Land Rover Discovery Sport zbourá statistiky [první jízdní dojmy]

Automobilka Jaguar Land Rover by chtěla v dohledné době začít prodávat na českém trhu více než tisíc vozů ročně. Díky novému Discovery Sport je téměř jisté, že se jí to povede.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Prozatím staré motory
  2. Jízda: Má potenciál, Interiér je dalším z argumentů
  3. Chce být moderní, Verdikt, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Dejme tomu, že se vám líbí Evoque. Jeho kouzlu není těžké propadnout, vždyť přece tak skvěle vypadá a ještě lépe jezdí. Jenže pak jste si ho šli vyzkoušet a problém byl na světě. Máte v plánu na zadních sedadlech občas někoho vozit a Evoque vzadu nabízí hodně málo prostoru. Co teď?

Až do nedávna jste museli v takovém případě vyrazit ke konkurenci, protože nejbližší možná alternativa z dílny Land Roveru byla velká Discovery, což už je přeci jen dražší auto, případně byste mohli sáhnout po Freelanderu, který ale nevypadá zdaleka tak dobře. Jenže tomu je konec. Land Rover už přijímá objednávky na novou Discovery Sport, což je přesně model, který má takové zákazníky uspokojit.

Land Rover Discovery Sport je tady. Dostal techniku z RR Evoque

Land Rover Discovery Sport je tady. Dostal techniku z RR Evoque

Land Rover o své novince nemluví jako o praktičtější náhradě za Evoque jen tak. Obě auta mají mnoho společného a vyrábět se budou také na stejné výrobní lince. Discovery Sport si převzala platformu a motory, nicméně paedsát procent dílů je nových. Největším rozdílem je kromě přepracované karoserie především prodloužený rozvor (2741 mm vs. 2660 mm) a také přítomnost jiné zadní nápravy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Design kombinuje Evoque s typickými prvky pro Discovery. Výsledek se bude líbit. 

Ta nese označení jako Integral Multi-Link a představena byla spolu s Jaguarem XE. Výhodou má být kromě nižší hmotnosti nápravy jako takové a většímu zdvihu kola především její relativně malé nároky na prostor. A protože Land Rover od počátku zamýšlel Discovery Sport jako sedmimístné auto, bylo použití této kompaktní nápravy v podstatě nutností.

Model Discovery Sport jako takový jsme si představili (včetně všech podrobností) už minulý rok po statické prezentaci, takže můžeme obvyklé úvody vynechat a rovnou usednout za volant. Za prvním svezením jsme vyrazili do okolí Salcburku a nutno podotknout, že nám tentokrát počasí hodně přálo. Celý testovací den hustě sněžilo.

Land Rover Discovery Sport se představil České republice (první dojmy)

Land Rover Discovery Sport se představil České republice (první dojmy)

Prozatím staré motory

Když se Discovery Sport objevilo poprvé, byl jsem trochu zklamaný, protože pod kapotu zamířily staré motory, které měl i končící Freelander. Ty nové z řady Ingenium Discovery Sport dostane, ale Land Rover chtěl auto začít prodávat co nejdříve. Jaguar XE, který přijde rovnou s novými čtyřválci, dorazí do prodeje o něco později a důvodem je právě výroba nových motorů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Discovery Sport má prozatím pod kapotou staré motory, ale i ty se zde prezentují ve velmi dobrém světle. Nové jednotky řady Ingenium dorazí příští rok. 

Kromě toho má být v koncernu Jaguar Land Rover prvně jmenovaná značka tou, která přináší technické novinky, takže se úplně nehodilo, aby hned s tím stejným dorazil i Land Rover. Kdo chce Discovery Sport s novými čtyřválci, ten si bude moci v létě pořídit eD4, která dostane naftový diesel Ingenium jako první. Vše ostatní bude následovat s dalším modelovým rokem. Jinak řečeno, do roka a do dne dostane Discovery Sport první technický facelift.

Společnost Jaguar Land Rover představuje motory řady Ingenium

Společnost Jaguar Land Rover představuje motory řady Ingenium

Vyplatí se čekat na Ingenium? To je zajímavá otázka, na kterou neznám odpověď, protože jsem s novými motory ještě nejezdil. Pro ty, kteří čekat nechtějí, mám ale dobrou zprávu. Přítomnost staršího naftového čtyřválce pod kapotou této novinky můžete poznat v podstatě pouze podle trochu vyšší spotřeby. Vše ostatní je v absolutním pořádku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na prezentaci byly k dispozici pouze vrcholné naftové verze SD4. Takové Discovery Sport má dynamiky více než dost a motor nabízí perfektní odhlučnění. 

Mluvím především o chodu motoru. Na prezentaci byly k dispozici výhradně vrcholné verze SD4, což znamená diesel s výkonem 140 kW (190 koní). Vzpomínám si, jak jsem v testu Range Roveru Evoque kritizoval hrubý chod dieselu, který se prostě na prémiovou kategorii nenosí. Nic takového v novém Discovery Sport nečekejte. Motor je příkladně tichý a maximálně kultivovaný. Když napíšu, že o něm při jízdě nevíte, nejsou to žádné přehnané pohádky. 

Očekávat můžete samozřejmě i solidní dynamiku. Ostatně by bylo smutné, kdyby tomu u vrcholné verze bylo jinak. Co se spotřeby týká, tam mohu sloužit pouze orientačním údajem 7,3 l/100 km při jízdě ustálenou rychlostí 100 – 120 km/h. Tohle číslo se týká verze osazené devítistupňovým automatem. S manuálem jsme jezdili po totálně zasněžených okreskách, kde nemělo význam spotřebu nějak sledovat. To si necháme na klasický test.

Test Range Rover Sport SDV8: Nádherná zbytečnost

Test Range Rover Sport SDV8: Nádherná zbytečnost

Devítistupňová automatická převodovka má původ od ZF a v rámci prvních kilometrů se prezentovala naprosto plynulým řazením. Při 130 km/h motor netočí ani 1800 otáček. Mimochodem v interiéru při této rychlosti pořád panuje maximální ticho. Šestistupňový manuál dostal přesné řazení a relativně krátké dráhy. Vadit by snad mohl pouze větší odstup při přeřazení z dvojky na trojku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Prozatím staré motory
  2. Jízda: Má potenciál, Interiér je dalším z argumentů
  3. Chce být moderní, Verdikt, Technické údaje
  4. Fotogalerie
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků