Land Rover pracuje na autonomním řízení. V terénu…

Jaguar Land Rover ohlásil autonomní technologii schopnou také off-road jízdy. Spoléhat bude na celou řadu senzorů, které budou snímat okolí vozu.

O autonomních technologiích se mluví už delší dobu. Jaguar Land Rover se ale rozhodl představit převratnou novinku. Projekt Cortex využívá několik zabudovaných senzorů pro vytvoření pětirozměrného obrazu kolem vozu, což umožní procházet náročný terén bez zásahu řidiče.

Vůz bude používat hned několik druhů senzorů. Okolí vozu budou mapovat zvukové, rádiové, lidarové senzory, a samozřejmě kamery. Díky nim si má poradit s různými terény za jakýchkoli povětrnostných podmínek. Systém funguje v poloautonomním i plně autonomním režimu, takže si řidič může vybrat, zda si nechá prostor pro vlastní zásah, nebo se o jízdu nebude vůbec starat.

Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok

Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok

"Autonomní řízení je pro autoprůmysl nevyhnutelné. Snaha vytvořit nejpříjemnější, nejschopnější a nejbezpečnější autonomní systém nás vede k tomu, abychom zkoumali hranice inovací. Cortex nám dává příležitost spolupracovat s fantastickými partnery, kteří nám pomohou realizovat naše vize," řekl Chris Holmes, manažer pro konektivitu a autonomní technologie automobilky Jaguar Land Rover. 

Testování se uskuteční ve Velké Británii na terénních tratích. Algoritmy a potřebné senzory jsou však stále ve stádiu vývoje. Jaguar Land Rover zatím nezveřejnil, kdy se nový systém autonomní jízdy v terénu objeví v sériové výrobě. Plně autonomní řízení je však podle současných odhadů hudbou příštích deseti let.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků