Land Rover láká na nový Defender. Maskování zahodí už příští rok

Maskované prototypy nové generace legendárního off-roadu Defender již byly spatřeny při testování. Nyní ovšem na novinku upoutává pozornost sama automobilka.

Nový Land Rover Defender je nyní zřejmě nejočekávanější novinkou britské značky. Ikonický off-road nové generace si bude muset udržet kouzlo starého modelu, ale zároveň se vyrovnat s nástrahami moderního světa. Na novinku přitom již láká sám Land Rover, který na svém Facebooku zveřejnil fotku maskovaného prototypu vyjíždějícího z přívěsu.

U fotky byl mimochodem popisek zmiňující, že odstranění maskovací fólie se dočkáme už příští rok. Některé zdroje však uvádí datum 27. prosince 2018 jako den, kdy se automobilka již oficiálně podělí o podrobnější informace týkající se nového Defenderu.

Další odpadlík: V Ženevě nebude ani Jaguar Land Rover. Prý nemá přínos

Další odpadlík: V Ženevě nebude ani Jaguar Land Rover. Prý nemá přínos

Dřívější záběry prototypů už nicméně mnohé naznačily (viz galerie). Poměrně hranatý design schopného off-roadu by tak vozu mohl zůstat, určitě však stylisticky zapadne do současného směru automobilky. Tradiční jsou i páté dveře, otevírající se do boku.

Dřívější spekulace nakonec mluvily o myšlence vytvořit ze jména Defender v podstatě samostatnou podznačku s různorodou nabídkou variant tohoto modelu – od spartanského off-roadu s krátkým rozvorem až po luxusnější verzi s dlouhým rozvorem.

Nový Range Rover Evoque už má české ceny. Nabídce vládnou mild-hybridy

Nový Range Rover Evoque už má české ceny. Nabídce vládnou mild-hybridy

Kromě základní třídveřové a pětidveřové verze se tak máme těšit například na praktický třídveřový pick-up a taktéž krátký Defender s odnímatelnou střechou, a to v civilních či užitkových verzích. Vrcholem nabídky má být také luxusně vybavený model, který by částečně opustil charakter pravověrného „oholeného“ off-roadu a vydal se konkurovat třeba vyšším výbavám Mercedesu třídy G.

Základem množství Defenderů pak bude zcela nová modulární hliníková platforma MLA, která má hlavně zajistit podstatně nižší hmotnost než u předchůdce. Velkou změnou by ovšem měl být přechod na nezávislé zavěšení vzadu.

Nemáte na Mercedes G či Defender? Kupte si Suzuki Jimny a tento bodykit!

Nemáte na Mercedes G či Defender? Kupte si Suzuki Jimny a tento bodykit!

Nabídkou motorizací bude chtít značka zaujmout všechny světové trhy. Kromě benzinových a naftových motorů se tak mluví o mild-hybridních, plug-in hybridních či plně elektrických variantách pohonů. A jelikož chce Land Rover nabízet Defender mnohem širšímu publiku zájemců, v novince prý uvede i rozsáhlou armádu elektronických pomocníků a asistentů pro jízdu terénem.

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

dnes | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků