Land Rover chce splnit emisní limity novým modelem

Nízké emise CO2 zřejmě povedou ke komickým situacím. Automobilky, které nabízí jen specifické modely, které ze své podstaty nemohou dosahovat nízké spotřeby, totiž nebudou mít šanci dosáhnout požadovaného průměru emisí CO2. Jak tedy z toho ven?

Jednou cestou je připojit své portfolio k jiné automobilce, která má v nabídce malé modely, s nízkou spotřebou a nízkými emisemi. Pak i specifický výrobce dokáže v průměru dosáhnout požadovaného výsledku.

Jenže co takový Land Rover? Ten má v nabídce jen velké SUV a off-road modely a spojit se není v rámci koncernu s kým. Jedinou cestou je tak přijít s vlastními malými modely, které budou sloužit jednak k tomu, aby se dosáhlo lepších hospodářských výsledků a druhak k tomu, že se sníží v průměru emise.

Vedení britského výrobce minulý týden uvedlo, že zvažuje výrobu zcela nového modelu. Ten by se měl svými rozměry a zacílením postavit pod model Freelander a na trhu by tak zřejmě soupeřil s vozy typu Suzuki SX4, Fiat Sedici, Seat Altea Freetrack a další.

Ovšem takový model by musel mít opravdu nízkou spotřebu, protože dosáhnout průměrných emisí automobilky ve výši 140 g/km nebude jednoduché. Pro představu, „nejčistší” verze Land Roveru Freelanderu má v současnosti emise 194 g/km. A takový Range Rover s přeplňovaným osmiválcem zhruba trojnásobné.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 54 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků