Land Rover Discovery Sport v nové generaci: Většina motorů je teď mild-hybridní

Kromě lehkých kosmetických změn a vychytávek v interiéru jsou hlavní novinkou i nové mild-hybridní motorizace.

Nový Land Roveru Discovery Sport příchází s lehkými změnami na zevnějšku. Nová je grafika předního i zadního osvětlení, přepracovány jsou i nárazníky a pozměněna je také mřížka chladiče. Po vzoru elektrifikace modelové nabídky celého koncernu Jaguar Land Rover jsou ovšem hlavní novinky ukryty pod kapotou.

Nově jsou tedy dvoulitrové benzinové a naftové čtyřválce Ingenium v Discovery Sport kombinovány s mild-hybridní technikou ve formě 48V systému s pomocným startér-generátorem. Elektrifikace zasáhla takřka celou nabídku motorizací, která nabídne výkony od 110 kW (150 koní) po 184 kW (250 koní). Pohon všech kol je u těchto jednotek standardem.

V nové bondovce se ukáže i pořádná klasika. 007 usedne do starého Land Roveru

V nové bondovce se ukáže i pořádná klasika. 007 usedne do starého Land Roveru

Základem pro „Disco Sport“ však zůstává naftový dvoulitr o výkonu 110 kW (150 koní) bez elektrické výpomoci a s pohonem jen předních kol. Land Rover dále zmiňuje, že v průběhu letoška nabídku modelu rozšíří i ještě úspornější plug-in hybridní varianta s tříválcovým motorem.

Modernizace se každopádně podepsala i na interiéru, který je nyní praktičtější díky druhé řadě sedadel dělitelné v poměru 40:20:40, přičemž dostupná je stále i sedmimístná konfigurace Discovery Sport. Kromě nového polstrování je vnitřek vybaven dodatečnými USB porty a 12V zástrčkami. Vepředu pak nejdete nově odkládací přihrádku pro bezdrátové nabíjení telefonu.

V Polsku vám od podlahy postaví klasický Defender. Stačí k tomu 1,5 milionu korun

V Polsku vám od podlahy postaví klasický Defender. Stačí k tomu 1,5 milionu korun

Revizí nakonec prošel i středový panel, kde je nyní standardem infotainment s 10palcovým displejem, kterému nechybí podpora rozhraní Apple CarPlay a Android Auto či možnost vytvoření 4G WiFi hotspotu. Klasická tlačítka na multifunkčním volantu zase vystřídaly dotykové plochy a chytré zpětné zrcátko umí zobrazovat dění za autem skrze zadní kameru, pokud je výhled dozadu blokován například zavazadly.

Z nejnovějších modelů Land Roveru si Discovery Sport vypůjčuje i systém ClearSight Ground View, který vytváří dojem průhledné kapoty. Virtuální pohled na displeji infotainmentu tak řidiči zajišťuje přehled o tom, kam zrovna vjíždí předními koly. Mezi dostupnou várkou asistenčních a bezpečnostních systémů se taky objevuje adaptivní tempomat s funkcí automatického udržování vozu v pruhu, funkce autonomního krizového brzdění nebo monitorování stavu řidiče.

V Británii se nové Discovery Sport dostává do prodeje už nyní. Na oficiální uvedení a cenovky na českém trhu si musíme ještě počkat.

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků