Land Rover připravil velké překvapení. Představí elektrický Defender

Ať už jste na ženevském autosalonu čekali cokoliv, tohle asi nečekal nikdo. Land Rover si připravil překvapení v podobě modelu Electric Defender. Jak napovídá název, jde o elektrickou variantu legendárního off-roadu. Celkem bude vystaveno sedem elektrických exemplářů, které po skončení autosalonu přejdou do vlastnictví vybraných služeb (hasiči, záchranáři).

Test Land Rover Defender Rough - jeho revírem je Pařížská?

Test Land Rover Defender Rough - jeho revírem je Pařížská?

Elektrický Defender má pod kapotou na místo naftového motoru uložený lithium-iontový akumulátor s celkovou kapacitou 27 kWh a s hmotností 410 kg. Pohon obstarává jeden elektromotor o výkonu 70 kW. Klasickou převodovku dali inženýři úplně pryč, zbytek hnacího řetězce ale zůstal. Oproti běžným verzím přibrala novinka na hmotnosti 100 kg, přičemž pohotovostní hmotnost přesahuje dvě tuny.

Test Land Rover Defender: obránce tradic

Test Land Rover Defender: obránce tradic

V terénu údajně vydrží baterie až osm hodin, dojezd činí více než 80 km a v autě nechybí ani modifikovaný systém Terrain Response. Prezentované elektromobily jsou výsledkem práce navazující na projekt Leopard 1, což byl prototyp taktéž vycházející z Defenderu. Mimochodem tento koncept vytáhl dvanáctitunovou soupravu do kopce s 13% stoupání a zvládl 800 mm hluboký brod. 

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků