Land Rover Defender dostal nové motory. Čtyřválec končí, nahradil ho hybrid V6

Defender se na trhu teprve zahřívá, Land Rover mu už však nadělil pořádně tučný update. Vedle toho také oznámil, že verze 90 a pracovní verze Hardtop jsou již ve výrobě.

V motorové nabídce vozu nastalo střídání stráží. Odchází vznětový čtyřválcový motor o objemu dvou litrů, který poháněl verze D200 a D240. Auto, které jsme nedávno otestovali, brzy nepůjde objednat, na vyjádření českého zastoupení k plánu výroby však zatím čekáme.

Místo něj je tu nový vznětový šestiválec o objemu třech litrů s mild-hybridní technologií, který bude pohánět motorizace D200, D250 a D300. Nejsilnější verze motoru bude produkovat výkon 300 koní a 650 N.m točivého momentu. Akcelerace z 0 na 100 km/h pak bude záležitostí 6,7 sekundy.

Polský úpravce se u Defenderu inspiroval luxusními jachtami. Dřevem uvnitř nešetřil

Polský úpravce se u Defenderu inspiroval luxusními jachtami. Dřevem uvnitř nešetřil

Vyšší hmotnost vozů a tudíž i větší hlad po naftě tabulkově vykompenzuje mild-hybridní technika. Aby toho u defenderu nebylo málo, přibyl do nabídky motorizací ještě plug-in hybrid P400e. Ten je podle všeho podobný tomu v Range Roveru. Má dvoulitrový čtyřválec o výkonu 300 koní a elektromotor o výkonu 105 kW.

Plug-in hybrid disponuje kombinovaným výkonem 404 koní a 640 N.m točivého momentu. To stačí k akceleraci na stovku za 5,6 sekundy. Baterie o kapacitě 19,2 kWh vystačí na ujetí více než 40 kilometrů čistě na elektřinu. Pro Land Rover je ale nejdůležitější, že mu teď v tabulce svítí hodnota jen lehce přes 3l/100 km. 

Ineos Grenadier leží JLR v žaludku. Soud o okopírovaném vzhledu koncern prohrál

Ineos Grenadier leží JLR v žaludku. Soud o okopírovaném vzhledu koncern prohrál

V tiskové zprávě značka uvádí, že plug-in hybridní motorizace je určena pro delší verzi karoserie 110. Motorizace P400 v nabídce zůstává. Vedle velkých změn v motorové nabídce dostal defender je nové možnosti individualizace.

Land Rover

První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem.

V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors.

Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender

TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

včera | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků