Land Rover Freelander 2: facelift a pohon 2WD!

Na světě je první Land Rover v dějinách, jenž postrádá ambice v provozu mimo zpevněné silnice. Je jím Freelander 2 pro rok 2011.

To jsou věci. Automobilka Land Rover představila faceliftovanou verzi svého nejmenšího modelu Freelander s modernizovaným vzhledem, vylepšeným vznětovým motorem a možností volby pohonu pouze předních kol. Automobilka nás tak dokázala překvapit, i když jsme první snímky faceliftovaného Freelanderu viděli již v půli července. Jiný vzhled jsme čekali, jakýsi „polopohon” nikoli. Pojďme si ale jednotlivé změny probrat pěkně jednu po druhé.

Po stránce vzhledu se až tak mnoho nezměnilo. V rámci faceliftu dostal Freelander jiné přední mlhovky a pozměněnou masku chladiče, seznam modifikací uzavírají nová přední a zadní sdružená světla. V nabídce barev karoserie přibyly odstíny Kosrae Green, Baltic Blue a Fuji White, vybírat lze z nových litých ráfků s průměrem 18 a 19 palců.

Uvnitř je jiná grafika přístrojového štítu a v nabídce se nachází čtyři druhy čalounění včetně vrcholné celokožené verze Premium Pack. Ta disponuje i plným elektrickým ovládáním sedadel, specifickými koberečky a čalouněným odkládacím prostorem ve středové konzoli.

Větší změny jsou technického rázu. Tou nejzásadnější je doplnění verze s pohonem jediné osy. Takto nevybavený Freelander 2 ponese označení eD4 a na trh se dostane těsně před premiérou zcela nového modelu Evoque, jenž bude mít rovněž pohon předních kol. Verze eD4 disponuje výhradně šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením a soustavou řízeného zhášení motoru start/stop. Freelander eD4 se i díky tomu stane nejhospodárnějším Land Roverem v historii, když má vykazovat průměrnou spotřebu 6,0 l/100 km a emise CO2 ve výši 158 g/km.

O jeho se přitom postará nový vznětový čtyválec s TD4 objemem 2,2 l, variabilní geometrií lopatek turbodmychadla a výkonem 150 koní (110 kW), který představuje další klíčovou změnu. Krom zmiňovaného stopadesátikoňového provedení TD4 bude nabízen i ve verzi SD4 s výkonem 190 koní a automatickou rychlostní skříní. Tomuto provedení bude již vlastní výlučně pohon všech kol, na stovku zrychlí za 8,7 sekundy a zvládne rychlost až 190 km/h.

Nemůžeme si odpustit poznámku, že pro Land Rover je nabídnutí verze Freelanderu eD4 s pohonem předních kol velký krokem zpět, svým způsobem se poněkud zpronevěřuje vlastním tradicím. Je ale třeba dodat, že nezanedbatelných 23 % evropských prodejů SUV patří právě vozům s pohonem pouze jedné nápravy, a automobilka tak po vzoru mnohých konkurentů mění vlastní zásady za vyšší prodeje.

Vylepšený Freelander LR2 se začne prodávat příští měsíc, cena za provedení s pohonem předních kol ještě nebyla stanovena. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Land Rover Freelander 2 s faceliftem pro rok 2011
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků