Land Rover Freelander II, bude i osmiválec?

Americké zastoupení Land Roveru přišlo s tím, že větším prodejům nového Freelanderu by prospělo nasazení osmiválcového motoru. Tento typ motoru je totiž ve Spojných státech velmi oblíben a prodeje osmiválcových verzí tvoří značnou část vozů kategorie SUV a to i v případě menších modelů.

Freelander je totiž zástupcem jakési střední třídy SUV, kde se, až na výjimky, osmiválce nedávají. Navíc zájem o takový motor by byl mimo americký kontinent velmi malý a v Evropě v podstatě nulový.

Nicméně americký trh je pro SUV vždy klíčový a je docela možné, že automobilka nářky ze západu vyslyší. Pokud by tak učinila, má co nabídnout. Nový agregát 4,4 V8 o výkonu 315 k a točivém momentu 440 Nm je natolik kompaktní, že ho není problém zastavět do jakéhokoli modelu, který používá pod kapotou šestiválec.

Zde by si tedy automobilka značně ušetřila náklady na vývoj motorového prostoru a měla by skutečně bezkonkurenční model své třídy. Osobně se ovšem přikláním k tomu, že zůstane jen u přání šéfa amerického zastoupení.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků