Land Rover Discovery Sport se představil České republice (první dojmy)

Český trh je pro novou Discovery Sport natolik důležitý, že sem tato novinka dorazila ještě před pařížským autosalonem. Čeští novináři a pozvaní zákazníci si auto mohli prohlédnout jako vůbec první v Evropě.
Seznam kapitol
  1. Evoque základem, Hliník opět na scéně
  2. Nejbezpečnější ve třídě, První statické dojmy?
  3. Technické údaje pro všechny motorizace
  4. Fotogalerie

Automobilka Land Rover se v posledních letech hodně věnovala řadě Range Rover. Ta už je kompletně obměněná, takže přišel čas na základní modely a začíná se nástupcem Freelanderu. Ten dostal označení Discovery Sport a oslovit má všechny zákazníky, kterým se líbí Evoque, ale pro které je zároveň nejmenší z rodiny Range Rover až příliš malý.

Základní představení Land Roveru Discovery Sport proběhlo už začátkem září, takže se pojďme rovnou zaměřit na to, co zajímavého zaznělo na nedávné tiskové konferenci, v rámci které automobilka ukázala tuto novinky českým médiím.

Land Rover Discovery Sport je tady. Dostal techniku z RR Evoque

Land Rover Discovery Sport je tady. Dostal techniku z RR Evoque

Evoque základem

Land Rover Discovery Sport vychází z Range Roveru Evoque. Automobilka ovšem upozorňuje na fakt, že byl známý základ výrazně upraven, což demonstruje padesáti procenty nových dílů. Nový Land Rover je celkově delší a především má oproti Evoque (i Freelanderu, který nabízí stejný rozvor jako Evoque) větší rozvor náprav. Původní hodnota dosahuje na 2660 mm, Sport disponuje rozvorem 2741 mm.

Velmi důležitým rozdílem je přítomnost jiné zadní nápravy. Jde o novou nápravu Integral Multi-Link, kterou jsme si už představili spolu s Jagaurem XE. Ten používá vzadu stejné řešení. Nová náprava má přinést lepší jízdní vlastnosti, zároveň je také výrazně kompaktnější, takže tolik nezasahuje do vnitřního prostoru. Oproti Evoque díky ní naměříme mezi podběhy o 100 mm více.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Land Rover Discovery Sport navazuje na Evoque. Ve srovnání s ním je ale větší a výrazně prostornější.

Discovery Sport se bude nabízet v pětimístné i sedmimístné konfiguraci, přičemž v obou případech bude v autě umístěná rezerva. Pětimístné provedení má klasické plnohodnotné kolo uložené pod zavazadelníkem, sedmimístná varianta disponuje dojezdovou rezervou uloženou přímo na podvozku.

Land Rover nechtěl v žádném případě kvůli své off-road pověsti nabízet verzi, kde by rezerva vůbec nebyla. Výsledkem je nakonec fakt, že se sedmimístné a pětimístné provedení od sebe navzájem liší jinak uspořádaným výfukovým potrubím, což souvisí právě s umístěním rezervního kola.

Jaguar XE: fakta, fotky, videa a první dojmy

Jaguar XE: fakta, fotky, videa a první dojmy

Hliník opět na scéně

Britská automobilka hodně sází na hliníkové slitiny a ne jinak tomu je také v případě nového Discovery Sport. Karoserie je celkově lehčí o 20 % než by tomu bylo v případě, kdy by hliník použit nebyl. Hliníková je například kapota, střecha nebo páté dveře. Jenom kapota uspořila 8,21 kg, u střechy udává automobilka 8,7 kg a v případě zadních dveří jde o úsporu sedmi kilogramů. Na Discovery Sport pak najdeme také slitiny hořčíku.

Před časem Land Rover vypustil do světa video, které mělo za úkol demonstrovat důkladný vývoj a péči o každý detail. Optimalizovalo se všechno možné, včetně zašpinění zadní části při jízdě po prašných površích. Jak ukazuje přiložený obrázek, oproti prvním verzím se podařilo dosáhnout téměř čistého zadního okna a výrazně méně zašpiněné oblasti kolem SPZ, kde je umístěna také zadní kamera. 

Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Evoque základem, Hliník opět na scéně
  2. Nejbezpečnější ve třídě, První statické dojmy?
  3. Technické údaje pro všechny motorizace
  4. Fotogalerie
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků