Land Rover téměř očesal nový Defender. Vytvořil tak nejvšestrannější verzi vůbec

Legendární Land Rover Defender už dávno není tím spartánským off-roadem. V nové verzi Hard Top se mu ale docela přibližuje.

Kdo by v tomto článku očekával informace o návratu starého dobrého „Defa“, ten bude nejspíše zklamán. Nová generace se vrací k tradici hlavně svým jménem, a přestože se aktuálně jedná spíše o luxusnější zboží s cenou přes 1,3 milionu korun za krátkou verzi s dvoulitrovým nafťákem, čekat můžeme i možnost pro ty, kteří by rádi defender jako užitkáč. Jmenuje se Hard Top a jde o pomyslný návrat do 50. let minulého století, kdy se toto označení objevilo poprvé.

Land Rover Defender 90 míří do prodeje v ČR. I kratší off-road jde úžasně vybavit

Land Rover Defender 90 míří do prodeje v ČR. I kratší off-road jde úžasně vybavit

Pod označením Hard Top si představíte pevnou demontovatelnou střechu, v případě nového defenderu ale nic takového nečekejte. Už na první pohled je to díky světlým 18palcovým ocelovým kolům moc hezká stylovka, vpředu však najdete dvě místa k sezení plus jednu nouzovku, za nimiž je už pouze nákladový prostor. Automobilka zatím neuvádí bližší technická data, už z fotek je ale patrné, že do vozu v pohodě naložíte europaletu za pomoci vysokozdvižného vozíku. Nakládání v tomto případě usnadní zadní dveře, které se neotevírají nahoru, ale na stranu.

Land Rover Defender je možná nejlepší auto na světě. Jinak by nezvládl tohle

Land Rover Defender je možná nejlepší auto na světě. Jinak by nezvládl tohle

Vůz bude k dispozici ve verzích 90 (třídveřová) a 110 (pětidveřová), obě mají standardně nezávislé zavěšení kol a odpružení s vinutými pružinami a ta delší může mít i vzduchové odpružení. Druhá možnost je z hlediska průchodnosti terénem lepší. Dovoluje totiž zvýšit světlou výšku až na 291 mm a dosáhnout tak nájezdových úhlů 38 a 40° a přejezdového úhlu 28°. A kdyby došlo na brod, můžete se se systémem Terrain Response 2 ponořit až do hloubky 900 mm.

Defender je zpět! S třemi sedadly vpředu, hybridní R6 i talentem šplhat do oblak

Defender je zpět! S třemi sedadly vpředu, hybridní R6 i talentem šplhat do oblak

Skutečnost, že jde o užitkovou verzi, neznamená, že bychom se bavili o spartánském autě. Má infotainment, který umožňuje bezdrátovou aktualizaci palubních systémů, asistent pro manévrování s vlekem (Hard Top utáhne na kouli až 3,5 tuny), a stejně jako třeba Range Rover Evoque či Jaguar XE je vůz vybaven kamerou, jejíž výstup je přenášen na plochu vnitřního zpětného zrcátka. Pohodlně proto uvidíte dozadu, i když bude prostor za předními sedadly naplněný až po střechu.

Nový Defender můžete mít doma za pár korun. Jen s ním raději nebourejte

Nový Defender můžete mít doma za pár korun. Jen s ním raději nebourejte

Britská automobilka zatím nezveřejnila bližší technické podrobnosti, učinit by tak ale měla ještě letos. Cena byla zveřejněna pouze orientační. Činí 35.500 liber bez daně, v přepočtu tedy zhruba 1.040.000 Kč bez daně.

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

dnes | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 83 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků