Land Rover pracuje na autonomním řízení. V terénu…

Jaguar Land Rover ohlásil autonomní technologii schopnou také off-road jízdy. Spoléhat bude na celou řadu senzorů, které budou snímat okolí vozu.

O autonomních technologiích se mluví už delší dobu. Jaguar Land Rover se ale rozhodl představit převratnou novinku. Projekt Cortex využívá několik zabudovaných senzorů pro vytvoření pětirozměrného obrazu kolem vozu, což umožní procházet náročný terén bez zásahu řidiče.

Vůz bude používat hned několik druhů senzorů. Okolí vozu budou mapovat zvukové, rádiové, lidarové senzory, a samozřejmě kamery. Díky nim si má poradit s různými terény za jakýchkoli povětrnostných podmínek. Systém funguje v poloautonomním i plně autonomním režimu, takže si řidič může vybrat, zda si nechá prostor pro vlastní zásah, nebo se o jízdu nebude vůbec starat.

Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok

Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok

"Autonomní řízení je pro autoprůmysl nevyhnutelné. Snaha vytvořit nejpříjemnější, nejschopnější a nejbezpečnější autonomní systém nás vede k tomu, abychom zkoumali hranice inovací. Cortex nám dává příležitost spolupracovat s fantastickými partnery, kteří nám pomohou realizovat naše vize," řekl Chris Holmes, manažer pro konektivitu a autonomní technologie automobilky Jaguar Land Rover. 

Testování se uskuteční ve Velké Británii na terénních tratích. Algoritmy a potřebné senzory jsou však stále ve stádiu vývoje. Jaguar Land Rover zatím nezveřejnil, kdy se nový systém autonomní jízdy v terénu objeví v sériové výrobě. Plně autonomní řízení je však podle současných odhadů hudbou příštích deseti let.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

včera | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků