Land Rover Discovery: auto 4x4 roku 2005

Časopis 4x4 Automagazín uspořádal ve spolupráci s brněnským autosalonem již čtvrtý ročník čtenářské ankety „Automobil 4x4 roku 2005". Ve svých kategoriích zvítězili Volvo XC90, Land Rover Discovery a Nissan Navara; absolutní prvenství získal Discovery.
Land Rover Discovery: auto 4x4 roku 2005

Poznámka: Text byl upraven z tiskové zprávy BVV.

Vzhledem k tomu, že segment automobilů 4x4 má svoje výrazné odlišnosti a všechny čtyřkolky nelze házet do tzv. do jednoho pytle, byla anketa rozdělena do tří kategorií.

SUV roku 2005

První je kategorie SUV, do které byly nominovány automobily s pohonem všech kol, samonosnou karoserii a nezávisle zavěšenými koly. Auta určená výhradně pro volný čas a zábavu nabízejí dnes takřka všechny významné světové automobilky, v USA pak úplně všechny. Ve své podstatě se jedná o osobní automobil s vyšší světlou výškou, jehož podvozek byl uzpůsoben pro častější pohyb mimo zpevněné cesty. Prvním držitelem titulu „Automobil 4x4 roku 2002“ se v této kategorii stalo BMW X5, v roce 2003 a 2004 obhájilo první místo luxusní Volvo XC90. 

Pořadí 2005:

  1. Volvo XC 90
  2. Nissan Murano
  3. BMW X5

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo XC90

Offroad roku 2005

Do druhé kategorie off-road spadají automobily, na něž jsou při pohybu v terénu kladeny podstatně vyšší nároky. Původní užitkové a vojenské automobily v pojetí nových modelů svoji luxusní výbavou a komfortem dohánějí své „civilní" kolegy a pomalu se prolínají s kategorií SUV. I když základem pravého off-roadu by měl být žebřinový rám a alespoň jedna tuhá náprava, nové konstrukce již ve většinou využívají samonosné karoserie a všechna kola nezávisle zavěšená. Základem kvalitního off-roadu je tak dnes hlavně účinná terénní redukce a trakční pomůcky jak elektronické (regulace prokluzu kol) tak mechanické (závěry diferenciálů), což splňují všechny nominované modely. Prvním vítězem ankety se v roce 2002 stal Jeep Grand Cherokee, prvenství si v roce 2003 a 2004 udržel VW Touareg.

Pořadí 2005:

  1. Land Rover Discovery
  2. Volkswagen Touareg
  3. Jeep Grand Cherokee

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Land Rover Discovery

Pickup roku

Do poslední nejméně početné kategorie pick-up  jsou zařazena užitková vozidla se stálým nebo přiřaditelným pohonem všech kol, v jejichž základní výbavě je otevřená ložná plocha. Jejich podíl zatím na českém trhu není výrazný, všechny tři dosavadní ročníky ankety vyhrál dlouhodobě nejprodávanější automobil této kategorie Nissan Pick-up.

Pořadí 2005:

  1. Nissan Navara
  2. Toyota Hilux
  3. Land Rover Defender

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan Navara

Absolutní vítěz

Od roku 2003 byla anketa rozšířena o „Automobil 4x4 roku absolutně“, jímž mohou být zvoleny všechny nominované vozidla bez ohledu, do jaké kategorie patří. Z tohoto primátu se loni radoval VW Touareg a ten také zvítězil i v roce následujícím.

Auto 4x4 roku 2005:

  1. Land Rover Discovery
  2. Volkswagen Touareg
  3. Nissan Pathfinder
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků