Land Rover Defender pro drsňáky aneb Další přestavba na osmiválec!

Společnost Ares Design se vyhrála s ikonickým modelem Land Rover Defender. O legendu se ale bát nemusíte, všechny podstatné vlastnosti zůstali.

Ikonický 4x4 model Land Rover Defender se tlustými písmeny zapsal do automobilového historie. Zahrávat si s jeho úpravou proto není vůbec jednoduché. Italská společnost Ares Design se ale přece jen o to pokusila. 

Úprava se prý dotkla každého aspektu vozu od karoserie, přes interiér až po motor. Mechanici dokonce do střechy vyřezali také místo pro střešní okno. "Defender je ikona motorismu a ten náš je inkarnací slavného 4x4, který přináší neuvěřitelné výkony, podmanivý vzhled a opulentní dotyky, které jsou více podobné luxusnímu SUV," doplnil Dany Bahar, generální ředitel firmy.

Do aukce jde Land Rover Defender SVX z bondovky Spectre. Vzniklo jen 10 kusů

Do aukce jde Land Rover Defender SVX z bondovky Spectre. Vzniklo jen 10 kusů

Osmiválcový agregát o objemu 4,5 litru podstoupil hned několik úprav, aby dokázal vyvinout ještě vyšší výkon. Aktuálně se tak může pochlubit výkonem 278 koní. Pokud se vám to zdá pořád málo, k dispozici je také ještě výkonnější přeplňovaná verze. Obě verze vozu nabízejí šestistupňovou automatickou převodovku.

Úpravám se nevyhnuli ani brzy a zavěšení. Brzy od AP Racing zajistí, že bezpečně zabrzdíte vždy když budete potřebovat. Zvýšila se také světlá výška díky vylepšeným progresivním pružinám. U běžné verze přišlo k zvýšení o 75 mm, u přeplňované verze o 50 mm. 

Stovky Britů přijdou o práci. Výroba Land Roveru Discovery migruje do Nitry

Stovky Britů přijdou o práci. Výroba Land Roveru Discovery migruje do Nitry

Hned na první pohled vás rozhodně zaujmou 18-palcová kola Ares. Dalším výrazným elementem je hojné využití karbonu. Najdete jej například na kapotě, obrysech světlometů či přední mřížce. Společnost Ares Design se ale zároveň chtěla ujistit, aby byl vůz schopný off-road jízdy. Spolehnout se tak můžete na ochranu podvozku, bytelné nárazníky či ocelový střešní nosič.

Pokud po takovém upraveném Defenderu toužíte, základní vůz si musíte sehnat sami. Následní úprava bude trvat osm týdnů a stát více než 5,5 milionů korun. Musíte si ale pospíšit, italská společnost totiž plánuje takto upravit pouze 53 vozů. 

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 33 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků