Land Rover Defender 90 míří do prodeje v ČR. I kratší off-road jde úžasně vybavit

Po uvedení Defenderu 110 na český trh míří do prodeje i jeho kratší varianta 90. Třídveřový model je samozřejmě levnější, po stránce motorů, úrovní výbavy a příplatků se však neomezuje.

Zatímco o cenách delšího, pětidveřového Land Roveru Defender jsme psali už loni v září, kratší třídveřová varianta 90 (rozvor 2587 mm) nové generace legendárního off-roadu vstupuje na trh až nyní. První kusy 110 (rozvor 3022 mm) se dostanou k zákazníkům během jara, na 90 si první zájemci počkají do léta. Řada výbav i motorů krátkého Defenderu je stejně rozmanitá jako u delší verze. Celkem je na výběr z šesti výbav a čtveřice motorů.

Základem je Defender 90 bez označení výbavy a kombinovaný s motorem D200, tedy přeplňovaným naftovým čtyřválcem o výkonu 147 kW (200 koní). Nejlevněji tedy přijde nový Defender na 1.322.167 Kč, přičemž stejně jako u všech dalších motorizací a výbav je standardem osmistupňová automatická převodovka (s funkcí redukce) a permanentní pohon všech kol.

Land Rover Defender je možná nejlepší auto na světě. Jinak by nezvládl tohle

Land Rover Defender je možná nejlepší auto na světě. Jinak by nezvládl tohle

Dále má základní 90 ve výbavě odpružení vinutými pružinami (110 má standardně vzduchové), 18palcová ocelová kola, plnohodnotnou rezervu na zádi, LED světlomety, textilně čalouněná sedadla, 10palcový infotainment s navigací, dvouzónovou automatickou klimatizaci, zpětné samostmívací zrcátko, parkovací senzory s rozsahem 360 stupňů, tempomat s omezovačem, hrstku asistenčních systémů (udržování jízdy v pruhu, rozpoznávání značek, nouzové brzdění, hlídání bdělosti řidiče) a další.

Následně lze rozšiřovat vybavenost Defenderu 90 do klasických úrovní S, SE a HSE, a to bez ohledu na vybraný motor. Lze tak zvolit i výkonnější naftový čtyřválec D240 (177 kW/240 k) od ceny 1.434.334 Kč, dvoulitrový benzinový čtyřválec P300 (221 kW/300 k) od 1.433.124 Kč anebo nejvýkonnější mild-hybridní benzinový řadový šestiválec P400 (294 kW/400 k) od 1.678.391 Kč.

Nový Defender můžete mít doma za pár korun. Jen s ním raději nebourejte

Nový Defender můžete mít doma za pár korun. Jen s ním raději nebourejte

Do šestice výbav se počítá i zaváděcí edice Defender 90 First Edition, která je dostupná pouze s motory D240 a P400. Startuje na 1.860.133 Kč, respektive 2.072.851 Kč a shrnuje ty nejžádanější prvky výbavy – například bezklíčový přístup, výkonnější LED světlomety Premium, přední mlhovky, 20palcová litá kola, vzduchový podvozek, vyhřívaný a kůži obšitý volant, zpětné zrcátko s kamerou ClearSight, rozšířený systém navigace nebo balíček asistentů.

I pro krátký Defender 90 je poté nejvyšší výbavou úroveň X, kterou seženete výhradně s nejvýkonnějším motorem P400 od ceny 2.543.662 Kč. Standardem jsou 20palcová litá kola, panoramatické střešní okno, vyhřívaná, chlazená a v 18 směrem nastavitelná sedadla, zadní sedadla dělená v poměru 40:20:40, rozsáhlé čalounění interiéru kůží, ambientní osvětlení, Matrix LED světlomety, head-up displej, elektronicky řízená aktivní uzávěrka zadního diferenciálu a další.

Nový Land Rover Defender má české ceny. Zatím je k mání 110, příplatků je hromada

Nový Land Rover Defender má české ceny. Zatím je k mání 110, příplatků je hromada

Stejně jako u Defenderu 110 pak nechybí bohatý seznam příplatkové výbavy a souhrnných paketů příslušenství, kde najdete i nutné off-road položky jako třeba šnorchl (21.193 Kč), střešní nosič na expedice (38.490 Kč) nebo integrovaný kompresor (25.728 Kč). Pro kompletní přehled příplatků a možností specifikace je už pro Defenderu 90 rovněž funkční konfigurátor českého zastoupení.

Land Rover Defender 90 – technická data a české ceny
Motor D200 D240 P300 P400
Zdvihový objem [cm3] 1999 1999 1997 2996
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 147/4000 177/4000  221//5500 294/5500
Točivý moment [N.m/min] 430/1400 430/1400 400/1500-4000 550/2000-5000
Převodovka 8A 8A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 175 188 191 208
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,2 9,0 8,0 6,0
Spotřeba [l/100 km] 8,8-9,5 8,8-9,5 11,2-12,2 11,0-12,0
Pohotovostní hmotnost [kg] 2208/2231  2208/2231 2140/2162  2245/2268 
Cena Defender [Kč] 1.322.167  1.434.334 1.433.124 1.678.391
Cena Defender S [Kč] 1.452.242 1.564.288 1.565.135 1.778.579 
Cena Defender SE [Kč] 1.573.242 1.685.288 1.686.377  1.898.490
Cena Defender HSE [Kč]  1.739.012  1.851.058  1.850.937 2.064.139 
Cena Defender First Edition [Kč] - 1.860.133  - 2.072.851 
Cena Defender X [Kč] - - - 2.543.662
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

včera | Petr Schnagl | 63 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků