Land Rover Discovery 2014 dostal motor z F-Type, ale ne pro nás

Tradiční britský výrobce terénních vozů a SUV aktualizoval pro modelový rok 2014 podstatnou část své modelové řady včetně populárního sedmimístného SUV.
Seznam kapitol
  1. Discovery 2014: Facelift, výbava, ceny
  2. Off-road video a Fotogalerie

Namísto větších modernizací každé tři nebo čtyři roky Land Rover upřednostňuje politiku průběžného vylepšování, která je jinak obvyklá spíše u amerických automobilek. Nejde přitom jen o osvěžení vzhledu či drobné změny ve výbavě, ale někdy i o poměrně zásadní technické modifikace, které mají výrazný dopad na jízdní projev nebo užitnou hodnotu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vedle lehké retuše vzhledu přinesl facelift i nové vzory kol; na přídi se teď místo názvu automobilky skví název samotného modelu

Land Rover Discovery má za sebou další „omlazení“ vzhledu přední části, v této generaci už několikáté. Maska chladiče dostala opět nový tvar s výraznějším motivem lichoběžníku, jiná jsou i přední světla. Konstruktéři také poněkud zmenšili vnější zpětná zrcátka, aby se mohli pochlubit mírným snížením emisí CO2.

Na první pohled nejméně patrná změna je ve skutečnosti tou nejvýznamnější: nahrazení nápisu Land Rover na přední hraně kapoty názvem modelu.

Krok k samostatné řadě

Ačkoliv zástupci automobilky to nechtěli nijak komentovat, Land Rover tímto krokem potvrdil dřívější spekulace o plánech na vytvoření samostatné modelové řady Discovery. Podobně jako existuje řada Range Rover, tvořená modely Evoque, Range Rover Sport a „velký“ Range Rover, má vedle ní v budoucnu stát řada Discovery. Patřit by to ní měly praktičtěji zaměřené a poněkud levnější modely. Vedle dnešního nositele tohoto jména to bude zejména nástupce kompaktního SUV Freelander.

Ve výbavě Land Roveru Discovery pro modelový rok 2014 přibyly prvky známé z nového Range Roveru: luxusní audiosystém Meridian s až 17 reproduktory a Wade Sensing, systém měření hloubky vody při brodění.

65 let automobilky Land Rover: na počátku byl… písek

65 let automobilky Land Rover: na počátku byl… písek

 

Vedle zdařilých vznětových šestiválců TVD6 a SDV6 se v nabídce pohonných jednotek objevil šestiválec z Jaguaru F-Type, kterým značka nahrazuje dřívější atmosférický osmiválec. Přeplňovaná jednotka s přímým vstřikováním dosahuje výkonu 176 kW koní v 6500 ot./min. a točivého momentu 452 Nm v rozsahu 3500-5000 ot./min.

Podobně jako diesely se i tento motor bude dodávat výhradně s osmistupňovým automatem ZF.

Přeplňování kompresorem dává novému motoru plynulý a důrazný zátah, stejně jako zajímavý zvuk. V České republice ani v okolních zemích ale Discovery SCV6 k dostání nebude.

„Motor má homologaci EU, nicméně Česká republika je v segmentu velkých SUV výrazně ‚dieselový’ trh, podobně jako třeba Německo, “ řekl nám Dieter Platzer, šéf komunikace Jaguar Land Rover pro Rakousko a ČR. Pokud by zákazník o Discovery SCV6 hodně stál, může se údajně domluvit s prodejcem na individuálním dovozu.

V sérii bez redukční převodovky

Zájemci o Discovery se nyní budou moci více rozmýšlet, jak chtějí svoje SUV s nemalými terénními schopnostmi používat. Sériově bude totiž „Disco“ od nynějška mít novou jednorychlostní rozdělovací převodovku, která je o 18 kg lehčí a obsahuje mezinápravový diferenciál Torsen s výchozím rozdělením točivého momentu mezi nápravy 42:58 procent.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekDisco umí měřit hloubku broděné vody; panel elektronického ovládání podvozku a redukční převodovky, která se dodává jen na přání

Toto řešení znamená lepší jízdní vlastnosti a ovladatelnost na silnici nebo štěrkových cestách, kde 99 procent SUV tráví 99 procent času – Discovery nevyjímaje. Neumožňuje však efektivní přenos výkonu v situaci, kdy kola mají slabou nebo dokonce nulovou trakci. Zákazníkům vyžadujícím nekompromisní terénní schopnosti nabídne Land Rover off-road sadu s redukční převodovkou, uzávěrkami středového i zadního diferenciálu a plnohodnotným rezervním kolem.

Ceny Land Roveru Discovery modelového roku 2014 začínají na 1 205 039 Kč (vč. DPH) za motorizaci 3.0 TDV6 ve stupni výbavy E. Nejdražší je Discovery 3.0 SDV6 HSE za 1 660 362 Kč.

Video a rozsáhlou fotogalerii najdete v další kapitole:

Land Rover

První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem.

V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors.

Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Discovery 2014: Facelift, výbava, ceny
  2. Off-road video a Fotogalerie
První jízda s novou Hondou HR-V e:HEV: Trefa do černého, ale škoda toho hluku

Honda HR-V e:HEV

Třetí generace kompaktního SUV Honda HR-V přichází s uhlazeným stylem a jedinou možností pohonu v podobě hybridního systému e:HEV. Poprvé jsme ji vyzkoušeli v okolí německého Frankfurtu nad Mohanem.

dnes | Leoš Káňa | 1 příspěvek
TEST VW Caddy Maxi California 2.0 TDI: Boží chatka na kolech za super peníze

VW Caddy Maxi California 2.0 TDI DSG

Základními lidskými potřebami je mít kde se vyspat, zůstat v teple a najíst se. S Californií to jde snadno a každý den jinde.

24.  10.  2021 | Richard Herbich | 17 příspěvků
Za volantem Chevrolet Corvette C1: Je to kousavá mrcha, nebo pohodlné GT?

Chevrolet Corvette C1

Chevrolet Corvette 1. generace je skutečná kráska. Po nastartování ale vymění něžnost za získání respektu širokého okolí. Je třeba se této nespoutané elegance bát?

23.  10.  2021 | Vladimír Kadera