Land Rover a Jaguar učí autonomní auta řídit stejně jako lidé

Podle Jaguaru a Land Roveru se potom člověk lépe přizpůsobí jízdě v autě, které bude řídit samo. Testovací flotila se nyní připravuje.
Land Rover a Jaguar učí autonomní auta řídit stejně jako lidé

Chování na křižovatkách a kruhových objezdech, reakce na překážky a nebezpečí, uhýbání před vozidly s právem přednostní jízdy a předjíždění, to vše budou značky Jaguar a Land Rover učit svá autonomní auta. Cílem je dosáhnout toho, aby se auto samo chovalo jako člověk – a ne jako robot.

Technologie podpory řidiče v roce 2016: Tesla není jediná

Technologie podpory řidiče v roce 2016: Tesla není jediná

Podle Jaguaru a Land Roveru se člověk lépe přizpůsobí jízdě v autě, které bude řídit samo, když nebude frustrován jeho pomalými reakcemi, přehnanou opatrností a neschopnosti pohotově reagovat na vzniklou situaci.

Značky Jaguar a Land Rover věří, že jen tak získají řidiči v autonomní vozy důvěru a budou se na ně více spoléhat, což by mělo přispět k vyšší bezpečnosti a plynulosti provozu. Testovací flotila se nyní připravuje.

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Cílem testování je sestavit program, který vyhodnotí, jak by se v dané situaci měl zachovat „robot“, v tomto případě autonomní systém řízení, aby bylo jeho chování co nejblíže skutečnému počínání lidského řidiče.

Značky Jaguar a Land Rover chtějí dosáhnout stavu, kdy budou řidiči dávat autonomnímu řízení přednost. Přesto pedály a volant z Jaguarů a Land Roverů nezmizí, řidič v nich bude bude mít vždy poslední slovo. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků