53
Fotogalerie

Land Rover Discovery 2014 dostal motor z F-Type, ale ne pro nás

Tradiční britský výrobce terénních vozů a SUV aktualizoval pro modelový rok 2014 podstatnou část své modelové řady včetně populárního sedmimístného SUV.

Kapitoly článku:


Namísto větších modernizací každé tři nebo čtyři roky Land Rover upřednostňuje politiku průběžného vylepšování, která je jinak obvyklá spíše u amerických automobilek. Nejde přitom jen o osvěžení vzhledu či drobné změny ve výbavě, ale někdy i o poměrně zásadní technické modifikace, které mají výrazný dopad na jízdní projev nebo užitnou hodnotu.

LR_Discovery_105.JPGLR_Discovery_117.JPGLR_Discovery_112.JPG
Vedle lehké retuše vzhledu přinesl facelift i nové vzory kol; na přídi se teď místo názvu automobilky skví název samotného modelu

Land Rover Discovery má za sebou další „omlazení“ vzhledu přední části, v této generaci už několikáté. Maska chladiče dostala opět nový tvar s výraznějším motivem lichoběžníku, jiná jsou i přední světla. Konstruktéři také poněkud zmenšili vnější zpětná zrcátka, aby se mohli pochlubit mírným snížením emisí CO2.

Na první pohled nejméně patrná změna je ve skutečnosti tou nejvýznamnější: nahrazení nápisu Land Rover na přední hraně kapoty názvem modelu.

Krok k samostatné řadě

Ačkoliv zástupci automobilky to nechtěli nijak komentovat, Land Rover tímto krokem potvrdil dřívější spekulace o plánech na vytvoření samostatné modelové řady Discovery. Podobně jako existuje řada Range Rover, tvořená modely Evoque, Range Rover Sport a „velký“ Range Rover, má vedle ní v budoucnu stát řada Discovery. Patřit by to ní měly praktičtěji zaměřené a poněkud levnější modely. Vedle dnešního nositele tohoto jména to bude zejména nástupce kompaktního SUV Freelander.

Ve výbavě Land Roveru Discovery pro modelový rok 2014 přibyly prvky známé z nového Range Roveru: luxusní audiosystém Meridian s až 17 reproduktory a Wade Sensing, systém měření hloubky vody při brodění.

 

Vedle zdařilých vznětových šestiválců TVD6 a SDV6 se v nabídce pohonných jednotek objevil šestiválec z Jaguaru F-Type, kterým značka nahrazuje dřívější atmosférický osmiválec. Přeplňovaná jednotka s přímým vstřikováním dosahuje výkonu 176 kW koní v 6500 ot./min. a točivého momentu 452 Nm v rozsahu 3500-5000 ot./min.

Podobně jako diesely se i tento motor bude dodávat výhradně s osmistupňovým automatem ZF.

Přeplňování kompresorem dává novému motoru plynulý a důrazný zátah, stejně jako zajímavý zvuk. V České republice ani v okolních zemích ale Discovery SCV6 k dostání nebude.

„Motor má homologaci EU, nicméně Česká republika je v segmentu velkých SUV výrazně ‚dieselový’ trh, podobně jako třeba Německo, “ řekl nám Dieter Platzer, šéf komunikace Jaguar Land Rover pro Rakousko a ČR. Pokud by zákazník o Discovery SCV6 hodně stál, může se údajně domluvit s prodejcem na individuálním dovozu.

V sérii bez redukční převodovky

Zájemci o Discovery se nyní budou moci více rozmýšlet, jak chtějí svoje SUV s nemalými terénními schopnostmi používat. Sériově bude totiž „Disco“ od nynějška mít novou jednorychlostní rozdělovací převodovku, která je o 18 kg lehčí a obsahuje mezinápravový diferenciál Torsen s výchozím rozdělením točivého momentu mezi nápravy 42:58 procent.

LR_Discovery_134.JPGLR_Discovery_136.JPGLR_Discovery_025.JPGDisco umí měřit hloubku broděné vody; panel elektronického ovládání podvozku a redukční převodovky, která se dodává jen na přání

Toto řešení znamená lepší jízdní vlastnosti a ovladatelnost na silnici nebo štěrkových cestách, kde 99 procent SUV tráví 99 procent času – Discovery nevyjímaje. Neumožňuje však efektivní přenos výkonu v situaci, kdy kola mají slabou nebo dokonce nulovou trakci. Zákazníkům vyžadujícím nekompromisní terénní schopnosti nabídne Land Rover off-road sadu s redukční převodovkou, uzávěrkami středového i zadního diferenciálu a plnohodnotným rezervním kolem.

Ceny Land Roveru Discovery modelového roku 2014 začínají na 1 205 039 Kč (vč. DPH) za motorizaci 3.0 TDV6 ve stupni výbavy E. Nejdražší je Discovery 3.0 SDV6 HSE za 1 660 362 Kč.

Video a rozsáhlou fotogalerii najdete v další kapitole:

Land Rover

První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem.

V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors.

Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender

Doporučujeme

Články odjinud