Land Rover Defender EV našel uplatnění. Bude tahat vláček s turisty.

Značka Land Rover hodlá přesvědčit veřejnost, že elektrická verze Defenderu má budoucnost.

Když se na letošním autosalonu v Ženevě představil elektromobil Land Rover Defender EV, o jehož přípravě jsme vás informovali již před tím, vzbudil pozornost nejen u vyznavačů klasických Defenderů, ale také u zastánců elektrického pohonu. Elektromotor do off-roadu? A vlastně proč ne. Defender EV nemá být jen výstavním exemplářem, ale má v praxi ověřovat využitelnost „čisté“ energie v praxi. Vznikla série šesti vozů tohoto typu odvozená ze standardní řady Defender 110.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Land Rover Defender EV bude vozit turisty

Defender EV zapadá do strategie značky Land Rover pro postupnou elektrifikaci modelové nabídky, v níž se mimochodem brzy objeví vozy Range Rover s hybridním pohonem. Nyní Land Rover potvrdil, že jeho Defender EV bude nasazen v každodenním provozu, byť v poněkud zvláštní úloze: v parku Eden Project v britském Cornwallu bude tahat vozíky s turisty. Vlak má naráz přepravit až 60 cestujících, dosahovat hmotnosti 12 tun a překonávat až šestiprocentní stoupání. 

Land Rover Defender jako elektromobil

Land Rover Defender jako elektromobil

Pohon vozu zajišťuje elektromotor s točivým momentem 330 Nm a výkonem 70 kW, resp. 30 kW při regenerativním brzdění. Přenos točivého momentu na vozovku byl u Defenderu EV převzat ze standardního  Defenderu, nicméně převodovka chybí a namísto vznětového motoru najdeme pod přední kapotou 410 kg těžký, vzduchem chlazený akumulátor pracující na bázi lithia. Vyznačuje se napětím 300 V, jeho kapacita činí 27 kWh a vozu umožní až osmihodinový pohyb v terénu, případně dojezd až 100 km po silnici.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Land Rover Defender EV při své premiéře letos v Ženevě

Pro použití v úloze „lokomotivy“ byl Defender EV opatřen ještě jedním, menším akumulátorem, který má dojezd vozu prodloužit o dalších 20 km, aby byl schopen absolvovat celodenní šichtu na jedno nabití. Dobíjení pak proběhne během noci zhruba za 10 hodin a výrobce slibuje, že jedno takové nabití stojí nějaké dvě libry (asi 60 Kč). Nejvyšší rychlost modelu Land Rover Defender EV činí 113 km/h, ovšem v cornwallském Edenu jí určitě jezdit nebude...
 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků