Land Rover Discovery Sport v nové generaci: Většina motorů je teď mild-hybridní

Kromě lehkých kosmetických změn a vychytávek v interiéru jsou hlavní novinkou i nové mild-hybridní motorizace.

Nový Land Roveru Discovery Sport příchází s lehkými změnami na zevnějšku. Nová je grafika předního i zadního osvětlení, přepracovány jsou i nárazníky a pozměněna je také mřížka chladiče. Po vzoru elektrifikace modelové nabídky celého koncernu Jaguar Land Rover jsou ovšem hlavní novinky ukryty pod kapotou.

Nově jsou tedy dvoulitrové benzinové a naftové čtyřválce Ingenium v Discovery Sport kombinovány s mild-hybridní technikou ve formě 48V systému s pomocným startér-generátorem. Elektrifikace zasáhla takřka celou nabídku motorizací, která nabídne výkony od 110 kW (150 koní) po 184 kW (250 koní). Pohon všech kol je u těchto jednotek standardem.

V nové bondovce se ukáže i pořádná klasika. 007 usedne do starého Land Roveru

V nové bondovce se ukáže i pořádná klasika. 007 usedne do starého Land Roveru

Základem pro „Disco Sport“ však zůstává naftový dvoulitr o výkonu 110 kW (150 koní) bez elektrické výpomoci a s pohonem jen předních kol. Land Rover dále zmiňuje, že v průběhu letoška nabídku modelu rozšíří i ještě úspornější plug-in hybridní varianta s tříválcovým motorem.

Modernizace se každopádně podepsala i na interiéru, který je nyní praktičtější díky druhé řadě sedadel dělitelné v poměru 40:20:40, přičemž dostupná je stále i sedmimístná konfigurace Discovery Sport. Kromě nového polstrování je vnitřek vybaven dodatečnými USB porty a 12V zástrčkami. Vepředu pak nejdete nově odkládací přihrádku pro bezdrátové nabíjení telefonu.

V Polsku vám od podlahy postaví klasický Defender. Stačí k tomu 1,5 milionu korun

V Polsku vám od podlahy postaví klasický Defender. Stačí k tomu 1,5 milionu korun

Revizí nakonec prošel i středový panel, kde je nyní standardem infotainment s 10palcovým displejem, kterému nechybí podpora rozhraní Apple CarPlay a Android Auto či možnost vytvoření 4G WiFi hotspotu. Klasická tlačítka na multifunkčním volantu zase vystřídaly dotykové plochy a chytré zpětné zrcátko umí zobrazovat dění za autem skrze zadní kameru, pokud je výhled dozadu blokován například zavazadly.

Z nejnovějších modelů Land Roveru si Discovery Sport vypůjčuje i systém ClearSight Ground View, který vytváří dojem průhledné kapoty. Virtuální pohled na displeji infotainmentu tak řidiči zajišťuje přehled o tom, kam zrovna vjíždí předními koly. Mezi dostupnou várkou asistenčních a bezpečnostních systémů se taky objevuje adaptivní tempomat s funkcí automatického udržování vozu v pruhu, funkce autonomního krizového brzdění nebo monitorování stavu řidiče.

V Británii se nové Discovery Sport dostává do prodeje už nyní. Na oficiální uvedení a cenovky na českém trhu si musíme ještě počkat.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 130 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků