Land Rover Defender jako elektromobil

Představitelé Land Roveru splnili slib a do Ženevy přivezli také jeden z prototypů Defenderu s elektrickým pohonem.

Podle tvrzení Land Roveru má být Defender Electric „pojízdnou laboratoří Land Roveru pro ověřování provozu elektrických vozidel v nejnáročnějších terénních podmínkách“. Poměrně podrobně jsme vám tento projekt představili již před několika dny a nyní vám nabízíme další podrobnosti a fotografie přímo z Ženevy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pod přední kapotou místo spalovacího motoru najdeme skoro půltunový akumulátor

Soustava přenosu točivého momentu na vozovku byla převzata ze standardního provedení Defenderu, nicméně převodovka chybí a namísto vznětového motoru najdeme pod přední kapotou 410 kg těžký, vzduchem chlazený akumulátor pracující na bázi lithia. Vyznačuje se napětím 300 V, jeho kapacita činí 27 kWh a vozu umožní až osmihodinový pohyb v terénu, případně dojezd až 100 km po silnici.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Systém pohonu všech kol a interiér se dočkaly jen minimálních úprav

Pohon zajišťuje elektromotor s točivým momentem 330 Nm a výkonem 70 kW, resp. 30 kW při regenerativním brzdění.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky