Land Rover Discovery má po faceliftu. Pod kapotou teď najdete hlavně hybridy

Jaguar Land Rover pokračuje na vlně modernizací a s novou technikou a kosmetickými změnami teď přijíždí i standardní Discovery.

Vybroušený vzhled, aktualizovaná výbava v interiéru a samozřejmě nadílka především mild-hybridních motorizací. Tímto způsobem se rozhodl Land Rover pro nadcházející modelový rok vylepšit Discovery, aby nezůstalo pozadu s posledními verzemi dalších vozů portfolia britské značky.  

S novými LED světlomety a upravenou přídí se novinka přibližuje dříve omlazenému Discovery Sport, zatímco nabídku rozšiřují i nové designy kol a lehce byla upravena i záď. Typicky na boku umístěný rámeček registrační značky však stále zůstává. Do nabídky výbav pak Land Rover přidává sportovněji vypadající úroveň R-Dynamic.

Land Rover dále elektrifikuje. Mild-hybridní diesely uvádí pro Discovery Sport a Evoque

Land Rover dále elektrifikuje. Mild-hybridní diesely uvádí pro Discovery Sport a Evoque

Uvnitř se dostává poslední verze infotainmentu Pivi Pro s větší 11,4palcovou obrazovkou, moderními funkcemi konektivity včetně Apple CarPlay a Android Auto a dvěma LTE modemy, zatímco před řidičem je 12,3palcový digitální přístrojový štít schopný přes celou obrazovku zobrazovat 3D navigaci. Kamerový systém s rozsahem 360 stupňů rovněž nechybí, stejně jako funkce Clearsight Ground View zobrazující terén pod přední částí vozu.

V modernizovaném Discovery najdete i nový multifunkční volant vybavený tlačítky s haptickou odezvou. Druhá řada sedadel přichází také v nové verzi, která má posádce zajistit více komfortu. V seznamu výbavy se objevuje i barevný head-up displej, nový systém klimatizace s ionizací vzduchu či bezdrátové dobíjení telefonu.

TEST Jaguar F-Type P450 RWD: Úsměv zmizel, všechno ostatní naštěstí zůstalo

TEST Jaguar F-Type P450 RWD: Úsměv zmizel, všechno ostatní naštěstí zůstalo

Portfolio motorizací teď zastává čtveřice jednotek, z nichž je novinkou trojice mild-hybridních řadových šestiválců. Mezi benzinovými motory je nicméně základem dvoulitrový čtyřválec P300 o síle 221 kW (300 koní), ten pak doplňuje třílitrový šestiválcový mild-hybrid P360 o síle 265 kW (360 koní). Naftovými jednotkami je dvojce mild-hybridních šestiválců D250 a D300 naladěných na 183 kW (250 koní), respektive 221 kW (300 koní).

Všechny motory spolupracují s automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Standardem je vzduchové odpružení, pouze D250 není dostupné s adaptivními tlumiči. České cenovky vylepšeného Discovery se určitě dozvíme zanedlouho.

Land Rover

První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem.

V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors.

Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků