Land Rover Defender V8 má české ceny. Pod tři miliony nejde, barvami nenadchne

Osmiválcový Defender se v nabídce zabydluje jako samostatná specifikace s určitými kompromisy.

Jak nám britská značka minulý týden potvrdila, na poctivý osmiválec nezapomíná ani v případě nového Defenderu. Ceník a konfigurátor českého zastoupení Land Roveru sice ještě nemá cenovky osmiválcové verze doplněny, v oficiální české tiskové zprávě se už nicméně značka o předběžné základní cenovky podělila.

Defender V8 je dostupný v obou karosářských verzích. Kratší třídveřová varianta 90 bude na českém trhu začínat od ceny 3.144.594 Kč, zatímco delší pětidveřové provedení 110 od ceny 3.241.400 Kč. Sebejistě tak Defender V8 zastane pozici nejdražší varianty v nabídce, stejně tak jako té nejvýkonnější a nejrychlejší.

O starý Defender za takřka 6 milionů korun je zájem. U Land Roveru hlásí vyprodáno

O starý Defender za takřka 6 milionů korun je zájem. U Land Roveru hlásí vyprodáno

Známý kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu pěti litrů zde produkuje výkon 525 koní (386 kW) a točivý moment 625 N.m. Síla míří na všechna čtyři kola skrze osmistupňovou automatickou převodovku. Krátká a lehčí verze 90 tak zrychlí z nuly na 100 km/h za 5,2 sekundy a maximálně dosáhne 240 km/h.

Osmiválcový Defender přichází standardně také s tužším nastavením podvozku, novými stabilizátory, silentbloky, adaptivními tlumiči a systémem Yaw Controller, regulujícím náklony karoserie a zlepšujícím stabilitu vozu přibrzďováním kol i řízením zadního aktivního diferenciálu. Mezi jízdními režimy se objevuje nastavení Dynamic, které zostří reakce plynového pedálu a přitvrdí tlumiče. 

TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Model s osmiválcem se oproti zbytku nabídky odlišuje také novými 22palcovými koly v šedém laku, modrými třmeny posílené brzdové soustavy a čtyřmi koncovkami speciálně laděného výfukového systému. Uvnitř se zase nabízí Alcantarou čalouněný volant a pádla řazení v matném chromu. Samostatné postavení v nabídce si Defender V8 udržuje i omezenou nabídkou barev karoserie, zájemci budou moci vybírat z šedé Carpathian, bílé Yulong nebo černé Santorini.

Land Rover Defender V8 – technická data a předběžné české ceny
Varianta  90 110
Zdvihový objem [cm3] 4999 4999
Válce/ventily 8/4 8/4
Největší výkon [kW/min] 386/6000-6500 386/6000-6500
Točivý moment [N.m/min] 625/2500-5500 625/2500-5500
Převodovka 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 240 240
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,2 5,4
Spotřeba [l/100 km] 14,5 14,7
Pohotovostní hmotnost [kg] 2546 2678
Cena Defender V8 [Kč] 3.144.594 3.241.400

Land Rover

První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem.

V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors.

Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender

TEST Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost Hybrid: Obr se bez zásuvky neobejde

Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost

Je vám Ford Galaxy malý? Chcete plnotučné SUV s výkonem Mustangu? Milujete ticho? Pokud jste odpověděli třikrát ano, vlajková loď americké značky na českém trhu může být to pravé.

včera | Richard Herbich
TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

16.  4.  2021 | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička