Land Rover představil nový koncept LRX

Tvářit se egologicky dnes chce skoro každá automobilka a výjimkou není ani Land Rover. Jedním z vozů, který se chlubí tím, že je ohleduplný k životnímu prostředí, je i koncept LRX britské automobilky.

Pod kapotou LRX se ukrývá dvoulitrový turbodiesel schopný provozu na bionaftu. Produkce CO2 činí u tohoto motoru jen 120g/km jízdy, což je na SUV velmi dobrá hodnota. Jako obvykle se můžeme ptát, proč automobilka volila nafťák, který je mnohem škodlivější než benzin v mnoha jiných aspektech, ale dnešním zaklínadlem ekologie je zkrátka CO2 a vše ostatní jde stranou.

Koncept LRX má nad zadní nápravou uložený elektromotor, který je schopný pohánět vůz při nízkých rychlostech (do 32 km/h) a v případě potřeby zásahu všech čtyř kol dodává točivý moment na zadní kola. Elektromotor slouží také jako startér – pokud to není potřeba, diesel se automaticky vypne, po sešlápnutí akcelerátoru zase okamžitě naskočí.

Land Rover LRX je dlouhý 4,35 m, široký 1,90 m a na výšku měří 1,54 m, z čeho je patrné, že o žádného obra nejde. Vůz stojí na dvacetipalcových kolech (zřejmě jen v podobě konceptu), o sériové výrobě ale nebylo prozatím rozhodnuto.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Land Rover LRX Concept

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků