Kapitoly článku:
Jízda: Má potenciál
S hodnocením jízdních vlastností to je trochu složitější, protože jsme většinou měli pod pneumatikami slušnou vrstvu sněhu. Co vím určitě, to je fakt, že trakce na sněhu nabízí čtyřkolka opravdu hodně. A pokud se auto dostalo do úzkých, tak to bylo až v momentě, kdy jsme zdolávali sněžný off-road.
Z toho mála asfaltu, které jsme na prezentaci potkali, je ale jasné, že jízdně má Discovery Sport velký potenciál. Do zatáčky se mu chce se stejnou vervou, jakou předvádí Evoque, řízení je citlivé a strmé. Za pozornost pak určitě stojí podvozek, protože ten i na devatenáctipalcových kolech poměrně slušně zvládal pohltit veškeré nerovnosti. Po zledovatělé silnici tak auto jede s naprostým klidem a do interiéru se dostává jen minimum rušivých vlivů. Upřímně se už těším, až Discovery Sport protáhneme někde po klasických okreskách.
Discovery Sport vypadá, že si bude rozumět i s řidiči, kteří se chtějí za volantem trochu pobavit. Podvozek je navíc komfortní i na 19" kolech.
Jako každý Land Rover se také Discovery Sport pyšní terénními schopnostmi. Opět je zde tradiční systém Terrain Response nabízející několik možností nastavení. Naší volbou byl samozřejmě sníh, případně pro hrátky na ledové ploše režim Sand, protože v něm nabízí vůz nejostřejší reakci na plyn. Světlá výška má v nejnižším místě 212 mm, auto dostalo více než solidní nájezdové úhly a vše je podtrženo brodivostí šedesáti centimetrů.
V terénu zvládne Discovery Sport určitě více, než co od něj budou jeho majitelé vyžadovat. Nezastaví ho dvě kola ve vzduchu, za pomoci příslušného asistenta zvládne také sjezd prudkých svahů. Pokud bude řidič trochu myslet, pak mu v terénu v drtivé většině případů postačí pouze přidat plyn a auto se z problémů vyhrabe.
Světlá výška 212 mm, nájezdový úhel vpředu 25°, vzadu 31°, přechodový úhel 21°, Terrain Response a brodivost 600 mm. To vše vám dává do terénu velmi solidní základ.
Interiér je dalším z argumentů
Kvalitní jízdní vlastnosti a komfortní podvozek jsou určitě zajímavým argumentem, ale pokud chce být Discovery Sport rodinným automobilem, musí být toto doplněno o patřičně vypadající interiér. A tak se také stalo.
Land Rover Discovery je velmi prostorný a variabilní vůz. Vysoké postavy nemají problém vpředu ani vzadu. Druhá řada sedadel je posuvná. Pokud ji necháte v zadní poloze, pak údajně nabídne malá Discovery stejný prostor jako velký Range Rover. Chcete konkrétnější číslo? Za sedadlem řidiče, které jsem si nastavil podle sebe (mám 190 cm), zůstane 248 mm k hraně zadního sedáku, přičemž ten je dlouhý 440 mm.
Sedí se navíc poměrně vysoko a vzpřímeně, takže vám výsledku před koleny zůstane ještě velká rezerva. Pokud zadní sedadla posunete úplně vpřed, pak budou mít cestující už problém, protože se prostor mezi sedákem a předním opěradlem zmenší zhruba na osm centimetrů.
Posaz je vyšší, sedačky dobře tvarované a všude dost místa. Do druhé řady sedadel se pohodlně posadí i velcí spolujezdci.
Problémy čekají na ty, kteří zamíří do třetí řady sedadel. Sám Land Rover přiznává, že to je nouzovka, případně věc určená pro děti. Nakonec sedák, který měří na šířku 357 mm a na délku 344 mm, mluví sám za sebe. Pro dospělé není žádná pohádka ani samotné nastupování úplně vzad, protože máte k dispozici dost malý otvor.
Land Rover Discovery Sport - rozměry interiéru |
Šířka v úrovni loktů vpředu |
1529 mm |
Šířka v úrovni loktů vzadu |
1505 mm |
Výška od sedáku po strop vpředu |
1013 mm |
Výška od sedáku po strop vzadu |
958 mm |
Podélný prostor vzadu (za řidičem vysokým 190 cm) |
248 mm |
Délka zadního sedáku |
440 mm |
Max. délka ložné plochy |
945 mm |
Šířka zavazadelníku min/max |
1107/1200 mm |
Výška pod roletku |
496 mm |
Samotná manipulace s třetí řadou sedadel je ale tak jednoduchá, že ji snad můžeme rovnou označit za primitivní. Jednou zatáhnete a sedadlo je venku. Jak prosté...
Zavazadelník potěší pravidelným tvarem, málo zasahujícími podběhy a solidním objemem. V základu má 479 litrů, po sklopení dostanete 1698 litrů. V nejširším místě naměříte rovných 1200 mm, v tom nejužším pak 1108 mm. Maximální délka ložné plochy činí 945 mm až 1107 mm podle toho, v jaké pozici necháte zadní sedadla. Pod roletkou najdete výšku bezmála padesát centimetrů. Nákladová hrana je ale poměrně vysoko – 75 cm.
Sluší se připomenout, že každá Discovery Sport dostala rezervní kolo. Pětimístná verze ho ukrývá v zavazadelníku, sedmimístné provedení jej má umístěné na podvozku. Podle počtu sedadel se tím pádem mění také tvar výfukového potrubí.
Sečteno a podtrženo, kdo hledá prostorné auto, ten bude spokojen.