Land Rover Discovery Sport je tady. Dostal techniku z RR Evoque

Další důležitá novinka z kategorie SUV je tady. Land Rover oficiálně představil nástupce Freelandera, který ponese označení Discovery Sport.
Land Rover Discovery Sport je tady. Dostal techniku z RR Evoque
Seznam kapitol
  1. Land Rover Discovery Sport, Videa
  2. Fotogalerie

Land Rover oficiálně představil novinku v podobě modelu Discovery Sport. Jak už určitě všichni dobře víte, jde o nástupce Freelanderu. Tohle jméno tím pádem z nabídky automobilky vypadne a ta se vrátí ke třem modelovým řadám, jak tomu bylo v minulosti.

Discovery Sport je vůz dlouhý 4589 mm, široký (se zrcátky) 2173 mm a vysoký 1724 mm. Jako základ zde posloužil Range Rover Evoque, novinka ovšem nabídne rozvor 2741 mm. Znamená to, že je malé Disco o 239 mm kratší než to velké, zároveň je ale o osm centimetrů delší než Range Rover Evoque.

SUV | Video | Off-roady | Land Rover

Land Rover předvádí tvrdé testy Discovery Sport na novém videu

Světlá výška má hodnotu 212 mm, nájezdové úhly vpředu a vzadu nabídnou 25° / 31°, přechodový úhel činí 21° u manuální převodovky a 20° v případě automatu. Mimochodem spodní část nárazníku lze demontovat a tím přední nájezdový úhel zvětšit.

Auto samozřejmě ve velké míře používá hliníkové slitiny, základem je ovšem monokok, na který automobilka použila ocel legovanou borem. Toto je zajímavé, protože jde v podstatě o identický postup, jaký aplikuje na své modely automobilka Volvo. Ocel legovaná borem je tou nejodolnější na trhu. Soudě podle zkušeností švédské automobilky můžeme očekávat i v případě Discovery Sport vysokou bezpečnost.

Platforma jako taková pochází z Range Roveru Evoque, Discovery Sport ovšem nabídne novou víceprvkovou zadní nápravu, která je kromě jiného také méně náročná na prostor, což se hodí z pohledu velikosti zavazadelníku. Přední blatníky, kapota, střecha nebo páté dveře jsou hliníkové.

Interiér může být až sedmimístný. Discovery Sport se bude nabízet ve výbavách S, SE, HSE a HSE Luxury, přičemž od výbavy SE zákazník dostane zadní lavici posuvnou v rozsahu 160 mm. Pokud sáhnete po sedmimístném provedení, máte se těšit na snadnou manipulaci a možnost sklopit sedadla do podlahy. Podle polohy zadních sedadel zavazadelník nabídne od 829 litrů do 981 litrů.

Discovery Sport taktéž dostane zcela nový multimediální systém, který bude výrazně rychlejší a chytřejší než ten současný. Chybět nebudou věci typu různých aplikací nebo například možnost pořídit do auta head-up displej a Wi-Fi hotspot. Land Rover do auta taktéž instaloval čtyři 12 V zásuvky a 6 USB konektorů, aby každý cestující mohl svá zařízení jednoduše dobíjet.

SUV | Byznys | Off-roady | Land Rover

Discovery Sport nahradí Freelander. Velké Disco zůstane ještě tři roky

Z praktických věcí stojí za zmínku množství odkládacích prostorů, které dohromady poskládají 13,8 litrů nebo dvě verze středové konzole. Land Rover údajně myslel i na rodiny s dětmi, takže připravil snadno přístupné úchyty ISOFIX. Interiér by měl být navíc velmi tichý. Kromě důkladného odhlučnění má toto zařídit také dobrá aerodynamika. Koeficient odporu vzduchu činí u Discovery Sport 0,36.

Nabídka motorů zahrnuje jednotky známé z Range Roveru Evoque. Zájemci o benzin tak dostanou k dispozici dvoulitr Si4 s parametry 177 kW (240 Nm) a 340 Nm, u dieselů najdete v nabídce TD4 a SD4. Oba dva diesely mají objem 2,2 litru. Ten první vyprodukuje 110 kW (150 k) druhý pak 140 kW (190 k) a 420 Nm. Později dorazí ještě verze eD4, což je slabší diesel, ovšem osazený pouze pohonem přední nápravy.

Testy | SUV | Land Rover

Test: Range Rover Evoque Si4 - hot hatch mezi SUV

Ostatní jednotky používají pohon všech kol pracující s mezinápravovou spojkou Haldex páté generace. Pětimístné naftové verze mohou dostat pohon všech kol Active Driveline. Ten má pro každé kolo zadní nápravy jednu spojku. V případě potřeby tak mohou být veškeré části pohonu všech kol odpojeny, čímž by se měla snížit spotřeba.

U všech motorizací bude k dispozici devítistupňová automatická převodovka, naftové jednotky mají jako základ šestistupňový manuál z dílny společnosti Getrag. Samozřejmostí jsou také věci typu systému Terrain Response a zástup nových asistentů včetně například autonomního nouzového brzdění. Posilovač řízení je u Discovery Sport elektromechanický.

Land Rover Discovery Sport se objeví na českém trhu začátkem příštího roku. Cena včetně DPH by měla startovat částkou 907 500 Kč. V nabídce najdete dvanáct barev karoserie a možnosti další individualizace. Zájemci si mohou pořídit třeba střechu v jiné barvě, panoramatické střešní okno nebo paket Black Pack, který na karoserii přidá černou masku chladiče, černá zpětná zrcátka a černá kola.

Zobrazit tiskovou zprávu
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Land Rover Discovery Sport, Videa
  2. Fotogalerie
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků