Land Rover pracuje na autonomním řízení. V terénu…

Jaguar Land Rover ohlásil autonomní technologii schopnou také off-road jízdy. Spoléhat bude na celou řadu senzorů, které budou snímat okolí vozu.

O autonomních technologiích se mluví už delší dobu. Jaguar Land Rover se ale rozhodl představit převratnou novinku. Projekt Cortex využívá několik zabudovaných senzorů pro vytvoření pětirozměrného obrazu kolem vozu, což umožní procházet náročný terén bez zásahu řidiče.

Vůz bude používat hned několik druhů senzorů. Okolí vozu budou mapovat zvukové, rádiové, lidarové senzory, a samozřejmě kamery. Díky nim si má poradit s různými terény za jakýchkoli povětrnostných podmínek. Systém funguje v poloautonomním i plně autonomním režimu, takže si řidič může vybrat, zda si nechá prostor pro vlastní zásah, nebo se o jízdu nebude vůbec starat.

Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok

Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok

"Autonomní řízení je pro autoprůmysl nevyhnutelné. Snaha vytvořit nejpříjemnější, nejschopnější a nejbezpečnější autonomní systém nás vede k tomu, abychom zkoumali hranice inovací. Cortex nám dává příležitost spolupracovat s fantastickými partnery, kteří nám pomohou realizovat naše vize," řekl Chris Holmes, manažer pro konektivitu a autonomní technologie automobilky Jaguar Land Rover. 

Testování se uskuteční ve Velké Británii na terénních tratích. Algoritmy a potřebné senzory jsou však stále ve stádiu vývoje. Jaguar Land Rover zatím nezveřejnil, kdy se nový systém autonomní jízdy v terénu objeví v sériové výrobě. Plně autonomní řízení je však podle současných odhadů hudbou příštích deseti let.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků