Land Rover Discovery: laserová světla, průhledná kapota a dálkové řízení

Nová generace Land Roveru Discovery přichází. Na autosalonu v New Yorku bude k vidění sice jenom koncept zvaný Discovery Vision, ale víme jak to u této značky s koncepty je. Sériová verze se od nich moc neliší. Po stránce designu vypadá auto velmi „hotově“. Otázkou tak pouze zůstává, co z velkého seznamu nových technologií najde své uplatnění ve výrobě dříve a co dorazí později.

Land Rover Discovery XXV: speciální edice na oslavu 25. výročí

Land Rover Discovery XXV: speciální edice na oslavu 25. výročí

Discovery Vision navazuje na nové Range Rovery. Přední maska opakuje to, co už známe, zbytek karoserie se výrazně zakulatil a sem tam se objeví odkaz na starší generace. Pro někoho bude možná smutnou zprávou fakt, že tato novinka už nepoužívá typicky rozdělené páté dveře. Konstruktéři použili jednodílnou klasiku. Tu ovšem doplňuje výklopný schůdek, který lze použít také třeba jako nosič jízdních kol.

Test Range Rover Evoque SD4: devět stupňů ke štěstí

Test Range Rover Evoque SD4: devět stupňů ke štěstí

Velmi zajímavé věci očekávejte v interiéru. Koncept nemá B-sloupek a dveře se otevírají proti sobě. Mimochodem na dveřích najdete jakési schránky, které lze sundat a používat jako běžné zavazadlo. Kabina zvládne až sedm cestujících, nicméně ji lze přestavět na šesti, pěti nebo čtyřmístné provedení. Land Rover použil dřevo kombinované s kůží, která odolá vodě i oleji. Tisková zpráva slibuje extrémně snadné čištění.

Test Range Rover Sport SDV6 Autobiography: O level dál

Test Range Rover Sport SDV6 Autobiography: O level dál

Co se technologických novinek týká, těch najdete u tohoto konceptu pěknou řádku. Už dříve byla představena „průhledná“ kapota, tu dále doplňuje například laserový skener, který monitoruje terén před vozem a řidiči udává ideální trasu. Za zmínku určitě také stojí laserová světla nebo systém dálkového ovládání automobilu, kdy řidič vůz řídí aniž by seděl uvnitř. Počítá se s použitím při velmi nízkých rychlostech. Konkrétně v těžkém terénu, při couvání k přívěsu, nebo v případech, kdy si nejste jisti, zda se s autem vejdete například do garáže.

Land Rover Freelander 2 s novými výbavami a vylepšeným designem

Land Rover Freelander 2 s novými výbavami a vylepšeným designem

Pro úplnost dodejme, že představený koncept stojí na discích o velikosti 23 palců, co se použité barvy týká, jde o odstín Tribeca Grey.

Land Rover Discovery Vision měří na délku 4950 mm, široký je 2006 mm (bez zrcátek), vysoký 1858 mm a rozvor náprav nabízí 2922 mm. Stávající Disco nabídne rozměry 4826 mm x 2022 mm x 1887 mm. Rozvor náprav dosahuje na 2885 mm.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 51 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků