Land Rover Discovery a Range Rover Sport 2012

(aktualizováno)Land Rover Discovery 4 a Range Rover Sport dostaly hospodárnější motory a osmistupňovou převodovku ZF.

Vesměs decentních vylepšení je ale na obou vozech více a v podstatě se shodují (není divu, jsou to v podstatě stejná auta). Třílitrový vznětový šestiválec SDV6, nabízený pro oba modely, posílil ze stávajících 245 na 256 koní (179, resp. 187 kW). Nově spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou 8HP70 z dílen německé společnosti ZF. Také díky ní klesly průměrné emise CO2 na shodných 230 g/km, což znamená také redukci průměrné tabulkové spotřeby v kombinovaném provozu 8,8 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Land Rover Discovery 4 2012 

Součástí převodové soustavy ZF 8HP70, kterou najdete také ve vozech BMW nebo Jaguar, jsou otočný ovladač jízdních režimů Drive Select a páčky pod volantem pro simulaci manuálního řazení, přičemž každá změna převodu údajně trvá méně než 200 ms. Discovery 4 i Range Rover Sport prošly poslední rozsáhlou modernizací teprve v roce 2010, nicméně i tentokrát přicházejí s drobnými vylepšeními karosérie i jejích útrob. Nové je spektrum volitelných barev karoserie a kombinací čalounění a obkladů interiéru. Do základní výbavy všech variant obou modelů se dostaly také Bluetooth a konektivita s podporou USB a iPod, připlatit si lze za špičkovou audiosoustavu Harman Kardon se sedmnácti reproduktory či hlasové ovládání palubních soustav.

Standardní Discovery 4 dostala devatenáctipalcové lité ráfky, zatímco verze HSE nabízí kola dvacetipalcové a k tomu nezávislé programovatelné vytápění interiéru a motoru. Range Rover Sport obdržel jednodílnou, elektricky ovládanou výklopnou záď (již ve standardu), detaily z leskle černě lakovaných materiálů uvnitř i zvenčí nebo sedmipalcovým monitor Dual View pro vestavěnou navigaci. Verze Range Rover Sport s osmiválcem 5,0 l zůstává beze změn, výjimkou jsou nové ráfky a maska chladiče s povrchem Light Atlas. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Range Rover Sport 2012
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků