Land Rover Defender dostal nový motor a drobný facelift

Od padesátých let minulého století brázdí silnice ikona mezi pravými off roady Land Rover Defender téměř bez vizuálních změn. Nesmrtelná a léty osvědčená technika se obměňuje velmi pomalu a vzhled, který je plně funkční, téměř vůbec.

Britský Land Rover si ovšem připravil drobné inovace pro nadcházející pařížský autosalon. Zde představí Defender s novým naftovým motorem a také pozměněnou palubní deskou.

V této době lze Defender pořídit s naftovým pětiválcem o objemu 2,5 litru o výkonu 90 kW (122 k). Starší pětiválec bude nahrazena novým naftovým čtyřválcem, který si Land Rover vypůjčí z Fordu Transit. Ten bude disponovat stejným výkonem 90 kW (122 k) ovšem točivý moment vzroste z 300 na 360 Nm. Právě větší síla motoru bude velkým přínosem v terénu. Motor navíc plní emisní normu Euro 4. O přenos výkonu na všechna čtyři kola se bude starat nový šestistupňový manuál.

Zároveň s novým naftovým motorem představí Land Rover i nový interiér, který plně vychází z jiného modelu této automobilky - Discovery 3. Zákazník si navíc bude moci objednat nové vytápění, klimatizační a větrací systém a u tohoto vozu nezvykle i připojení pro MP3 přehrávač. Nově se objeví tříbodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech.

1.JPG3.jpg2.JPG
Nový interiér Defenderu

Land Rover

První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem.

V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors.

Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender

Doporučujeme

Články odjinud