Land Rover chce splnit emisní limity novým modelem

Nízké emise CO2 zřejmě povedou ke komickým situacím. Automobilky, které nabízí jen specifické modely, které ze své podstaty nemohou dosahovat nízké spotřeby, totiž nebudou mít šanci dosáhnout požadovaného průměru emisí CO2. Jak tedy z toho ven?

Jednou cestou je připojit své portfolio k jiné automobilce, která má v nabídce malé modely, s nízkou spotřebou a nízkými emisemi. Pak i specifický výrobce dokáže v průměru dosáhnout požadovaného výsledku.

Jenže co takový Land Rover? Ten má v nabídce jen velké SUV a off-road modely a spojit se není v rámci koncernu s kým. Jedinou cestou je tak přijít s vlastními malými modely, které budou sloužit jednak k tomu, aby se dosáhlo lepších hospodářských výsledků a druhak k tomu, že se sníží v průměru emise.

Vedení britského výrobce minulý týden uvedlo, že zvažuje výrobu zcela nového modelu. Ten by se měl svými rozměry a zacílením postavit pod model Freelander a na trhu by tak zřejmě soupeřil s vozy typu Suzuki SX4, Fiat Sedici, Seat Altea Freetrack a další.

Ovšem takový model by musel mít opravdu nízkou spotřebu, protože dosáhnout průměrných emisí automobilky ve výši 140 g/km nebude jednoduché. Pro představu, „nejčistší” verze Land Roveru Freelanderu má v současnosti emise 194 g/km. A takový Range Rover s přeplňovaným osmiválcem zhruba trojnásobné.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků