Land Rover představuje hybridní Range Rover a Range Rover Sport

Modernizovaný Evoque nebude jedinou premiérou automobilky Land Rover na autosalonu ve Frankfurtu. Kromě něj se představí také hybridní verze velkého Range Roveru a Range Roveru Sport, které výrobce sliboval už minulý rok během představení aktuální generace.

Test Range Rover TDV6 - hlavně nic neměnit

Test Range Rover TDV6 - hlavně nic neměnit

Současný Range Rover vznikal s ohledem na hybridní pohon, což má jednu zásadní výhodu. Konstrukce auta tomu je přizpůsobena, takže akumulátory ani další části hybridního pohonu nijak nezasáhly do prostoru pro cestující nebo do zavazadelníku. Vše zůstalo nezměněno a to včetně sedmimístného interiéru u Range Roveru Sport.

Základem nového hybridního ústrojí je naftový šestiválec SDV6 kombinovaný s elektromotorem integrovaným do automatické převodovky. Ten nabídne 48 koní a 170 Nm. Celkový výkon činí podle oficiálních tabulek 340 koní a 700 Nm. Stovku zvládne Range Rover za 6,9 s, Sport je o dvě desetiny rychlejší. Co se maximální rychlosti týká, v prvním případě se těšte na 218 km/h, v tom druhém pak na 225 km/h. To vše se spotřebou kolem 6,4 l/100 km, ale uvidíme, jaká bude praxe.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Hybridní verze Range Roveru je full-hybrid, tedy může jet pouze s využitím elektromotoru. Maximální rychlost činí v takovém případě 48 km/h, dojezd je pouhých 1,6 km. Automobilka ale slibuje zajímavou jízdní dynamiku, silnou disciplínou by mělo být především pružné zrychlení. Hybrid by se v konečném důsledku neměl jízdně příliš lišit od naftového osmiválce.

Premiéra Range Roveru Sport v Praze: přišlo přes šest set zájemců

Premiéra Range Roveru Sport v Praze: přišlo přes šest set zájemců

Objednávky začne Land Rover přijímat už od desátého září. Zítra (22.8.) vyrazí tři exempláře na expedici z britského Solihullu do indické Bombaje, kde sídlí Tata. Land Rover tak chce demonstrovat, že ani hybridní provedení nedělá žádné kompromisy po stránce terénních schopností. Také ty by měly být stejné s klasickými verzemi, a to včetně například nadprůměrné brodivosti.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků