Land Rover Defender V8 oficiálně: Osmiválec stále žije! Přináší 525 koní

Osmiválec je dostupný pro dlouhou i krátkou variantu Defenderu.

Land Rover doplňuje nabídku motorizací nového Defenderu o dlouho očekávaný vrchol. Pod kapotou tak přivítejte známý kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu pěti litrů, který byste už dříve našli ve výkonných modelech koncernu Jaguar Land Rover. Mnohé tedy potěší, že motor V8 dostává v portfoliu JLR stále ještě šanci na život.

Osmiválec bude k mání pro krátkou třídveřovou karoserii 90 i delší pětidveřovou 110. Nejsilnější verze Defenderu se pyšní výkonem 525 koní (386 kW) a točivým momentem 625 N.m, který míří na všechna čtyři kola skrze osmistupňovou automatickou převodovku. Dle předpokladů tak mluvíme o nejrychlejším Defenderu v nabídce se zrychlením z nuly na 100 km/h za 5,2 sekundy a maximální rychlostí 240 km/h (pro lehčí verzi 90).

O starý Defender za takřka 6 milionů korun je zájem. U Land Roveru hlásí vyprodáno

O starý Defender za takřka 6 milionů korun je zájem. U Land Roveru hlásí vyprodáno

Model s osmiválcem se oproti zbytku nabídky odlišuje také novými 22palcovými koly v šedém laku, modrými třmeny posílené brzdové soustavy a čtyřmi koncovkami speciálně laděného výfukového systému, jenž by měl Defenderu zajistit tradičně zvučný projev. Uvnitř se zase nabízí Alcantarou čalouněný volant a pádla řazení v matném chromu.

S ohledem na vyšší výkon se dočkal Defender V8 také tužšího nastavení podvozku s novými stabilizátory, adaptivními tlumiči a elektronikou zadního diferenciálu pro ideální rozdělení točivého momentu. Mezi jízdními režimy se objevuje nastavení Dynamic, které zostří reakce plynového pedálu a přitvrdí tlumiče.  

Jaguar odhaluje nový C-Type a spouští konfigurátor, který vás pohladí po duši

Jaguar odhaluje nový C-Type a spouští konfigurátor, který vás pohladí po duši

Společně s uvedením nového modelu přichází Land Rover také s novým 11,4palcovým infotainmentem, který bude pro Defender volitelně k mání. Součástí je i bezdrátové dobíjení telefonu a zesilovač signálu pro lepší dostupnost mobilní sítě a Wi-Fi signálu.

Nakonec Land Rover uvádí dodatečné stylingové pakety pro Defender. Na více podrobností bychom ale počkali s potvrzením dostupnosti na českém trhu. Zatím totiž čekáme i na české cenovky samotného Defenderu V8.

Land Rover

První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem.

V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors.

Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender

TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

včera | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička
TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: Originál, kapitola druhá

Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8

Nová generace C4 zcela odhodila zátěž minulosti a přichází s vlastním odlišným pojetím kompaktního hatchbacku. Novoty jsou v tomto případě vítané.

11.  4.  2021 | Richard Herbich | 13 příspěvků