Landaulet na přání. Majitel nechal svému Brabusu G500 4x4² uříznout střechu

Náš zákazník, náš pán. Tímto heslem se řídila jistá kalifornská dílna, když dostala zakázku na „uřezání“ zadní části střechy Brabusu G500 4x4². Majitel totiž chtěl ze svého „géčka“ vytvořit opulentní Landaulet.

Mercedes třídy G byl hlavně v posledních fázích své předchozí generace cílem pořádně šílených variant. Německá automobilka nejprve představila šestikolové monstrum G63 6x6, poté vytvořila off-roadovou bestii označenou G500 4x4² a ke konci vybalila na této zvýšené čtyřkolce i otevřenou verzi G650 Landaulet, která navíc vznikla pod luxusní značkou Mercedes-Maybach.

Aby toho nebylo málo, standardní G500 4x4² ještě v několika případech upravil známý německý úpravce Brabus. A právě na tomto základě si nyní jistý zákazník kalifornské dílny RDB LA přál vytvořit vlastní Landaulet, tedy kousek bez střechy nad zadními sedačkami. Přestože se mohlo zdát řezání do jedinečného Brabusu trochu kontroverzní, specialisté z RDB LA s tím neměli problém.

Brabus vyladil Mercedes-Benz X. Výkon vzrostl spíše symbolicky

Brabus vyladil Mercedes-Benz X. Výkon vzrostl spíše symbolicky

Výsledek pochopitelně není tak luxusní jako originální exemplář od Maybachu, ale v mnoha případech se mu přibližuje. Kromě odstranění zadního kusu střechy byly úplně dozadu posunuty i nové elektricky ovládané sedačky. Vůči původnímu Landauletu totiž nemá G500 4x4² prodloužený rozvor.

Nad prostor kabiny byla nově instalována plátěná stahovací střecha, přičemž nyní otevřenou zadní část lze zakrýt ručně nataženým přístřeškem. Zadní prosklené sloupky karoserie pak byly vytvořeny zcela nově. Hledělo se přitom i na bezpečnost, takže zadní střešní airbagy jsou stále na svém místě a zadní parkovací kamera byla přemístěna na nové víko kufru bez rezervního kola.

Inženýr Mercedesu ukazuje terénní třídu E v akci. Co všechno kombík zvládne?

Inženýr Mercedesu ukazuje terénní třídu E v akci. Co všechno kombík zvládne?

Vytvořeno muselo být i nové čalounění a koberce pro interiér, včetně bočních panelů. Koneckonců zde nechybí plno Alcantary. Jedna nevýhoda takto upraveného G500 4x4² pak ale napadne každého. Díky posunutí sedaček úplně dozadu auto zcela postrádá zavazadlový prostor. Priority majitele jsou však asi jasné.

Jelikož se jedná o Brabus, dvakrát přeplňovaný osmiválec pod kapotou má zvýšený výkon na 368 kW (500 koní) a točivý moment na 710 Nm. Zrychlení upraveného „géčka“ z nuly na 100 km/h je tak úctyhodných 6,9 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 210 km/h.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků