Land Rover Discovery: auto 4x4 roku 2005

Časopis 4x4 Automagazín uspořádal ve spolupráci s brněnským autosalonem již čtvrtý ročník čtenářské ankety „Automobil 4x4 roku 2005". Ve svých kategoriích zvítězili Volvo XC90, Land Rover Discovery a Nissan Navara; absolutní prvenství získal Discovery.
Land Rover Discovery: auto 4x4 roku 2005

Poznámka: Text byl upraven z tiskové zprávy BVV.

Vzhledem k tomu, že segment automobilů 4x4 má svoje výrazné odlišnosti a všechny čtyřkolky nelze házet do tzv. do jednoho pytle, byla anketa rozdělena do tří kategorií.

SUV roku 2005

První je kategorie SUV, do které byly nominovány automobily s pohonem všech kol, samonosnou karoserii a nezávisle zavěšenými koly. Auta určená výhradně pro volný čas a zábavu nabízejí dnes takřka všechny významné světové automobilky, v USA pak úplně všechny. Ve své podstatě se jedná o osobní automobil s vyšší světlou výškou, jehož podvozek byl uzpůsoben pro častější pohyb mimo zpevněné cesty. Prvním držitelem titulu „Automobil 4x4 roku 2002“ se v této kategorii stalo BMW X5, v roce 2003 a 2004 obhájilo první místo luxusní Volvo XC90. 

Pořadí 2005:

  1. Volvo XC 90
  2. Nissan Murano
  3. BMW X5

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo XC90

Offroad roku 2005

Do druhé kategorie off-road spadají automobily, na něž jsou při pohybu v terénu kladeny podstatně vyšší nároky. Původní užitkové a vojenské automobily v pojetí nových modelů svoji luxusní výbavou a komfortem dohánějí své „civilní" kolegy a pomalu se prolínají s kategorií SUV. I když základem pravého off-roadu by měl být žebřinový rám a alespoň jedna tuhá náprava, nové konstrukce již ve většinou využívají samonosné karoserie a všechna kola nezávisle zavěšená. Základem kvalitního off-roadu je tak dnes hlavně účinná terénní redukce a trakční pomůcky jak elektronické (regulace prokluzu kol) tak mechanické (závěry diferenciálů), což splňují všechny nominované modely. Prvním vítězem ankety se v roce 2002 stal Jeep Grand Cherokee, prvenství si v roce 2003 a 2004 udržel VW Touareg.

Pořadí 2005:

  1. Land Rover Discovery
  2. Volkswagen Touareg
  3. Jeep Grand Cherokee

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Land Rover Discovery

Pickup roku

Do poslední nejméně početné kategorie pick-up  jsou zařazena užitková vozidla se stálým nebo přiřaditelným pohonem všech kol, v jejichž základní výbavě je otevřená ložná plocha. Jejich podíl zatím na českém trhu není výrazný, všechny tři dosavadní ročníky ankety vyhrál dlouhodobě nejprodávanější automobil této kategorie Nissan Pick-up.

Pořadí 2005:

  1. Nissan Navara
  2. Toyota Hilux
  3. Land Rover Defender

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan Navara

Absolutní vítěz

Od roku 2003 byla anketa rozšířena o „Automobil 4x4 roku absolutně“, jímž mohou být zvoleny všechny nominované vozidla bez ohledu, do jaké kategorie patří. Z tohoto primátu se loni radoval VW Touareg a ten také zvítězil i v roce následujícím.

Auto 4x4 roku 2005:

  1. Land Rover Discovery
  2. Volkswagen Touareg
  3. Nissan Pathfinder
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 54 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků