8
Fotogalerie

Land Rover Defender jako elektromobil

Představitelé Land Roveru splnili slib a do Ženevy přivezli také jeden z prototypů Defenderu s elektrickým pohonem.

Podle tvrzení Land Roveru má být Defender Electric „pojízdnou laboratoří Land Roveru pro ověřování provozu elektrických vozidel v nejnáročnějších terénních podmínkách“. Poměrně podrobně jsme vám tento projekt představili již před několika dny a nyní vám nabízíme další podrobnosti a fotografie přímo z Ženevy.

DSC_0429.JPGDSC_0431.JPGDSC_0526.JPG
DSC_0430.JPGDSC_0432.JPG
Pod přední kapotou místo spalovacího motoru najdeme skoro půltunový akumulátor

Soustava přenosu točivého momentu na vozovku byla převzata ze standardního provedení Defenderu, nicméně převodovka chybí a namísto vznětového motoru najdeme pod přední kapotou 410 kg těžký, vzduchem chlazený akumulátor pracující na bázi lithia. Vyznačuje se napětím 300 V, jeho kapacita činí 27 kWh a vozu umožní až osmihodinový pohyb v terénu, případně dojezd až 100 km po silnici.

DSC_0528.JPGDSC_0529.JPGDSC_0530.JPG
Systém pohonu všech kol a interiér se dočkaly jen minimálních úprav

Pohon zajišťuje elektromotor s točivým momentem 330 Nm a výkonem 70 kW, resp. 30 kW při regenerativním brzdění.

Land Rover

První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem.

V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors.

Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender

Doporučujeme

Články odjinud