Land Rover a Jaguar učí autonomní auta řídit stejně jako lidé

Podle Jaguaru a Land Roveru se potom člověk lépe přizpůsobí jízdě v autě, které bude řídit samo. Testovací flotila se nyní připravuje.
Land Rover a Jaguar učí autonomní auta řídit stejně jako lidé

Chování na křižovatkách a kruhových objezdech, reakce na překážky a nebezpečí, uhýbání před vozidly s právem přednostní jízdy a předjíždění, to vše budou značky Jaguar a Land Rover učit svá autonomní auta. Cílem je dosáhnout toho, aby se auto samo chovalo jako člověk – a ne jako robot.

Technologie podpory řidiče v roce 2016: Tesla není jediná

Technologie podpory řidiče v roce 2016: Tesla není jediná

Podle Jaguaru a Land Roveru se člověk lépe přizpůsobí jízdě v autě, které bude řídit samo, když nebude frustrován jeho pomalými reakcemi, přehnanou opatrností a neschopnosti pohotově reagovat na vzniklou situaci.

Značky Jaguar a Land Rover věří, že jen tak získají řidiči v autonomní vozy důvěru a budou se na ně více spoléhat, což by mělo přispět k vyšší bezpečnosti a plynulosti provozu. Testovací flotila se nyní připravuje.

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Cílem testování je sestavit program, který vyhodnotí, jak by se v dané situaci měl zachovat „robot“, v tomto případě autonomní systém řízení, aby bylo jeho chování co nejblíže skutečnému počínání lidského řidiče.

Značky Jaguar a Land Rover chtějí dosáhnout stavu, kdy budou řidiči dávat autonomnímu řízení přednost. Přesto pedály a volant z Jaguarů a Land Roverů nezmizí, řidič v nich bude bude mít vždy poslední slovo. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky