Land Rover Defender EV našel uplatnění. Bude tahat vláček s turisty.

Značka Land Rover hodlá přesvědčit veřejnost, že elektrická verze Defenderu má budoucnost.

Když se na letošním autosalonu v Ženevě představil elektromobil Land Rover Defender EV, o jehož přípravě jsme vás informovali již před tím, vzbudil pozornost nejen u vyznavačů klasických Defenderů, ale také u zastánců elektrického pohonu. Elektromotor do off-roadu? A vlastně proč ne. Defender EV nemá být jen výstavním exemplářem, ale má v praxi ověřovat využitelnost „čisté“ energie v praxi. Vznikla série šesti vozů tohoto typu odvozená ze standardní řady Defender 110.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Land Rover Defender EV bude vozit turisty

Defender EV zapadá do strategie značky Land Rover pro postupnou elektrifikaci modelové nabídky, v níž se mimochodem brzy objeví vozy Range Rover s hybridním pohonem. Nyní Land Rover potvrdil, že jeho Defender EV bude nasazen v každodenním provozu, byť v poněkud zvláštní úloze: v parku Eden Project v britském Cornwallu bude tahat vozíky s turisty. Vlak má naráz přepravit až 60 cestujících, dosahovat hmotnosti 12 tun a překonávat až šestiprocentní stoupání. 

Land Rover Defender jako elektromobil

Land Rover Defender jako elektromobil

Pohon vozu zajišťuje elektromotor s točivým momentem 330 Nm a výkonem 70 kW, resp. 30 kW při regenerativním brzdění. Přenos točivého momentu na vozovku byl u Defenderu EV převzat ze standardního  Defenderu, nicméně převodovka chybí a namísto vznětového motoru najdeme pod přední kapotou 410 kg těžký, vzduchem chlazený akumulátor pracující na bázi lithia. Vyznačuje se napětím 300 V, jeho kapacita činí 27 kWh a vozu umožní až osmihodinový pohyb v terénu, případně dojezd až 100 km po silnici.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Land Rover Defender EV při své premiéře letos v Ženevě

Pro použití v úloze „lokomotivy“ byl Defender EV opatřen ještě jedním, menším akumulátorem, který má dojezd vozu prodloužit o dalších 20 km, aby byl schopen absolvovat celodenní šichtu na jedno nabití. Dobíjení pak proběhne během noci zhruba za 10 hodin a výrobce slibuje, že jedno takové nabití stojí nějaké dvě libry (asi 60 Kč). Nejvyšší rychlost modelu Land Rover Defender EV činí 113 km/h, ovšem v cornwallském Edenu jí určitě jezdit nebude...
 

Land Rover

První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem.

V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors.

Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender

První jízda s novou Hondou HR-V e:HEV: Trefa do černého, ale škoda toho hluku

Honda HR-V e:HEV

Třetí generace kompaktního SUV Honda HR-V přichází s uhlazeným stylem a jedinou možností pohonu v podobě hybridního systému e:HEV. Poprvé jsme ji vyzkoušeli v okolí německého Frankfurtu nad Mohanem.

dnes | Leoš Káňa | 1 příspěvek
TEST VW Caddy Maxi California 2.0 TDI: Boží chatka na kolech za super peníze

VW Caddy Maxi California 2.0 TDI DSG

Základními lidskými potřebami je mít kde se vyspat, zůstat v teple a najíst se. S Californií to jde snadno a každý den jinde.

24.  10.  2021 | Richard Herbich | 17 příspěvků
Za volantem Chevrolet Corvette C1: Je to kousavá mrcha, nebo pohodlné GT?

Chevrolet Corvette C1

Chevrolet Corvette 1. generace je skutečná kráska. Po nastartování ale vymění něžnost za získání respektu širokého okolí. Je třeba se této nespoutané elegance bát?

23.  10.  2021 | Vladimír Kadera