Land Rover rozšiřuje nabídku o dva plug-in hybridy. Kteří velikáni dostali tříválec?

Do současné nabídky automobilky Land Rover se dostala kombinace tříválce a elektromotoru. I když to na první poslech nezní moc dobře, je to pro modely Discovery Sport a Range Rover Evoque vrcholná motorizace.

Britský Land Rover prozatím žádný elektromobil nenabízí. Aby tak udržel krok s tvrdými emisními limity, představuje dvě nové plug-in hybridní varianty své flotily, kterými jsou Land Rover Discovery Sport a Range Rover Evoque. Novinky přijaly označení PHEV, které se poprvé objevilo u klasického Range Roveru. 

Na tento krok jsou oba vozy plně připraveny už od minulého roku - Evoque s příchodem nové generace a Discovery Sport od svého výrazného omlazení. Samotná práce na pohonném ústrojí už ale začala v roce 2016 a celý vývoj probíhal za zavřenými dveřmi Land Roveru.

TEST Land Rover Discovery Sport 2.0 MHEV D180 AWD: Všestranná elegance

TEST Land Rover Discovery Sport 2.0 MHEV D180 AWD: Všestranná elegance

Nová hybridní motorizace dostala jméno P300e a skládá se z tříválcového zážehového motoru o objemu 1,5 litru, osmistupňové automatické převodovky a elektromotoru na zadní nápravě. Spalovací motor produkuje výkon 200 koní a elektrický jich má 109. Celkový výkon tak Land Rover uvádí 227 kW (309 koní) a 540 N.m točivého momentu.

Elektrická energie se ukládá do lithium-iontové baterie o kapacitě 15 kWh umístěné pod zadními sedadly. Plně nabitá vydrží Range Roveru Evoque na 66 kilometrů čistě elektrické jízdy. V případě většího a těžšího Discovery Sport to dělá 62 kilometrů. Oba vozy pak dokážou cestovat až do rychlosti 135 km/h čistě na elektřinu. Rychlé nabíjení baterie je u takových vozů samozřejmostí - 80 % kapacity baterie se nabije za půl hodiny.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Elektromotor má zásluhu i na velmi zajímavé dynamice. Evoque zvládne akceleraci z nuly na 100 km/h za 6,4 sekundy. Discovery Sport je na stejné hodnotě o dvě desetiny déle. Evoque pak také slibuje kombinovanou spotřebu 1,4 l/100 km. Discovery Sport si na stejnou vzdálenost řekne o dvě deci více. 

Tato nová motorizace se pro oba modely stává také tou nejsilnější. Tomu bude samozřejmě odpovídat i cena. Ty české ovšem ještě neznáme. Pokud budeme vycházet z britského ceníku, vyjde nás Range Rover Evoque P300E v přepočtu na nejméně 1.366.000 Kč a Land Rover Discovery Sport P300E na 1.414.000 Kč.

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 112 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků