Možná si vzpomenete na šarádu z poloviny letošního roku, kdy si miliardář Jim Ratcliffe a majitel společnosti Ineos chtěl odkoupit práva na výrobu ikonického Land Roveru Defender, který svou výrobu ukončil v roce 2016. Land Rover to zamítl s tím, že „defík“ je takové jeho dítě a nechce se ho jen tak vzdát.

Možná si vzpomenete na šarádu z poloviny letošního roku, kdy si miliardář Jim Ratcliffe a majitel společnosti Ineos chtěl odkoupit práva na výrobu ikonického Land Roveru Defender, který svou výrobu ukončil v roce 2016. Land Rover to zamítl s tím, že „defík“ je takové jeho dítě a nechce se ho jen tak vzdát.

Majitel značky Ineos si ale vůz nechal prostě obkreslit a představil světu Ineos Grenadier, tedy Land Rover Defender s lehce pozměněnými některými prvky. Britské automobilce se to pochopitelně nelíbilo a tak přišla s žalobou, celý spor však následně prohrála. Více  najdete zde .

Majitel značky Ineos si ale vůz nechal prostě obkreslit a představil světu Ineos Grenadier, tedy Land Rover Defender s lehce pozměněnými některými prvky. Britské automobilce se to pochopitelně nelíbilo a tak přišla s žalobou, celý spor však následně prohrála. Více najdete zde.

Nezdálo se tak, že by  Land Rover  někomu jen tak dovolil dělat cokoliv s odkazem na jeho milovaný model, tedy až do teď. Licenci na tvary off-roaderu dostal britský výrobce výkonných teréňáků a úpravce vozů LR Bowler Motors, konkrétně na větší model s označením 110.

Nezdálo se tak, že by Land Rover někomu jen tak dovolil dělat cokoliv s odkazem na jeho milovaný model, tedy až do teď. Licenci na tvary off-roaderu dostal britský výrobce výkonných teréňáků a úpravce vozů LR Bowler Motors, konkrétně na větší model s označením 110.

Model s označením CSP 575 vznikne ve spolupráci s divizí Special Vehicle Operations.

Model s označením CSP 575 vznikne ve spolupráci s divizí Special Vehicle Operations.

Není se čemu divit, koncern JLR značku minulý rok koupil. Model bude stát na podvozku Bowleru a pod kapotu se osadí přeplňovaný osmiválec o výkonu 575 koní.

Není se čemu divit, koncern JLR značku minulý rok koupil. Model bude stát na podvozku Bowleru a pod kapotu se osadí přeplňovaný osmiválec o výkonu 575 koní.

I když Bowler využije ve voze svou závodní techniku, bude výsledek určený na silnice. K tomu bude uzpůsobená i výbava, ve které nechybí třeba klimatizace, což u takových aut nemusí být samozřejmost. E.C.D Automotive Design

I když Bowler využije ve voze svou závodní techniku, bude výsledek určený na silnice. K tomu bude uzpůsobená i výbava, ve které nechybí třeba klimatizace, což u takových aut nemusí být samozřejmost. | E.C.D Automotive Design

První kousky se doručí zákazníkům v Anglii a EU v druhé polovině příštího roku. Orientační cena za jeden Bowler CSP 575 činí 200.000 liber, tedy 5.854.000 Kč.  E.C.D Automotive Design

První kousky se doručí zákazníkům v Anglii a EU v druhé polovině příštího roku. Orientační cena za jeden Bowler CSP 575 činí 200.000 liber, tedy 5.854.000 Kč.  | E.C.D Automotive Design

Klasický Land Rover Defender tedy i nadále žije. Sice ho nyní vyrábí někdo jiný, ovšem stále je to v rámci koncernu. E.C.D Automotive Design

Klasický Land Rover Defender tedy i nadále žije. Sice ho nyní vyrábí někdo jiný, ovšem stále je to v rámci koncernu. | E.C.D Automotive Design

 E.C.D Automotive Design

| E.C.D Automotive Design

 E.C.D Automotive Design

| E.C.D Automotive Design

Dnes mají 50 zaměstnanců na plný úvazek a rozhodli se rozšířit nabídku o tuto elektrifikovanou možnost. Nová podvozková základna je připravena pro všechny zákazníky, kteří chtějí klasický Land Rover, ale požadují tichý chod pohonného ústrojí, minimální údržbu a jsou otrávení žíznivostí spalovacích motorů. Cena za tento zajímavý restomod zatím nebyla zveřejněna. E.C.D Automotive Design

Dnes mají 50 zaměstnanců na plný úvazek a rozhodli se rozšířit nabídku o tuto elektrifikovanou možnost. Nová podvozková základna je připravena pro všechny zákazníky, kteří chtějí klasický Land Rover, ale požadují tichý chod pohonného ústrojí, minimální údržbu a jsou otrávení žíznivostí spalovacích motorů. Cena za tento zajímavý restomod zatím nebyla zveřejněna. | E.C.D Automotive Design

Majitel značky Ineos si ale vůz nechal prostě obkreslit a představil světu Ineos Grenadier, tedy Land Rover Defender s lehce pozměněnými některými prvky. Britské automobilce se to pochopitelně nelíbilo a tak přišla s žalobou, celý spor však následně prohrála. Více  najdete zde .
Nezdálo se tak, že by  Land Rover  někomu jen tak dovolil dělat cokoliv s odkazem na jeho milovaný model, tedy až do teď. Licenci na tvary off-roaderu dostal britský výrobce výkonných teréňáků a úpravce vozů LR Bowler Motors, konkrétně na větší model s označením 110.
Model s označením CSP 575 vznikne ve spolupráci s divizí Special Vehicle Operations.
Není se čemu divit, koncern JLR značku minulý rok koupil. Model bude stát na podvozku Bowleru a pod kapotu se osadí přeplňovaný osmiválec o výkonu 575 koní.
11
Fotogalerie

Land Rover Defender žije dál. Licenci na klasický tvar dostal ten nejpovolanější úpravce

Úpravce automobilů Land Rover nyní může vyrábět nový vůz s tvary Land Roveru Defender 110. S přeplňovaným osmiválcem dorazí příští rok.

Možná si vzpomenete na šarádu z poloviny letošního roku, kdy si miliardář Jim Ratcliffe a majitel společnosti Ineos chtěl odkoupit práva na výrobu ikonického Land Roveru Defender, který svou výrobu ukončil v roce 2016. Land Rover to zamítl s tím, že „defík“ je takové jeho dítě a nechce se ho jen tak vzdát.

Majitel značky Ineos si ale vůz nechal prostě obkreslit a představil světu Ineos Grenadier, tedy Land Rover Defender s lehce pozměněnými některými prvky. Britské automobilce se to pochopitelně nelíbilo a tak přišla s žalobou, celý spor však následně prohrála. Více najdete zde.

Nezdálo se tak, že by Land Rover někomu jen tak dovolil dělat cokoliv s odkazem na jeho milovaný model, tedy až do teď. Licenci na tvary off-roaderu dostal britský výrobce výkonných teréňáků a úpravce vozů LR Bowler Motors, konkrétně na větší model s označením 110. Model s označením CSP 575 vznikne ve spolupráci s divizí Special Vehicle Operations.

Není se čemu divit, koncern JLR značku minulý rok koupil. Model bude stát na podvozku Bowleru a pod kapotu se osadí přeplňovaný osmiválec o výkonu 575 koní. I když Bowler využije ve voze svou závodní techniku, bude výsledek určený na silnice. K tomu bude uzpůsobená i výbava, ve které nechybí třeba klimatizace, což u takových aut nemusí být samozřejmost.

První kousky se doručí zákazníkům v Anglii a EU v druhé polovině příštího roku. Orientační cena za jeden Bowler CSP 575 činí 200.000 liber, tedy 5.854.000 Kč. Klasický Land Rover Defender tedy i nadále žije. Sice ho nyní vyrábí někdo jiný, ovšem stále je to v rámci koncernu.

Galerie doplněna o restomord klasického Defenderu.

Land Rover

První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem.

V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors.

Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender

Doporučujeme

Články odjinud