Land Rover a Jaguar učí autonomní auta řídit stejně jako lidé

Podle Jaguaru a Land Roveru se potom člověk lépe přizpůsobí jízdě v autě, které bude řídit samo. Testovací flotila se nyní připravuje.
Land Rover a Jaguar učí autonomní auta řídit stejně jako lidé

Chování na křižovatkách a kruhových objezdech, reakce na překážky a nebezpečí, uhýbání před vozidly s právem přednostní jízdy a předjíždění, to vše budou značky Jaguar a Land Rover učit svá autonomní auta. Cílem je dosáhnout toho, aby se auto samo chovalo jako člověk – a ne jako robot.

Technologie podpory řidiče v roce 2016: Tesla není jediná

Technologie podpory řidiče v roce 2016: Tesla není jediná

Podle Jaguaru a Land Roveru se člověk lépe přizpůsobí jízdě v autě, které bude řídit samo, když nebude frustrován jeho pomalými reakcemi, přehnanou opatrností a neschopnosti pohotově reagovat na vzniklou situaci.

Značky Jaguar a Land Rover věří, že jen tak získají řidiči v autonomní vozy důvěru a budou se na ně více spoléhat, což by mělo přispět k vyšší bezpečnosti a plynulosti provozu. Testovací flotila se nyní připravuje.

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Cílem testování je sestavit program, který vyhodnotí, jak by se v dané situaci měl zachovat „robot“, v tomto případě autonomní systém řízení, aby bylo jeho chování co nejblíže skutečnému počínání lidského řidiče.

Značky Jaguar a Land Rover chtějí dosáhnout stavu, kdy budou řidiči dávat autonomnímu řízení přednost. Přesto pedály a volant z Jaguarů a Land Roverů nezmizí, řidič v nich bude bude mít vždy poslední slovo. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků