Land Rover Discovery Sport je tady. Dostal techniku z RR Evoque

Další důležitá novinka z kategorie SUV je tady. Land Rover oficiálně představil nástupce Freelandera, který ponese označení Discovery Sport.
Land Rover Discovery Sport je tady. Dostal techniku z RR Evoque
Seznam kapitol
  1. Land Rover Discovery Sport, Videa
  2. Fotogalerie

Land Rover oficiálně představil novinku v podobě modelu Discovery Sport. Jak už určitě všichni dobře víte, jde o nástupce Freelanderu. Tohle jméno tím pádem z nabídky automobilky vypadne a ta se vrátí ke třem modelovým řadám, jak tomu bylo v minulosti.

Discovery Sport je vůz dlouhý 4589 mm, široký (se zrcátky) 2173 mm a vysoký 1724 mm. Jako základ zde posloužil Range Rover Evoque, novinka ovšem nabídne rozvor 2741 mm. Znamená to, že je malé Disco o 239 mm kratší než to velké, zároveň je ale o osm centimetrů delší než Range Rover Evoque.

Land Rover předvádí tvrdé testy Discovery Sport na novém videu

Land Rover předvádí tvrdé testy Discovery Sport na novém videu

Světlá výška má hodnotu 212 mm, nájezdové úhly vpředu a vzadu nabídnou 25° / 31°, přechodový úhel činí 21° u manuální převodovky a 20° v případě automatu. Mimochodem spodní část nárazníku lze demontovat a tím přední nájezdový úhel zvětšit.

Auto samozřejmě ve velké míře používá hliníkové slitiny, základem je ovšem monokok, na který automobilka použila ocel legovanou borem. Toto je zajímavé, protože jde v podstatě o identický postup, jaký aplikuje na své modely automobilka Volvo. Ocel legovaná borem je tou nejodolnější na trhu. Soudě podle zkušeností švédské automobilky můžeme očekávat i v případě Discovery Sport vysokou bezpečnost.

Platforma jako taková pochází z Range Roveru Evoque, Discovery Sport ovšem nabídne novou víceprvkovou zadní nápravu, která je kromě jiného také méně náročná na prostor, což se hodí z pohledu velikosti zavazadelníku. Přední blatníky, kapota, střecha nebo páté dveře jsou hliníkové.

Interiér může být až sedmimístný. Discovery Sport se bude nabízet ve výbavách S, SE, HSE a HSE Luxury, přičemž od výbavy SE zákazník dostane zadní lavici posuvnou v rozsahu 160 mm. Pokud sáhnete po sedmimístném provedení, máte se těšit na snadnou manipulaci a možnost sklopit sedadla do podlahy. Podle polohy zadních sedadel zavazadelník nabídne od 829 litrů do 981 litrů.

Discovery Sport taktéž dostane zcela nový multimediální systém, který bude výrazně rychlejší a chytřejší než ten současný. Chybět nebudou věci typu různých aplikací nebo například možnost pořídit do auta head-up displej a Wi-Fi hotspot. Land Rover do auta taktéž instaloval čtyři 12 V zásuvky a 6 USB konektorů, aby každý cestující mohl svá zařízení jednoduše dobíjet.

Discovery Sport nahradí Freelander. Velké Disco zůstane ještě tři roky

Discovery Sport nahradí Freelander. Velké Disco zůstane ještě tři roky

Z praktických věcí stojí za zmínku množství odkládacích prostorů, které dohromady poskládají 13,8 litrů nebo dvě verze středové konzole. Land Rover údajně myslel i na rodiny s dětmi, takže připravil snadno přístupné úchyty ISOFIX. Interiér by měl být navíc velmi tichý. Kromě důkladného odhlučnění má toto zařídit také dobrá aerodynamika. Koeficient odporu vzduchu činí u Discovery Sport 0,36.

Nabídka motorů zahrnuje jednotky známé z Range Roveru Evoque. Zájemci o benzin tak dostanou k dispozici dvoulitr Si4 s parametry 177 kW (240 Nm) a 340 Nm, u dieselů najdete v nabídce TD4 a SD4. Oba dva diesely mají objem 2,2 litru. Ten první vyprodukuje 110 kW (150 k) druhý pak 140 kW (190 k) a 420 Nm. Později dorazí ještě verze eD4, což je slabší diesel, ovšem osazený pouze pohonem přední nápravy.

Test: Range Rover Evoque Si4 - hot hatch mezi SUV

Test: Range Rover Evoque Si4 - hot hatch mezi SUV

Ostatní jednotky používají pohon všech kol pracující s mezinápravovou spojkou Haldex páté generace. Pětimístné naftové verze mohou dostat pohon všech kol Active Driveline. Ten má pro každé kolo zadní nápravy jednu spojku. V případě potřeby tak mohou být veškeré části pohonu všech kol odpojeny, čímž by se měla snížit spotřeba.

U všech motorizací bude k dispozici devítistupňová automatická převodovka, naftové jednotky mají jako základ šestistupňový manuál z dílny společnosti Getrag. Samozřejmostí jsou také věci typu systému Terrain Response a zástup nových asistentů včetně například autonomního nouzového brzdění. Posilovač řízení je u Discovery Sport elektromechanický.

Land Rover Discovery Sport se objeví na českém trhu začátkem příštího roku. Cena včetně DPH by měla startovat částkou 907 500 Kč. V nabídce najdete dvanáct barev karoserie a možnosti další individualizace. Zájemci si mohou pořídit třeba střechu v jiné barvě, panoramatické střešní okno nebo paket Black Pack, který na karoserii přidá černou masku chladiče, černá zpětná zrcátka a černá kola.

Zobrazit tiskovou zprávu
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Land Rover Discovery Sport, Videa
  2. Fotogalerie

bazar

Land Rover Range Rover Evoque 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 35 747 km
Cena: 750 000 Kč
Land Rover Discovery 2,7
Rok výroby: 2008
Stav: 215 968 km
Cena: 270 000 Kč
Land Rover Freelander 2
Rok výroby: 2002
Stav: 206 036 km
Cena: 90 000 Kč
Land Rover Discovery 2,7
Rok výroby: 2009
Stav: 204 070 km
Cena: 300 000 Kč
Land Rover Range Rover 3
Rok výroby: 2003
Stav: 279 830 km
Cena: 165 000 Kč
Land Rover Range Rover Evoque 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 70 886 km
Cena: 740 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků