| Land Rover Defender OCTA Zdroj: Land Rover

| Land Rover Defender OCTA | Zdroj: Land Rover

| Land Rover Defender OCTA Zdroj: Land Rover

| Land Rover Defender OCTA | Zdroj: Land Rover

| Land Rover Defender OCTA Zdroj: Land Rover

| Land Rover Defender OCTA | Zdroj: Land Rover

| Land Rover Defender OCTA Zdroj: Land Rover

| Land Rover Defender OCTA | Zdroj: Land Rover

| Land Rover Defender OCTA Zdroj: Land Rover

| Land Rover Defender OCTA | Zdroj: Land Rover

| Land Rover Defender OCTA Zdroj: Land Rover

| Land Rover Defender OCTA | Zdroj: Land Rover

| Land Rover Defender OCTA Zdroj: Land Rover

| Land Rover Defender OCTA | Zdroj: Land Rover

| Land Rover Defender OCTA Zdroj: Land Rover

| Land Rover Defender OCTA | Zdroj: Land Rover

| Land Rover Defender OCTA Zdroj: Land Rover

| Land Rover Defender OCTA | Zdroj: Land Rover

| Land Rover Defender OCTA Zdroj: Land Rover

| Land Rover Defender OCTA | Zdroj: Land Rover

| Land Rover Defender OCTA Zdroj: Land Rover

| Land Rover Defender OCTA | Zdroj: Land Rover

| Land Rover Defender OCTA Zdroj: Land Rover
| Land Rover Defender OCTA Zdroj: Land Rover
| Land Rover Defender OCTA Zdroj: Land Rover
| Land Rover Defender OCTA Zdroj: Land Rover
11
Fotogalerie

Land Rover použije na Dakaru vrcholný Defender OCTA. Požene ho osmiválec od BMW

Proti komu se Defender v kategorii „sériovek“ příští rok na Dakaru postaví, to zatím nevíme.

Defender OCTA, loni představený dosud nejrychlejší a nejvýkonnější Defender, bude základem pro nedávno oznámený vstup Land Roveru do terénního šampionátu FIA W2RC od roku 2026 a tedy i na legendární rallye Dakar. Britská značka doplňuje, že právě vrcholná specifikace off-roadu je k nástupu do kategorie „Stock“ pro sériově vyráběné vozy přirozenou volbou.

„Stock“ kategorií s nově zavedenými pravidly chtějí FIA a organizátoři Dakaru reagovat na rostoucí popularitu vysoce výkonných off-roadů a SUV – na podobě regulí přitom kromě ostatních výrobců spolupracoval s organizátory právě i Land Rover. Na oficiální zprávy o vstupu dalších značek do této kategorie však zatím stále čekáme.

Závodní Defender OCTA si v rámci pravidel ponechá obecně sériovou techniku včetně originální hliníkové platformy D7x a uspořádání hnacího ústrojí. Pod kapotou tudíž zůstane twin-turbo osmiválec o objemu 4,4 litru (původem od BMW) ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou. Zda si ale motorizace do závodů ponechá mild-hybridní konfiguraci a výkon 635 koní (467 kW) jako v sériovém voze, to značka zatím neupřesňuje.

Od roku 2026 bude tříletý tovární program Defenderu zahrnovat účast dvou vozů na všech pěti podnicích W2RC, přičemž třetí vůz se bude každoročně účastnit Dakaru jakožto hlavního podniku šampionátu. Značka zatím neoznámila sestavu svých pilotů a navigátorů, hledání teprve probíhá. Vývojový program vozů už však započal a v rámci příprav na Dakar 2026 vyvrcholí soutěžním testem na podzim 2025.

„Účast na nejnáročnější rallye na světě představuje vrcholnou zkoušku našeho dosud nejextrémnějšího Defenderu. Víme, že Dakar bude obrovskou výzvou, ale Defender OCTA kombinuje obrovský výkon s charakteristickými schopnostmi a odolností Defenderu, což jsou perfektní základy pro to, o čem jsem přesvědčen, že to bude  konkurenceschopné vozidlo pro rallye-raid,“ dodává Mark Cameron, ředitel značky Defender.

Land Rover

První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem.

V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors.

Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender

Doporučujeme

Články odjinud