Land Rover Defender zatím končí, máme další informace

Vypadá to, že stávající Defender pomalu končí svoji pozemskou pouť, na jeho následníka si budeme muset počkat.
Land Rover Defender zatím končí, máme další informace

Jen těžko bychom v současné paletě osobních automobilů, vyráběných po celém světě, hledali jiný vůz, který stále vychází z desítky let osvědčené techniky a dlouhými roky prověřeného konceptu. Ano, Defender od Land Roveru se stal kultovním vozem těch, kteří ocení jeho bytelnou konstrukci a spartánské pojetí, jež zcela vyhovuje čistě utilitárnímu určení přepravy osob a nákladu v těch nejtěžších terénních podmínkách.

Od představení prvního Land Roveru, který hned po druhé světové válce založil tradici nenáročných off-roadů někdejšího britského impéria Rover, přitom uplynulo šedesát let (o tomto významném výročí jsme vás informovali na tomto místě), při pohledu na hranatou karosérii stávajícího Defenderu je přitom jasné, že jde vlastně stále o tentýž letitý recept pouze drobně přizpůsobený dnešním tržním podmínkám. Na zcela nový Defender si však potkáme alespoň do roku 2013.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Land Rover Defender SVX 2008

Ve společnosti Land Rover v tichosti připravují nástupce Defenderu, který by měl do značné míry vycházet ze studie Project Icon. Díky tomu lze předpokládat, že se nový model bude vyznačovat agresivním, moderním designem, což by však nemělo mít vážnější dopady na jeho užitné vlastnosti. Project Icon přitom nemá následovat trend hliníkové karosérie na ocelovém rámu, podle kterého jsou dokončovány nové modely Discovery a Range Rover Sport, ale půjde opět vlastní, účelností značenou cestou.

Důležitou vlastností nového modelu má být možnost rozsáhlých modifikací podle přesných požadavků každé konkrétní tržní mise. Výroba bude probíhat stále především ve Velké Británii, ale hovoří se též o spuštění linek v Číně, Rusku, Indii a dalších destinacích, které nabídnou účelné snižování výrobních nákladů. Nový podvozek T5 nabídne nezávislé zavěšení všech kol a výběr z řady rozvorů, pevné a skládací střechy či pérování vzduchovými měchy, nebo vinutými pružinami. O pohon se postarají motory ze stávající řady vznětových čtyř a šestiválců.

Jestli bude tento vývoj znamenat pokračování tradic, nebo další (kolikátý už...) konec jedné ikony, to jen tak neuvdíme. Konce současného Defenderu se ale zřejmě dočkáme co nevidět.

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

dnes | Jan Mička | 8 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků