Land Rover Discovery V8: Disco dostane osmiválec. „Ekohnutí” navzdory

Na úvod krátká odbočka. Zkuste si do textového editoru napsat slovo „ekohnutí“. Uvidíte, že bude automaticky opraveno na „šlohnutí“, což je myslím v rámci problematiky dosti příznačné. A nyní k věci.

V době tuhého boje za snižování spotřeby a emisí hledá milovník silných, velkých motorů dobré zprávy jen velmi obtížně. Ale teď tu pro něj jednu máme. Automobilka Land Rover rozhodla, že se pod kapotou modelu Discovery Ultimate nově objeví vidlicový osmiválec s objemem rovných pěti litrů. Výkon 375 koní (276 kW) a točivý moment 510 Nm tomuto vozu umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 7,9 s. Na motor bude opět navazovat šestistupňová převodovka s automatickým řazením.

O výrobě této varianty již bylo rozhodnuto, takže se zdá, že se brzy dozvíme její pořizovací cenu i pro český trh. Například v Holandsku již byla stanovena na 110 000 eur.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Land Rover Discovery 2009 s posledním faceliftem
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

dnes | Radek Pecák | 3 příspěvky
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků