Land Rover Range_e: dieselelektrická studie

A hybridní běsnění pokračuje. Nový prototyp Range_e údajně na čistě elektrický pohon urazí 30 km a jede až 192 km/h.

Automobilku Land Rover rozhodně nelze vinit z toho, že by ignorovala požadavky ekologicky smýšlející veřejnosti. Již před třemi lety například laboroval s elektricky hnanou zadní nápravou ERAD (Electric Rear Axle Drive) v dieselelektrickém prototypu LR2 (podobné řešení letos v Ženevě použije také Volvo v hybridním provedení svého modelu V60) a vloni připravil opět dieselelektrickou verzi typu Range Rover Sport. Nejnovějším strojem v této řadě LR se letos na autosalonu v Ženevě stane Range_e a oproti svým předchůdcům bude schopen také krátkodobé jízdy na čistě elektrický pohon.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Model Range_e byl zkonstruován v britské centrále Land Roveru a dnes již použitou techniku zkouší v běžném provozu několik prototypů. Jeho základem je verze Range Rover Sport se sériovým vznětovým šestiválcem 3,0 l pracujícím v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF, který je doplněn elektromotorem o výkonu 34 koní (25 kW). Na čistě elektrickou energii vůz urazí zhruba 32 km a rozjede se až na 193 km/h, což jsou mezi stávajícími velkými „plug-in hybridy“ velmi zajímavé hodnoty. Jinými slovy, pokud cesto do práce ujedete méně než 30 km, vystačíte si jen s dobíjením z běžné elektrické sítě a naftu prakticky nespotřebujete. 

Nový koncept Range_e se na autosalonu v Ženevě v expozici značky Land Rover představí po boku limitované „superluxusní“ série Range Rover Autobiography Ultimate Edition, jež má být nejkomfortnějším strojem z dílen Land Roveru v celé historii, a černo – bílé série LR4 Landmark. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků