. Ze specifikace zmizí například elektricky nastavitelná zrcátka a elektrická okna, zatímco klimatizaci nahradí lehčí závodní jednotka a sedačkami budou karbonové skořepiny Recaro. Společnost zmiňuje cílovou suchou hmotnost vozů jen 920 kg.
První dokončený exemplář série TAG Championship se předvede veřejnosti už 11. července při startu letošního Festivalu rychlosti v Goodwoodu.