Land Rover Discovery Sport v nové generaci: Většina motorů je teď mild-hybridní

Kromě lehkých kosmetických změn a vychytávek v interiéru jsou hlavní novinkou i nové mild-hybridní motorizace.

Nový Land Roveru Discovery Sport příchází s lehkými změnami na zevnějšku. Nová je grafika předního i zadního osvětlení, přepracovány jsou i nárazníky a pozměněna je také mřížka chladiče. Po vzoru elektrifikace modelové nabídky celého koncernu Jaguar Land Rover jsou ovšem hlavní novinky ukryty pod kapotou.

Nově jsou tedy dvoulitrové benzinové a naftové čtyřválce Ingenium v Discovery Sport kombinovány s mild-hybridní technikou ve formě 48V systému s pomocným startér-generátorem. Elektrifikace zasáhla takřka celou nabídku motorizací, která nabídne výkony od 110 kW (150 koní) po 184 kW (250 koní). Pohon všech kol je u těchto jednotek standardem.

V nové bondovce se ukáže i pořádná klasika. 007 usedne do starého Land Roveru

V nové bondovce se ukáže i pořádná klasika. 007 usedne do starého Land Roveru

Základem pro „Disco Sport“ však zůstává naftový dvoulitr o výkonu 110 kW (150 koní) bez elektrické výpomoci a s pohonem jen předních kol. Land Rover dále zmiňuje, že v průběhu letoška nabídku modelu rozšíří i ještě úspornější plug-in hybridní varianta s tříválcovým motorem.

Modernizace se každopádně podepsala i na interiéru, který je nyní praktičtější díky druhé řadě sedadel dělitelné v poměru 40:20:40, přičemž dostupná je stále i sedmimístná konfigurace Discovery Sport. Kromě nového polstrování je vnitřek vybaven dodatečnými USB porty a 12V zástrčkami. Vepředu pak nejdete nově odkládací přihrádku pro bezdrátové nabíjení telefonu.

V Polsku vám od podlahy postaví klasický Defender. Stačí k tomu 1,5 milionu korun

V Polsku vám od podlahy postaví klasický Defender. Stačí k tomu 1,5 milionu korun

Revizí nakonec prošel i středový panel, kde je nyní standardem infotainment s 10palcovým displejem, kterému nechybí podpora rozhraní Apple CarPlay a Android Auto či možnost vytvoření 4G WiFi hotspotu. Klasická tlačítka na multifunkčním volantu zase vystřídaly dotykové plochy a chytré zpětné zrcátko umí zobrazovat dění za autem skrze zadní kameru, pokud je výhled dozadu blokován například zavazadly.

Z nejnovějších modelů Land Roveru si Discovery Sport vypůjčuje i systém ClearSight Ground View, který vytváří dojem průhledné kapoty. Virtuální pohled na displeji infotainmentu tak řidiči zajišťuje přehled o tom, kam zrovna vjíždí předními koly. Mezi dostupnou várkou asistenčních a bezpečnostních systémů se taky objevuje adaptivní tempomat s funkcí automatického udržování vozu v pruhu, funkce autonomního krizového brzdění nebo monitorování stavu řidiče.

V Británii se nové Discovery Sport dostává do prodeje už nyní. Na oficiální uvedení a cenovky na českém trhu si musíme ještě počkat.

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

včera | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků