Land Rover jde cestou Pagani. Defender se vrátí, s osmiválcem a 400 koňmi!

Speciální edicí modelu Defender oslavuje automobilka Land Rover 70. výročí legendárního modelu Defender. Jde o nejrychlejší Defender v historii!

Ptáte se, co má automobilka Pagani společného s Land Roverem? Například fakt, že „neumí“ ukončit výrobu svého legendárního modelu. Pagani v minulosti několikrát řeklo, že už nevyrobí žádnou další Zondu, a hle, vznikla ještě celá řada speciálních edic. Britové jsou na tom naprosto stejně, jenom s ikonickým terénním modelem Defender.

Na začátku roku 2016 oběhla svět zpráva o posledním vyrobeném Land Roveru Defenderu, speciální edice od Land Rover Classic ale nikdo nezakázal. Právě díky tomu mohla vzniknout verze Works V8, která oslavuje sedmdesát let modelu.

Příští Land Rover Defender dostane také elektrický pohon. Už za rok

Příští Land Rover Defender dostane také elektrický pohon. Už za rok

Land Rover se tím v duchu vrací do sedmdesátých let, dostal ikonický off-road osmiválec Rover s objemem 3,5 litru. Motory V8 se v Defenderu objevovaly i v dalších letech a nabíraly na síle. Na oslavu padesátin vůz kupříkladu dostal čtyřlitr kombinovaný se čtyřstupňovým automatem, ten je ale ničím v porovnání s motorem edice Works V8.

Pod kapotou totiž najdeme atmosféricky plněný pětilitrový osmiválec s výkonem 405 koňských sil (299 kW) a točivým momentem 515 N.m, který vůz dokáže rozjet z 0 na 96 km/h za 5,6 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 106 mil v hodině (necelých 171 km/h), tak či tak ale máme co dočinění s nejrychlejším sériově vyráběným Land Roverem Defender.

Land Rover připravuje novou generaci Defenderu. Spekuluje se o elektrifikaci

Land Rover připravuje novou generaci Defenderu. Spekuluje se o elektrifikaci

Převodovku dodala firma ZF, má osm stupňů a sportovní režim. Vůz dostal také lepší brzdy a změny proběhly i na podvozku. Works V8 stojí na 18palcových kolech, světlomety jsou diodové a nechybí ani plakety s označením modelu. Zkrátka taková stylovka, která nicméně „nezamrzla" pouze na úpravách vzhledu.

Pokud máte zájem, měli byste si pospíšit. Dohromady totiž vznikne pouze 150 kusů (s krátkým i dlouhým rozvorem) za cenu startující na 150.000 librách (zhruba 4,3 milionu korun).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Autoklub ADAC otestoval šestnáct letních pneumatik v rozměru 205/55 R16 V a čtrnáct plášťů 175/65 R14 T.

dnes | Radek Pecák | 1 příspěvek
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků