Land Rover jde cestou Pagani. Defender se vrátí, s osmiválcem a 400 koňmi!

Speciální edicí modelu Defender oslavuje automobilka Land Rover 70. výročí legendárního modelu Defender. Jde o nejrychlejší Defender v historii!

Ptáte se, co má automobilka Pagani společného s Land Roverem? Například fakt, že „neumí“ ukončit výrobu svého legendárního modelu. Pagani v minulosti několikrát řeklo, že už nevyrobí žádnou další Zondu, a hle, vznikla ještě celá řada speciálních edic. Britové jsou na tom naprosto stejně, jenom s ikonickým terénním modelem Defender.

Na začátku roku 2016 oběhla svět zpráva o posledním vyrobeném Land Roveru Defenderu, speciální edice od Land Rover Classic ale nikdo nezakázal. Právě díky tomu mohla vzniknout verze Works V8, která oslavuje sedmdesát let modelu.

Příští Land Rover Defender dostane také elektrický pohon. Už za rok

Příští Land Rover Defender dostane také elektrický pohon. Už za rok

Land Rover se tím v duchu vrací do sedmdesátých let, dostal ikonický off-road osmiválec Rover s objemem 3,5 litru. Motory V8 se v Defenderu objevovaly i v dalších letech a nabíraly na síle. Na oslavu padesátin vůz kupříkladu dostal čtyřlitr kombinovaný se čtyřstupňovým automatem, ten je ale ničím v porovnání s motorem edice Works V8.

Pod kapotou totiž najdeme atmosféricky plněný pětilitrový osmiválec s výkonem 405 koňských sil (299 kW) a točivým momentem 515 N.m, který vůz dokáže rozjet z 0 na 96 km/h za 5,6 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 106 mil v hodině (necelých 171 km/h), tak či tak ale máme co dočinění s nejrychlejším sériově vyráběným Land Roverem Defender.

Land Rover připravuje novou generaci Defenderu. Spekuluje se o elektrifikaci

Land Rover připravuje novou generaci Defenderu. Spekuluje se o elektrifikaci

Převodovku dodala firma ZF, má osm stupňů a sportovní režim. Vůz dostal také lepší brzdy a změny proběhly i na podvozku. Works V8 stojí na 18palcových kolech, světlomety jsou diodové a nechybí ani plakety s označením modelu. Zkrátka taková stylovka, která nicméně „nezamrzla" pouze na úpravách vzhledu.

Pokud máte zájem, měli byste si pospíšit. Dohromady totiž vznikne pouze 150 kusů (s krátkým i dlouhým rozvorem) za cenu startující na 150.000 librách (zhruba 4,3 milionu korun).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Lexus CT200h (minitest)

Lexus přestane vyrábět kompaktní luxusní hatchback. Mrzí vás to? Tak máte poslední příležitost! Vyzkoušeli jsme, jestli je v dnešním kontextu ještě o co stát.

4.  12.  2018 | Milan Lažanský | 22 příspěvků