Land Rover Defender zatím končí, máme další informace

Vypadá to, že stávající Defender pomalu končí svoji pozemskou pouť, na jeho následníka si budeme muset počkat.
Land Rover Defender zatím končí, máme další informace

Jen těžko bychom v současné paletě osobních automobilů, vyráběných po celém světě, hledali jiný vůz, který stále vychází z desítky let osvědčené techniky a dlouhými roky prověřeného konceptu. Ano, Defender od Land Roveru se stal kultovním vozem těch, kteří ocení jeho bytelnou konstrukci a spartánské pojetí, jež zcela vyhovuje čistě utilitárnímu určení přepravy osob a nákladu v těch nejtěžších terénních podmínkách.

Od představení prvního Land Roveru, který hned po druhé světové válce založil tradici nenáročných off-roadů někdejšího britského impéria Rover, přitom uplynulo šedesát let (o tomto významném výročí jsme vás informovali na tomto místě), při pohledu na hranatou karosérii stávajícího Defenderu je přitom jasné, že jde vlastně stále o tentýž letitý recept pouze drobně přizpůsobený dnešním tržním podmínkám. Na zcela nový Defender si však potkáme alespoň do roku 2013.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Land Rover Defender SVX 2008

Ve společnosti Land Rover v tichosti připravují nástupce Defenderu, který by měl do značné míry vycházet ze studie Project Icon. Díky tomu lze předpokládat, že se nový model bude vyznačovat agresivním, moderním designem, což by však nemělo mít vážnější dopady na jeho užitné vlastnosti. Project Icon přitom nemá následovat trend hliníkové karosérie na ocelovém rámu, podle kterého jsou dokončovány nové modely Discovery a Range Rover Sport, ale půjde opět vlastní, účelností značenou cestou.

Důležitou vlastností nového modelu má být možnost rozsáhlých modifikací podle přesných požadavků každé konkrétní tržní mise. Výroba bude probíhat stále především ve Velké Británii, ale hovoří se též o spuštění linek v Číně, Rusku, Indii a dalších destinacích, které nabídnou účelné snižování výrobních nákladů. Nový podvozek T5 nabídne nezávislé zavěšení všech kol a výběr z řady rozvorů, pevné a skládací střechy či pérování vzduchovými měchy, nebo vinutými pružinami. O pohon se postarají motory ze stávající řady vznětových čtyř a šestiválců.

Jestli bude tento vývoj znamenat pokračování tradic, nebo další (kolikátý už...) konec jedné ikony, to jen tak neuvdíme. Konce současného Defenderu se ale zřejmě dočkáme co nevidět.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků