Land Rover Discovery a Range Rover Sport 2012

(aktualizováno)Land Rover Discovery 4 a Range Rover Sport dostaly hospodárnější motory a osmistupňovou převodovku ZF.

Vesměs decentních vylepšení je ale na obou vozech více a v podstatě se shodují (není divu, jsou to v podstatě stejná auta). Třílitrový vznětový šestiválec SDV6, nabízený pro oba modely, posílil ze stávajících 245 na 256 koní (179, resp. 187 kW). Nově spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou 8HP70 z dílen německé společnosti ZF. Také díky ní klesly průměrné emise CO2 na shodných 230 g/km, což znamená také redukci průměrné tabulkové spotřeby v kombinovaném provozu 8,8 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Land Rover Discovery 4 2012 

Součástí převodové soustavy ZF 8HP70, kterou najdete také ve vozech BMW nebo Jaguar, jsou otočný ovladač jízdních režimů Drive Select a páčky pod volantem pro simulaci manuálního řazení, přičemž každá změna převodu údajně trvá méně než 200 ms. Discovery 4 i Range Rover Sport prošly poslední rozsáhlou modernizací teprve v roce 2010, nicméně i tentokrát přicházejí s drobnými vylepšeními karosérie i jejích útrob. Nové je spektrum volitelných barev karoserie a kombinací čalounění a obkladů interiéru. Do základní výbavy všech variant obou modelů se dostaly také Bluetooth a konektivita s podporou USB a iPod, připlatit si lze za špičkovou audiosoustavu Harman Kardon se sedmnácti reproduktory či hlasové ovládání palubních soustav.

Standardní Discovery 4 dostala devatenáctipalcové lité ráfky, zatímco verze HSE nabízí kola dvacetipalcové a k tomu nezávislé programovatelné vytápění interiéru a motoru. Range Rover Sport obdržel jednodílnou, elektricky ovládanou výklopnou záď (již ve standardu), detaily z leskle černě lakovaných materiálů uvnitř i zvenčí nebo sedmipalcovým monitor Dual View pro vestavěnou navigaci. Verze Range Rover Sport s osmiválcem 5,0 l zůstává beze změn, výjimkou jsou nové ráfky a maska chladiče s povrchem Light Atlas. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Range Rover Sport 2012
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků