Land Rover Defender EV našel uplatnění. Bude tahat vláček s turisty.

Značka Land Rover hodlá přesvědčit veřejnost, že elektrická verze Defenderu má budoucnost.

Když se na letošním autosalonu v Ženevě představil elektromobil Land Rover Defender EV, o jehož přípravě jsme vás informovali již před tím, vzbudil pozornost nejen u vyznavačů klasických Defenderů, ale také u zastánců elektrického pohonu. Elektromotor do off-roadu? A vlastně proč ne. Defender EV nemá být jen výstavním exemplářem, ale má v praxi ověřovat využitelnost „čisté“ energie v praxi. Vznikla série šesti vozů tohoto typu odvozená ze standardní řady Defender 110.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Land Rover Defender EV bude vozit turisty

Defender EV zapadá do strategie značky Land Rover pro postupnou elektrifikaci modelové nabídky, v níž se mimochodem brzy objeví vozy Range Rover s hybridním pohonem. Nyní Land Rover potvrdil, že jeho Defender EV bude nasazen v každodenním provozu, byť v poněkud zvláštní úloze: v parku Eden Project v britském Cornwallu bude tahat vozíky s turisty. Vlak má naráz přepravit až 60 cestujících, dosahovat hmotnosti 12 tun a překonávat až šestiprocentní stoupání. 

Land Rover Defender jako elektromobil

Land Rover Defender jako elektromobil

Pohon vozu zajišťuje elektromotor s točivým momentem 330 Nm a výkonem 70 kW, resp. 30 kW při regenerativním brzdění. Přenos točivého momentu na vozovku byl u Defenderu EV převzat ze standardního  Defenderu, nicméně převodovka chybí a namísto vznětového motoru najdeme pod přední kapotou 410 kg těžký, vzduchem chlazený akumulátor pracující na bázi lithia. Vyznačuje se napětím 300 V, jeho kapacita činí 27 kWh a vozu umožní až osmihodinový pohyb v terénu, případně dojezd až 100 km po silnici.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Land Rover Defender EV při své premiéře letos v Ženevě

Pro použití v úloze „lokomotivy“ byl Defender EV opatřen ještě jedním, menším akumulátorem, který má dojezd vozu prodloužit o dalších 20 km, aby byl schopen absolvovat celodenní šichtu na jedno nabití. Dobíjení pak proběhne během noci zhruba za 10 hodin a výrobce slibuje, že jedno takové nabití stojí nějaké dvě libry (asi 60 Kč). Nejvyšší rychlost modelu Land Rover Defender EV činí 113 km/h, ovšem v cornwallském Edenu jí určitě jezdit nebude...
 

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků