Land Rover dále elektrifikuje. Mild-hybridní diesely uvádí pro Discovery Sport a Evoque

Diesely bez elektrifikace míří pryč a dvojice modelů dostává i nový infotainment a výbavy.

Land Rover pokračuje v elektrifikaci svého portfolia motorizací a nejnovější změny se teď objevují pod kapotami modelů Evoque a Discovery Sport. Do nabídky vozů tedy nastupuje nový mild-hybridní diesel s 48V sítí a funkcí rekuperačního brzdění, který má oproti staršímu motoru bez elektrifikace zajišťovat jemnější průběh systému stop-start a samozřejmě nižší spotřebu paliva a produkci emisí.

Dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec bude v obou modelech nabízen v naladění na 165 koní (121 kW) nebo 200 koní (147 kW). Slabší jednotka bude nabízena s pohonem předních kol, volitelně pak s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol, zatímco výkonnější verze bude s pohonem všech kol a automatem spojena výhradně.

TEST Land Rover Defender 110 S D240: Nový pacholek se už z lesa nebojí

TEST Land Rover Defender 110 S D240: Nový pacholek se už z lesa nebojí

S novinkami pod kapotou dále Land Rover představuje pro Discovery Sport verzi Black Edition s vrcholnou benzinovou motorizací P290, která je přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 290 koní (213 kW). Jednotka je spojena s pohonem všech kol a devítistupňovým automatem. Speciální edice vychází z úrovně R-Dynamic S, zda se ale objeví v Česku, to se teprve uvidí.

V podobném stylu pak dostává Evoque vrcholnou výbavu Autobiography, která zajistí 21palcová kola, Matrix LED světlomety, doplňky na karoserii v měděném odstínu, prošívané kožené čalounění, vyhřívaný volant, odvětrávané přední sedačky nebo panoramatické střešní okno. Výbava bude dostupná s několika motorizacemi.

V Range Roveru končí staré diesely V8 a V6. Pod kapotu míří mild-hybridní technika

V Range Roveru končí staré diesely V8 a V6. Pod kapotu míří mild-hybridní technika

Oba modely nakonec Land Rover doplňuje nejnovějším infotainmentem Pivi Pro ve standardní výbavě, což znamená bezdrátové aktualizace systému a konektivitu se smartphony, integrované Spotify, funkci hledání nabíječek pro plug-in hybridní modely nebo 3D kamerový systém ve spojení s funkcí krizového brzdění při couvání. K dispozici je pak volitelně i nový systém pokročilé filtrace vzduchu v kabině pro zachycení alergenů, patogenů a dalších škodlivých částic.

Datum uvedení nových motorizací do nabídky v Česku a jejich ceny zatím neznáme.

Land Rover

První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem.

V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors.

Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender

TEST Dacia Sandero 1.0 SCe Comfort: Co všechno lze mít za míň než 300 tisíc?

Dacia Sandero 1.0 SCe

Nová Dacia Sandero nám připadá tak zajímavá, že vám ji v krátkém čase servírujeme už podruhé. Tentokrát jsme vyzkoušeli běžné provedení v nejvyšší výbavě, ale zato s nejslabším motorem z celé nabídky. A bylo senzační!

včera | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG: Kam se ještě základní GTI nevydalo

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG

Základní Volkswagen Golf GTI byl vždy střídmou cestou ke každodennímu cestování se sklony k mírnému sportování. Teď už to tak úplně neplatí.

3.  3.  2021 | Vladimír Kadera | 26 příspěvků
TEST Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nové pořádky bez prokletí

Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4

Konzervativní crossover se nám proměnil ve výrazný designový povoz, který neumí nebudit emoce. Vyplatila se mu sázka na odvahu?

28.  2.  2021 | Richard Herbich | 34 příspěvků