8 Fotogalerie Land Rover Defender jako elektromobil Jiří Duchoň 6. března 2013 Představitelé Land Roveru splnili slib a do Ženevy přivezli také jeden z prototypů Defenderu s elektrickým pohonem. Podle tvrzení Land Roveru má být Defender Electric „pojízdnou laboratoří Land Roveru pro ověřování provozu elektrických vozidel v nejnáročnějších terénních podmínkách“. Poměrně podrobně jsme vám tento projekt představili již před několika dny a nyní vám nabízíme další podrobnosti a fotografie přímo z Ženevy.Pod přední kapotou místo spalovacího motoru najdeme skoro půltunový akumulátorSoustava přenosu točivého momentu na vozovku byla převzata ze standardního provedení Defenderu, nicméně převodovka chybí a namísto vznětového motoru najdeme pod přední kapotou 410 kg těžký, vzduchem chlazený akumulátor pracující na bázi lithia. Vyznačuje se napětím 300 V, jeho kapacita činí 27 kWh a vozu umožní až osmihodinový pohyb v terénu, případně dojezd až 100 km po silnici.Systém pohonu všech kol a interiér se dočkaly jen minimálních úpravPohon zajišťuje elektromotor s točivým momentem 330 Nm a výkonem 70 kW, resp. 30 kW při regenerativním brzdění. Land Rover První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem. V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors. Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender Vstoupit do diskuze (1) AutoRevue.cz ElektromobilyZajímavostiPremiéryLand RoverOff-roadyAutosalonyDefenderŽeneva 2013LaňLandROVLand Rover DefenderRoverTerénní podmínkaElektromobilLand-Rover