Land Rover Discovery Sport v nové generaci: Většina motorů je teď mild-hybridní

Kromě lehkých kosmetických změn a vychytávek v interiéru jsou hlavní novinkou i nové mild-hybridní motorizace.

Nový Land Roveru Discovery Sport příchází s lehkými změnami na zevnějšku. Nová je grafika předního i zadního osvětlení, přepracovány jsou i nárazníky a pozměněna je také mřížka chladiče. Po vzoru elektrifikace modelové nabídky celého koncernu Jaguar Land Rover jsou ovšem hlavní novinky ukryty pod kapotou.

Nově jsou tedy dvoulitrové benzinové a naftové čtyřválce Ingenium v Discovery Sport kombinovány s mild-hybridní technikou ve formě 48V systému s pomocným startér-generátorem. Elektrifikace zasáhla takřka celou nabídku motorizací, která nabídne výkony od 110 kW (150 koní) po 184 kW (250 koní). Pohon všech kol je u těchto jednotek standardem.

V nové bondovce se ukáže i pořádná klasika. 007 usedne do starého Land Roveru

V nové bondovce se ukáže i pořádná klasika. 007 usedne do starého Land Roveru

Základem pro „Disco Sport“ však zůstává naftový dvoulitr o výkonu 110 kW (150 koní) bez elektrické výpomoci a s pohonem jen předních kol. Land Rover dále zmiňuje, že v průběhu letoška nabídku modelu rozšíří i ještě úspornější plug-in hybridní varianta s tříválcovým motorem.

Modernizace se každopádně podepsala i na interiéru, který je nyní praktičtější díky druhé řadě sedadel dělitelné v poměru 40:20:40, přičemž dostupná je stále i sedmimístná konfigurace Discovery Sport. Kromě nového polstrování je vnitřek vybaven dodatečnými USB porty a 12V zástrčkami. Vepředu pak nejdete nově odkládací přihrádku pro bezdrátové nabíjení telefonu.

V Polsku vám od podlahy postaví klasický Defender. Stačí k tomu 1,5 milionu korun

V Polsku vám od podlahy postaví klasický Defender. Stačí k tomu 1,5 milionu korun

Revizí nakonec prošel i středový panel, kde je nyní standardem infotainment s 10palcovým displejem, kterému nechybí podpora rozhraní Apple CarPlay a Android Auto či možnost vytvoření 4G WiFi hotspotu. Klasická tlačítka na multifunkčním volantu zase vystřídaly dotykové plochy a chytré zpětné zrcátko umí zobrazovat dění za autem skrze zadní kameru, pokud je výhled dozadu blokován například zavazadly.

Z nejnovějších modelů Land Roveru si Discovery Sport vypůjčuje i systém ClearSight Ground View, který vytváří dojem průhledné kapoty. Virtuální pohled na displeji infotainmentu tak řidiči zajišťuje přehled o tom, kam zrovna vjíždí předními koly. Mezi dostupnou várkou asistenčních a bezpečnostních systémů se taky objevuje adaptivní tempomat s funkcí automatického udržování vozu v pruhu, funkce autonomního krizového brzdění nebo monitorování stavu řidiče.

V Británii se nové Discovery Sport dostává do prodeje už nyní. Na oficiální uvedení a cenovky na českém trhu si musíme ještě počkat.

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

dnes | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 104 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků