Land Rover představil nový koncept LRX

Tvářit se egologicky dnes chce skoro každá automobilka a výjimkou není ani Land Rover. Jedním z vozů, který se chlubí tím, že je ohleduplný k životnímu prostředí, je i koncept LRX britské automobilky.

Pod kapotou LRX se ukrývá dvoulitrový turbodiesel schopný provozu na bionaftu. Produkce CO2 činí u tohoto motoru jen 120g/km jízdy, což je na SUV velmi dobrá hodnota. Jako obvykle se můžeme ptát, proč automobilka volila nafťák, který je mnohem škodlivější než benzin v mnoha jiných aspektech, ale dnešním zaklínadlem ekologie je zkrátka CO2 a vše ostatní jde stranou.

Koncept LRX má nad zadní nápravou uložený elektromotor, který je schopný pohánět vůz při nízkých rychlostech (do 32 km/h) a v případě potřeby zásahu všech čtyř kol dodává točivý moment na zadní kola. Elektromotor slouží také jako startér – pokud to není potřeba, diesel se automaticky vypne, po sešlápnutí akcelerátoru zase okamžitě naskočí.

Land Rover LRX je dlouhý 4,35 m, široký 1,90 m a na výšku měří 1,54 m, z čeho je patrné, že o žádného obra nejde. Vůz stojí na dvacetipalcových kolech (zřejmě jen v podobě konceptu), o sériové výrobě ale nebylo prozatím rozhodnuto.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Land Rover LRX Concept

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků