Land Rover Discovery 3 FL: decentnost především

2 komentáře

Petr Laierman
20. dubna • 23:06

Specialista na terén, britský Land Rover připravil pro své zájemce téměř nepostřehnutelný facelift modelu Discovery 3. Když před několika lety střídala Discovery svého úspěšného předchůdce s pořadovým číslem 2, u kterého bylo nutno přiznat některé často se opakující zlobivší "mušky," byla to doslova odpálená "bomba." Ovšem na druhou stranu je potřeba zmínit, že Discovery 2 byla ve své době doslova "našvihnutá" nejmodernějšími elektronickými prvky, se kterými společně s terénními schopnostmi, i dnes hravě ponechává konkurenci na začátku terénního polygonu. Poctivý pevný rám s robustními pevnými nápravami sice z dnešního pohledu není až tak oblíbenou výbavou několika nynějších off- roadů, ale v terénu je doslova nedocenitelnou a téměř nezničitelnou konstrukcí. Ale vraťme se zpět k poslední třetí generaci vozidla s letitou tradicí. Technici spolu s disagnéry firmy znovu zkonstruovali aristokratický skvost pro přesuny doslova na všech površích na které si jen vzpomenete. Proč aristokratický, je nasnadě snad už z prvního pohledu na obrázek, který se ve vás umocní ještě v přímém kontaktu s autem. Hranaté tvary ve spojení s čistými líniemi, obrovskými dveřmi, zadními dobře čitelnými lampami a velkými prosklenými plochami je prostě ukázkou bezprostředního podmanivého dojmu, jakého se asi nikde jinde u nás ve staré Evropě nedočkáte. Pravda, máme tady Mercedes GL, nové BMW X5, novou Toyotu 100, ale ruku na srdce, tak vytříbené tvary vedené heslem "v jednoduchosti je krása," nejsou nikde jinde zopakovány, tedy kromě firemních bratrů Range Rovera a Range Rovera Sport. Potom bych ale také jistě neměl zapomenout na dalšího z nestorů terénu Mercedesu G, který je také úctyhodným "drtičem" terénu s atributy věčného automobilu. Tato všechna vozidla se však pohybují v evidentně odlišných cenových relacích než Discovery, proto si na závěr troufnu směle tvrdit, že tento velice povedený automobil je více než dobrou volbou pro dobré a vyzrálé řidiče s vlastní životní filozofií a citem k trvalým hodnotám. Za sebe jen dodám, že je dobře, pokud i v dnešním automobilovém světě stále existuje automobilka, která si jde svou vlastní cestou, aniž by byla zlákána současnou každodenní rutinní uniformitou vedenou neviditelnou rukou laciné komerce. Petr Laierman

martin
21. dubna • 14:54

hmm, a co jako. Kdo to má číst:-|

Doporučujeme

Články odjinud