Land Rover Discovery 2014 dostal motor z F-Type, ale ne pro nás

Tradiční britský výrobce terénních vozů a SUV aktualizoval pro modelový rok 2014 podstatnou část své modelové řady včetně populárního sedmimístného SUV.
Seznam kapitol
  1. Discovery 2014: Facelift, výbava, ceny
  2. Off-road video a Fotogalerie

Namísto větších modernizací každé tři nebo čtyři roky Land Rover upřednostňuje politiku průběžného vylepšování, která je jinak obvyklá spíše u amerických automobilek. Nejde přitom jen o osvěžení vzhledu či drobné změny ve výbavě, ale někdy i o poměrně zásadní technické modifikace, které mají výrazný dopad na jízdní projev nebo užitnou hodnotu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vedle lehké retuše vzhledu přinesl facelift i nové vzory kol; na přídi se teď místo názvu automobilky skví název samotného modelu

Land Rover Discovery má za sebou další „omlazení“ vzhledu přední části, v této generaci už několikáté. Maska chladiče dostala opět nový tvar s výraznějším motivem lichoběžníku, jiná jsou i přední světla. Konstruktéři také poněkud zmenšili vnější zpětná zrcátka, aby se mohli pochlubit mírným snížením emisí CO2.

Na první pohled nejméně patrná změna je ve skutečnosti tou nejvýznamnější: nahrazení nápisu Land Rover na přední hraně kapoty názvem modelu.

Krok k samostatné řadě

Ačkoliv zástupci automobilky to nechtěli nijak komentovat, Land Rover tímto krokem potvrdil dřívější spekulace o plánech na vytvoření samostatné modelové řady Discovery. Podobně jako existuje řada Range Rover, tvořená modely Evoque, Range Rover Sport a „velký“ Range Rover, má vedle ní v budoucnu stát řada Discovery. Patřit by to ní měly praktičtěji zaměřené a poněkud levnější modely. Vedle dnešního nositele tohoto jména to bude zejména nástupce kompaktního SUV Freelander.

Ve výbavě Land Roveru Discovery pro modelový rok 2014 přibyly prvky známé z nového Range Roveru: luxusní audiosystém Meridian s až 17 reproduktory a Wade Sensing, systém měření hloubky vody při brodění.

65 let automobilky Land Rover: na počátku byl… písek

65 let automobilky Land Rover: na počátku byl… písek

 

Vedle zdařilých vznětových šestiválců TVD6 a SDV6 se v nabídce pohonných jednotek objevil šestiválec z Jaguaru F-Type, kterým značka nahrazuje dřívější atmosférický osmiválec. Přeplňovaná jednotka s přímým vstřikováním dosahuje výkonu 176 kW koní v 6500 ot./min. a točivého momentu 452 Nm v rozsahu 3500-5000 ot./min.

Podobně jako diesely se i tento motor bude dodávat výhradně s osmistupňovým automatem ZF.

Přeplňování kompresorem dává novému motoru plynulý a důrazný zátah, stejně jako zajímavý zvuk. V České republice ani v okolních zemích ale Discovery SCV6 k dostání nebude.

„Motor má homologaci EU, nicméně Česká republika je v segmentu velkých SUV výrazně ‚dieselový’ trh, podobně jako třeba Německo, “ řekl nám Dieter Platzer, šéf komunikace Jaguar Land Rover pro Rakousko a ČR. Pokud by zákazník o Discovery SCV6 hodně stál, může se údajně domluvit s prodejcem na individuálním dovozu.

V sérii bez redukční převodovky

Zájemci o Discovery se nyní budou moci více rozmýšlet, jak chtějí svoje SUV s nemalými terénními schopnostmi používat. Sériově bude totiž „Disco“ od nynějška mít novou jednorychlostní rozdělovací převodovku, která je o 18 kg lehčí a obsahuje mezinápravový diferenciál Torsen s výchozím rozdělením točivého momentu mezi nápravy 42:58 procent.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekDisco umí měřit hloubku broděné vody; panel elektronického ovládání podvozku a redukční převodovky, která se dodává jen na přání

Toto řešení znamená lepší jízdní vlastnosti a ovladatelnost na silnici nebo štěrkových cestách, kde 99 procent SUV tráví 99 procent času – Discovery nevyjímaje. Neumožňuje však efektivní přenos výkonu v situaci, kdy kola mají slabou nebo dokonce nulovou trakci. Zákazníkům vyžadujícím nekompromisní terénní schopnosti nabídne Land Rover off-road sadu s redukční převodovkou, uzávěrkami středového i zadního diferenciálu a plnohodnotným rezervním kolem.

Ceny Land Roveru Discovery modelového roku 2014 začínají na 1 205 039 Kč (vč. DPH) za motorizaci 3.0 TDV6 ve stupni výbavy E. Nejdražší je Discovery 3.0 SDV6 HSE za 1 660 362 Kč.

Video a rozsáhlou fotogalerii najdete v další kapitole:

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Discovery 2014: Facelift, výbava, ceny
  2. Off-road video a Fotogalerie
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků