Land Rover Discovery V8: Disco dostane osmiválec. „Ekohnutí” navzdory

Na úvod krátká odbočka. Zkuste si do textového editoru napsat slovo „ekohnutí“. Uvidíte, že bude automaticky opraveno na „šlohnutí“, což je myslím v rámci problematiky dosti příznačné. A nyní k věci.

V době tuhého boje za snižování spotřeby a emisí hledá milovník silných, velkých motorů dobré zprávy jen velmi obtížně. Ale teď tu pro něj jednu máme. Automobilka Land Rover rozhodla, že se pod kapotou modelu Discovery Ultimate nově objeví vidlicový osmiválec s objemem rovných pěti litrů. Výkon 375 koní (276 kW) a točivý moment 510 Nm tomuto vozu umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 7,9 s. Na motor bude opět navazovat šestistupňová převodovka s automatickým řazením.

O výrobě této varianty již bylo rozhodnuto, takže se zdá, že se brzy dozvíme její pořizovací cenu i pro český trh. Například v Holandsku již byla stanovena na 110 000 eur.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Land Rover Discovery 2009 s posledním faceliftem
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků