Land Rover jde cestou Pagani. Defender se vrátí, s osmiválcem a 400 koňmi!

Speciální edicí modelu Defender oslavuje automobilka Land Rover 70. výročí legendárního modelu Defender. Jde o nejrychlejší Defender v historii!

Ptáte se, co má automobilka Pagani společného s Land Roverem? Například fakt, že „neumí“ ukončit výrobu svého legendárního modelu. Pagani v minulosti několikrát řeklo, že už nevyrobí žádnou další Zondu, a hle, vznikla ještě celá řada speciálních edic. Britové jsou na tom naprosto stejně, jenom s ikonickým terénním modelem Defender.

Na začátku roku 2016 oběhla svět zpráva o posledním vyrobeném Land Roveru Defenderu, speciální edice od Land Rover Classic ale nikdo nezakázal. Právě díky tomu mohla vzniknout verze Works V8, která oslavuje sedmdesát let modelu.

Příští Land Rover Defender dostane také elektrický pohon. Už za rok

Příští Land Rover Defender dostane také elektrický pohon. Už za rok

Land Rover se tím v duchu vrací do sedmdesátých let, dostal ikonický off-road osmiválec Rover s objemem 3,5 litru. Motory V8 se v Defenderu objevovaly i v dalších letech a nabíraly na síle. Na oslavu padesátin vůz kupříkladu dostal čtyřlitr kombinovaný se čtyřstupňovým automatem, ten je ale ničím v porovnání s motorem edice Works V8.

Pod kapotou totiž najdeme atmosféricky plněný pětilitrový osmiválec s výkonem 405 koňských sil (299 kW) a točivým momentem 515 N.m, který vůz dokáže rozjet z 0 na 96 km/h za 5,6 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 106 mil v hodině (necelých 171 km/h), tak či tak ale máme co dočinění s nejrychlejším sériově vyráběným Land Roverem Defender.

Land Rover připravuje novou generaci Defenderu. Spekuluje se o elektrifikaci

Land Rover připravuje novou generaci Defenderu. Spekuluje se o elektrifikaci

Převodovku dodala firma ZF, má osm stupňů a sportovní režim. Vůz dostal také lepší brzdy a změny proběhly i na podvozku. Works V8 stojí na 18palcových kolech, světlomety jsou diodové a nechybí ani plakety s označením modelu. Zkrátka taková stylovka, která nicméně „nezamrzla" pouze na úpravách vzhledu.

Pokud máte zájem, měli byste si pospíšit. Dohromady totiž vznikne pouze 150 kusů (s krátkým i dlouhým rozvorem) za cenu startující na 150.000 librách (zhruba 4,3 milionu korun).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků