Land Rover připravil velké překvapení. Představí elektrický Defender

Ať už jste na ženevském autosalonu čekali cokoliv, tohle asi nečekal nikdo. Land Rover si připravil překvapení v podobě modelu Electric Defender. Jak napovídá název, jde o elektrickou variantu legendárního off-roadu. Celkem bude vystaveno sedem elektrických exemplářů, které po skončení autosalonu přejdou do vlastnictví vybraných služeb (hasiči, záchranáři).

Test Land Rover Defender Rough - jeho revírem je Pařížská?

Test Land Rover Defender Rough - jeho revírem je Pařížská?

Elektrický Defender má pod kapotou na místo naftového motoru uložený lithium-iontový akumulátor s celkovou kapacitou 27 kWh a s hmotností 410 kg. Pohon obstarává jeden elektromotor o výkonu 70 kW. Klasickou převodovku dali inženýři úplně pryč, zbytek hnacího řetězce ale zůstal. Oproti běžným verzím přibrala novinka na hmotnosti 100 kg, přičemž pohotovostní hmotnost přesahuje dvě tuny.

Test Land Rover Defender: obránce tradic

Test Land Rover Defender: obránce tradic

V terénu údajně vydrží baterie až osm hodin, dojezd činí více než 80 km a v autě nechybí ani modifikovaný systém Terrain Response. Prezentované elektromobily jsou výsledkem práce navazující na projekt Leopard 1, což byl prototyp taktéž vycházející z Defenderu. Mimochodem tento koncept vytáhl dvanáctitunovou soupravu do kopce s 13% stoupání a zvládl 800 mm hluboký brod. 

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků