Land Rover Defender EV našel uplatnění. Bude tahat vláček s turisty.

Značka Land Rover hodlá přesvědčit veřejnost, že elektrická verze Defenderu má budoucnost.

Když se na letošním autosalonu v Ženevě představil elektromobil Land Rover Defender EV, o jehož přípravě jsme vás informovali již před tím, vzbudil pozornost nejen u vyznavačů klasických Defenderů, ale také u zastánců elektrického pohonu. Elektromotor do off-roadu? A vlastně proč ne. Defender EV nemá být jen výstavním exemplářem, ale má v praxi ověřovat využitelnost „čisté“ energie v praxi. Vznikla série šesti vozů tohoto typu odvozená ze standardní řady Defender 110.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Land Rover Defender EV bude vozit turisty

Defender EV zapadá do strategie značky Land Rover pro postupnou elektrifikaci modelové nabídky, v níž se mimochodem brzy objeví vozy Range Rover s hybridním pohonem. Nyní Land Rover potvrdil, že jeho Defender EV bude nasazen v každodenním provozu, byť v poněkud zvláštní úloze: v parku Eden Project v britském Cornwallu bude tahat vozíky s turisty. Vlak má naráz přepravit až 60 cestujících, dosahovat hmotnosti 12 tun a překonávat až šestiprocentní stoupání. 

Land Rover Defender jako elektromobil

Land Rover Defender jako elektromobil

Pohon vozu zajišťuje elektromotor s točivým momentem 330 Nm a výkonem 70 kW, resp. 30 kW při regenerativním brzdění. Přenos točivého momentu na vozovku byl u Defenderu EV převzat ze standardního  Defenderu, nicméně převodovka chybí a namísto vznětového motoru najdeme pod přední kapotou 410 kg těžký, vzduchem chlazený akumulátor pracující na bázi lithia. Vyznačuje se napětím 300 V, jeho kapacita činí 27 kWh a vozu umožní až osmihodinový pohyb v terénu, případně dojezd až 100 km po silnici.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Land Rover Defender EV při své premiéře letos v Ženevě

Pro použití v úloze „lokomotivy“ byl Defender EV opatřen ještě jedním, menším akumulátorem, který má dojezd vozu prodloužit o dalších 20 km, aby byl schopen absolvovat celodenní šichtu na jedno nabití. Dobíjení pak proběhne během noci zhruba za 10 hodin a výrobce slibuje, že jedno takové nabití stojí nějaké dvě libry (asi 60 Kč). Nejvyšší rychlost modelu Land Rover Defender EV činí 113 km/h, ovšem v cornwallském Edenu jí určitě jezdit nebude...
 

bazar

Land Rover Range Rover Evoque 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 35 747 km
Cena: 750 000 Kč
Land Rover Discovery 2,7
Rok výroby: 2008
Stav: 215 968 km
Cena: 270 000 Kč
Land Rover Discovery 2,7
Rok výroby: 2006
Stav: 249 042 km
Cena: 220 000 Kč
Land Rover Freelander 2
Rok výroby: 2002
Stav: 206 036 km
Cena: 90 000 Kč
Land Rover Discovery 2,7
Rok výroby: 2009
Stav: 204 070 km
Cena: 300 000 Kč
Land Rover Range Rover 3
Rok výroby: 2003
Stav: 279 830 km
Cena: 165 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků