Land Rover pracuje na autonomním řízení. V terénu…

Jaguar Land Rover ohlásil autonomní technologii schopnou také off-road jízdy. Spoléhat bude na celou řadu senzorů, které budou snímat okolí vozu.

O autonomních technologiích se mluví už delší dobu. Jaguar Land Rover se ale rozhodl představit převratnou novinku. Projekt Cortex využívá několik zabudovaných senzorů pro vytvoření pětirozměrného obrazu kolem vozu, což umožní procházet náročný terén bez zásahu řidiče.

Vůz bude používat hned několik druhů senzorů. Okolí vozu budou mapovat zvukové, rádiové, lidarové senzory, a samozřejmě kamery. Díky nim si má poradit s různými terény za jakýchkoli povětrnostných podmínek. Systém funguje v poloautonomním i plně autonomním režimu, takže si řidič může vybrat, zda si nechá prostor pro vlastní zásah, nebo se o jízdu nebude vůbec starat.

Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok

Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok

"Autonomní řízení je pro autoprůmysl nevyhnutelné. Snaha vytvořit nejpříjemnější, nejschopnější a nejbezpečnější autonomní systém nás vede k tomu, abychom zkoumali hranice inovací. Cortex nám dává příležitost spolupracovat s fantastickými partnery, kteří nám pomohou realizovat naše vize," řekl Chris Holmes, manažer pro konektivitu a autonomní technologie automobilky Jaguar Land Rover. 

Testování se uskuteční ve Velké Británii na terénních tratích. Algoritmy a potřebné senzory jsou však stále ve stádiu vývoje. Jaguar Land Rover zatím nezveřejnil, kdy se nový systém autonomní jízdy v terénu objeví v sériové výrobě. Plně autonomní řízení je však podle současných odhadů hudbou příštích deseti let.

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

dnes | Vladimír Kadera | 54 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků