Land Rover Defender žije dál. Licenci na klasický tvar dostal ten nejpovolanější úpravce

Úpravce automobilů Land Rover nyní může vyrábět nový vůz s tvary Land Roveru Defender 110. S přeplňovaným osmiválcem dorazí příští rok.

Možná si vzpomenete na šarádu z poloviny letošního roku, kdy si miliardář Jim Ratcliffe a majitel společnosti Ineos chtěl odkoupit práva na výrobu ikonického Land Roveru Defender, který svou výrobu ukončil v roce 2016. Land Rover to zamítl s tím, že „defík“ je takové jeho dítě a nechce se ho jen tak vzdát.

Majitel značky Ineos si ale vůz nechal prostě obkreslit a představil světu Ineos Grenadier, tedy Land Rover Defender s lehce pozměněnými některými prvky. Britské automobilce se to pochopitelně nelíbilo a tak přišla s žalobou, celý spor však následně prohrála. Více najdete zde.

Land Rover dále elektrifikuje. Mild-hybridní diesely uvádí pro Discovery Sport a Evoque

Land Rover dále elektrifikuje. Mild-hybridní diesely uvádí pro Discovery Sport a Evoque

Nezdálo se tak, že by Land Rover někomu jen tak dovolil dělat cokoliv s odkazem na jeho milovaný model, tedy až do teď. Licenci na tvary off-roaderu dostal britský výrobce výkonných teréňáků a úpravce vozů LR Bowler Motors, konkrétně na větší model s označením 110. Model s označením CSP 575 vznikne ve spolupráci s divizí Special Vehicle Operations.

Není se čemu divit, koncern JLR značku minulý rok koupil. Model bude stát na podvozku Bowleru a pod kapotu se osadí přeplňovaný osmiválec o výkonu 575 koní. I když Bowler využije ve voze svou závodní techniku, bude výsledek určený na silnice. K tomu bude uzpůsobená i výbava, ve které nechybí třeba klimatizace, což u takových aut nemusí být samozřejmost.

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

První kousky se doručí zákazníkům v Anglii a EU v druhé polovině příštího roku. Orientační cena za jeden Bowler CSP 575 činí 200.000 liber, tedy 5.854.000 Kč. Klasický Land Rover Defender tedy i nadále žije. Sice ho nyní vyrábí někdo jiný, ovšem stále je to v rámci koncernu.

Galerie doplněna o restomord klasického Defenderu.

Land Rover

První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem.

V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors.

Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Nejčtenější testy roku 2020

Nikde není psáno, že největší zájem musí být o pecky za miliony. Letos to v redakčních testech všem nandala Dacia Duster na LPG!

včera | Jan Mička | 157 příspěvků
TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 55 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků