Land Rover láká na nový Defender. Maskování zahodí už příští rok

Maskované prototypy nové generace legendárního off-roadu Defender již byly spatřeny při testování. Nyní ovšem na novinku upoutává pozornost sama automobilka.

Nový Land Rover Defender je nyní zřejmě nejočekávanější novinkou britské značky. Ikonický off-road nové generace si bude muset udržet kouzlo starého modelu, ale zároveň se vyrovnat s nástrahami moderního světa. Na novinku přitom již láká sám Land Rover, který na svém Facebooku zveřejnil fotku maskovaného prototypu vyjíždějícího z přívěsu.

U fotky byl mimochodem popisek zmiňující, že odstranění maskovací fólie se dočkáme už příští rok. Některé zdroje však uvádí datum 27. prosince 2018 jako den, kdy se automobilka již oficiálně podělí o podrobnější informace týkající se nového Defenderu.

Další odpadlík: V Ženevě nebude ani Jaguar Land Rover. Prý nemá přínos

Další odpadlík: V Ženevě nebude ani Jaguar Land Rover. Prý nemá přínos

Dřívější záběry prototypů už nicméně mnohé naznačily (viz galerie). Poměrně hranatý design schopného off-roadu by tak vozu mohl zůstat, určitě však stylisticky zapadne do současného směru automobilky. Tradiční jsou i páté dveře, otevírající se do boku.

Dřívější spekulace nakonec mluvily o myšlence vytvořit ze jména Defender v podstatě samostatnou podznačku s různorodou nabídkou variant tohoto modelu – od spartanského off-roadu s krátkým rozvorem až po luxusnější verzi s dlouhým rozvorem.

Nový Range Rover Evoque už má české ceny. Nabídce vládnou mild-hybridy

Nový Range Rover Evoque už má české ceny. Nabídce vládnou mild-hybridy

Kromě základní třídveřové a pětidveřové verze se tak máme těšit například na praktický třídveřový pick-up a taktéž krátký Defender s odnímatelnou střechou, a to v civilních či užitkových verzích. Vrcholem nabídky má být také luxusně vybavený model, který by částečně opustil charakter pravověrného „oholeného“ off-roadu a vydal se konkurovat třeba vyšším výbavám Mercedesu třídy G.

Základem množství Defenderů pak bude zcela nová modulární hliníková platforma MLA, která má hlavně zajistit podstatně nižší hmotnost než u předchůdce. Velkou změnou by ovšem měl být přechod na nezávislé zavěšení vzadu.

Nemáte na Mercedes G či Defender? Kupte si Suzuki Jimny a tento bodykit!

Nemáte na Mercedes G či Defender? Kupte si Suzuki Jimny a tento bodykit!

Nabídkou motorizací bude chtít značka zaujmout všechny světové trhy. Kromě benzinových a naftových motorů se tak mluví o mild-hybridních, plug-in hybridních či plně elektrických variantách pohonů. A jelikož chce Land Rover nabízet Defender mnohem širšímu publiku zájemců, v novince prý uvede i rozsáhlou armádu elektronických pomocníků a asistentů pro jízdu terénem.

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

dnes | AutoRevue.cz | 3 příspěvky
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků