Land Rover představil nový koncept LRX

Tvářit se egologicky dnes chce skoro každá automobilka a výjimkou není ani Land Rover. Jedním z vozů, který se chlubí tím, že je ohleduplný k životnímu prostředí, je i koncept LRX britské automobilky.

Pod kapotou LRX se ukrývá dvoulitrový turbodiesel schopný provozu na bionaftu. Produkce CO2 činí u tohoto motoru jen 120g/km jízdy, což je na SUV velmi dobrá hodnota. Jako obvykle se můžeme ptát, proč automobilka volila nafťák, který je mnohem škodlivější než benzin v mnoha jiných aspektech, ale dnešním zaklínadlem ekologie je zkrátka CO2 a vše ostatní jde stranou.

Koncept LRX má nad zadní nápravou uložený elektromotor, který je schopný pohánět vůz při nízkých rychlostech (do 32 km/h) a v případě potřeby zásahu všech čtyř kol dodává točivý moment na zadní kola. Elektromotor slouží také jako startér – pokud to není potřeba, diesel se automaticky vypne, po sešlápnutí akcelerátoru zase okamžitě naskočí.

Land Rover LRX je dlouhý 4,35 m, široký 1,90 m a na výšku měří 1,54 m, z čeho je patrné, že o žádného obra nejde. Vůz stojí na dvacetipalcových kolech (zřejmě jen v podobě konceptu), o sériové výrobě ale nebylo prozatím rozhodnuto.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Land Rover LRX Concept

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků