Landaulet na přání. Majitel nechal svému Brabusu G500 4x4² uříznout střechu

Náš zákazník, náš pán. Tímto heslem se řídila jistá kalifornská dílna, když dostala zakázku na „uřezání“ zadní části střechy Brabusu G500 4x4². Majitel totiž chtěl ze svého „géčka“ vytvořit opulentní Landaulet.

Mercedes třídy G byl hlavně v posledních fázích své předchozí generace cílem pořádně šílených variant. Německá automobilka nejprve představila šestikolové monstrum G63 6x6, poté vytvořila off-roadovou bestii označenou G500 4x4² a ke konci vybalila na této zvýšené čtyřkolce i otevřenou verzi G650 Landaulet, která navíc vznikla pod luxusní značkou Mercedes-Maybach.

Aby toho nebylo málo, standardní G500 4x4² ještě v několika případech upravil známý německý úpravce Brabus. A právě na tomto základě si nyní jistý zákazník kalifornské dílny RDB LA přál vytvořit vlastní Landaulet, tedy kousek bez střechy nad zadními sedačkami. Přestože se mohlo zdát řezání do jedinečného Brabusu trochu kontroverzní, specialisté z RDB LA s tím neměli problém.

Brabus vyladil Mercedes-Benz X. Výkon vzrostl spíše symbolicky

Brabus vyladil Mercedes-Benz X. Výkon vzrostl spíše symbolicky

Výsledek pochopitelně není tak luxusní jako originální exemplář od Maybachu, ale v mnoha případech se mu přibližuje. Kromě odstranění zadního kusu střechy byly úplně dozadu posunuty i nové elektricky ovládané sedačky. Vůči původnímu Landauletu totiž nemá G500 4x4² prodloužený rozvor.

Nad prostor kabiny byla nově instalována plátěná stahovací střecha, přičemž nyní otevřenou zadní část lze zakrýt ručně nataženým přístřeškem. Zadní prosklené sloupky karoserie pak byly vytvořeny zcela nově. Hledělo se přitom i na bezpečnost, takže zadní střešní airbagy jsou stále na svém místě a zadní parkovací kamera byla přemístěna na nové víko kufru bez rezervního kola.

Inženýr Mercedesu ukazuje terénní třídu E v akci. Co všechno kombík zvládne?

Inženýr Mercedesu ukazuje terénní třídu E v akci. Co všechno kombík zvládne?

Vytvořeno muselo být i nové čalounění a koberce pro interiér, včetně bočních panelů. Koneckonců zde nechybí plno Alcantary. Jedna nevýhoda takto upraveného G500 4x4² pak ale napadne každého. Díky posunutí sedaček úplně dozadu auto zcela postrádá zavazadlový prostor. Priority majitele jsou však asi jasné.

Jelikož se jedná o Brabus, dvakrát přeplňovaný osmiválec pod kapotou má zvýšený výkon na 368 kW (500 koní) a točivý moment na 710 Nm. Zrychlení upraveného „géčka“ z nuly na 100 km/h je tak úctyhodných 6,9 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 210 km/h.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 38 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků