Osmiválec je dostupný pro dlouhou i krátkou variantu Defenderu.
Land Rover doplňuje nabídku motorizací nového Defenderu o dlouho očekávaný vrchol. Pod kapotou tak přivítejte známý kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu pěti litrů, který byste už dříve našli ve výkonných modelech koncernu Jaguar Land Rover. Mnohé tedy potěší, že motor V8 dostává v portfoliu JLR stále ještě šanci na život.
Osmiválec bude k mání pro krátkou třídveřovou karoserii 90 i delší pětidveřovou 110. Nejsilnější verze Defenderu se pyšní výkonem 525 koní (386 kW) a točivým momentem 625 N.m, který míří na všechna čtyři kola skrze osmistupňovou automatickou převodovku. Dle předpokladů tak mluvíme o nejrychlejším Defenderu v nabídce se zrychlením z nuly na 100 km/h za 5,2 sekundy a maximální rychlostí 240 km/h (pro lehčí verzi 90).
Model s osmiválcem se oproti zbytku nabídky odlišuje také novými 22palcovými koly v šedém laku, modrými třmeny posílené brzdové soustavy a čtyřmi koncovkami speciálně laděného výfukového systému, jenž by měl Defenderu zajistit tradičně zvučný projev. Uvnitř se zase nabízí Alcantarou čalouněný volant a pádla řazení v matném chromu.
S ohledem na vyšší výkon se dočkal Defender V8 také tužšího nastavení podvozku s novými stabilizátory, adaptivními tlumiči a elektronikou zadního diferenciálu pro ideální rozdělení točivého momentu. Mezi jízdními režimy se objevuje nastavení Dynamic, které zostří reakce plynového pedálu a přitvrdí tlumiče.
Společně s uvedením nového modelu přichází Land Rover také s novým 11,4palcovým infotainmentem, který bude pro Defender volitelně k mání. Součástí je i bezdrátové dobíjení telefonu a zesilovač signálu pro lepší dostupnost mobilní sítě a Wi-Fi signálu.
Nakonec Land Rover uvádí dodatečné stylingové pakety pro Defender. Na více podrobností bychom ale počkali s potvrzením dostupnosti na českém trhu. Zatím totiž čekáme i na české cenovky samotného Defenderu V8.