Land Rover v ČR: hlavním tahákem je Discovery (interview)

Land Rover v ČR: hlavním tahákem je Discovery (interview)

Zdá se, že po letech hubených nastává pro značku Land Rover v České republice čas hojnosti. Svědčí o tom alespoň výsledky z počátku letošního roku. Za první dva měsíce bylo u nás zaregistrováno 72 vozů značky Land Rover, což je oproti 29 vozům z loňska za stejné období podstatný rozdíl. V rozhovoru pro AutoRevue.cz generální ředitel společnosti Land Rover Austria Georg R. Staudinger (má na starosti nově i Českou republiku) řekl: „Chceme zdvojnásobit prodeje.“

AR: Jak jste spokojený s výsledky, kterých jste dosáhli loni v České republice?
V loňském roce jsme prodali 285 vozů. To představovalo zvýšení prodejů o více než sto procent oproti roku 2009. Když jsem to porovnával s výsledky naší značky v jiných zemích ve světě, byl to jeden z nejvyšších růstů…

AR: … téměř jako v Číně.
To ano, až na ta čísla (smích), v Číně letos hodlají prodat 40 000 vozů… Ale upřímně, pro nás byl loňský rok v České republice rokem startovacím. Museli jsem totiž loni rozšířit síť prodejců, byla nedostatečná, stabilizovat byznys. Což se nám povedlo. První polovina roku pro nás byla jen zkušební, alespoň já jsem to tak bral. Na druhou stranu jsme poznali, že značka je zde velmi známá. Jezdí tu kolem 6000 vozů značky Land Rover.  

AR: Byl jste překvapený, když jste se dozvěděl, že nejlépe prodávajícím modelem v České republice byl Discovery? 
Ne příliš. Než jsme vstoupili na trh v Česku, tak jsme si nechali udělat několik průzkumů. A z nich jsme se dozvěděli, že Discovery je v zemích střední a východní Evropy velmi oblíbený. Od počátku bylo jasné, že to bude náš prodejní tahák. A bylo pro nás jen dobře, že se objevil nový Discovery 4. Hned upoutal velkou pozornost a podpořil náš začátek u vás. 

AR: Můžete porovnat český a rakouský trh. Podobají se?
Ano i ne. V Rakousku zatím prodáváme mnohem lépe – loni si naše vozy pořídilo 1500 zákazníků. Co se týká procentuálního rozložení prodejů jednotlivých modelů, tak je to dost podobné. V Rakousku se nyní chceme více koncentrovat na modely Discovery, Range Rover Sport a Range Rover. Jsme tam dobře usazeni s modelem Freelander, běžně dělá zhruba 50 procent našich prodejů. Freelander se podobně prodává i v Německu, Velké Británii a dalších evropských zemích, je to hlavní tahák značky. V ČR však tvoří jeho prodeje jen necelých 30 procent z celkového objemu prodejů. Tady je co vylepšovat. A ještě je tu jedna velká odlišnost. Když už se někdo rozhodne v České republice pro naše vozy, většinou si je pořizuje v té nejvyšší výbavě. V Rakousku tomu tak není.

AR: Jaký máte plán pro letošní rok?
Loni, když jsme fungovali zhruba jen půl roku, tak jsem prodali 285 vozů. Letos se chceme dostat minimálně na číslo 400. Ale tam nechceme skončit, pro příští roky máme ještě vyšší ambice. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Georg R. Staudinger, generální ředitel společnosti Land Rover Austria  
 
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 7 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků