Land Rover Freelander II, bude i osmiválec?

Americké zastoupení Land Roveru přišlo s tím, že větším prodejům nového Freelanderu by prospělo nasazení osmiválcového motoru. Tento typ motoru je totiž ve Spojných státech velmi oblíben a prodeje osmiválcových verzí tvoří značnou část vozů kategorie SUV a to i v případě menších modelů.

Freelander je totiž zástupcem jakési střední třídy SUV, kde se, až na výjimky, osmiválce nedávají. Navíc zájem o takový motor by byl mimo americký kontinent velmi malý a v Evropě v podstatě nulový.

Nicméně americký trh je pro SUV vždy klíčový a je docela možné, že automobilka nářky ze západu vyslyší. Pokud by tak učinila, má co nabídnout. Nový agregát 4,4 V8 o výkonu 315 k a točivém momentu 440 Nm je natolik kompaktní, že ho není problém zastavět do jakéhokoli modelu, který používá pod kapotou šestiválec.

Zde by si tedy automobilka značně ušetřila náklady na vývoj motorového prostoru a měla by skutečně bezkonkurenční model své třídy. Osobně se ovšem přikláním k tomu, že zůstane jen u přání šéfa amerického zastoupení.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků