Land Rover Range_e: dieselelektrická studie

A hybridní běsnění pokračuje. Nový prototyp Range_e údajně na čistě elektrický pohon urazí 30 km a jede až 192 km/h.

Automobilku Land Rover rozhodně nelze vinit z toho, že by ignorovala požadavky ekologicky smýšlející veřejnosti. Již před třemi lety například laboroval s elektricky hnanou zadní nápravou ERAD (Electric Rear Axle Drive) v dieselelektrickém prototypu LR2 (podobné řešení letos v Ženevě použije také Volvo v hybridním provedení svého modelu V60) a vloni připravil opět dieselelektrickou verzi typu Range Rover Sport. Nejnovějším strojem v této řadě LR se letos na autosalonu v Ženevě stane Range_e a oproti svým předchůdcům bude schopen také krátkodobé jízdy na čistě elektrický pohon.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Model Range_e byl zkonstruován v britské centrále Land Roveru a dnes již použitou techniku zkouší v běžném provozu několik prototypů. Jeho základem je verze Range Rover Sport se sériovým vznětovým šestiválcem 3,0 l pracujícím v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF, který je doplněn elektromotorem o výkonu 34 koní (25 kW). Na čistě elektrickou energii vůz urazí zhruba 32 km a rozjede se až na 193 km/h, což jsou mezi stávajícími velkými „plug-in hybridy“ velmi zajímavé hodnoty. Jinými slovy, pokud cesto do práce ujedete méně než 30 km, vystačíte si jen s dobíjením z běžné elektrické sítě a naftu prakticky nespotřebujete. 

Nový koncept Range_e se na autosalonu v Ženevě v expozici značky Land Rover představí po boku limitované „superluxusní“ série Range Rover Autobiography Ultimate Edition, jež má být nejkomfortnějším strojem z dílen Land Roveru v celé historii, a černo – bílé série LR4 Landmark. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků