Lancia Ypsilon: tradice se vrací do Česka

Italská automobilka Lancia oznámila návrat svých vozů na náš trh. První vlaštovkou bude malý model Ypsilon.

Vozy automobilky Lancia vždy zdobily výkonné motory, originální styl a také nenápadný luxus.  Malý model Ypsilon spojuje všechny tyto vlastnosti v malém balení.

Italské mini již roky zdobí silnice opravdu originálním designem a to jak exteriéru, tak interiéru. Nezřídka je tento vůz považovat za vrchol luxusu v daném segmentu a při pohledu na provedení a výbavy se není čemu divit.

O tom, že Ypsilon nebude nikdy rodinným vozem, hovoří i rozměry. Délka 3 810 mm, šířka 1 704 mm, výška 1 530 mm a rozvor 2 388 řadí tuto Lancii do třídy malých vozů. Zavazadlový prostor pak dle konfigurace nabídne 215 až 290 litrů.

O tom, že Ypsilon je ve své třídě opravdu králem luxusu hovoří vybrané prvky výbavy. Velká prosklená panoramatická střecha není zas takovým unikátem. Ovšem automatická dvouzónová klimatizace je v tomto segmentu jedinečná. Také dvoubarevné kožené čalounění z přírodních materiálů a Alcantary byste v mini segmentu hledali jen těžko. I prvky jako stabilizační systém, špičkový zvukový systém Bose, rozhraní Bluetooth a další se nosí spíše u výrazně větších vozů.

Ypsilon k nám přijde se čtveřicí motorů. Benzínový základ bude tvořit čtyřválec 1,2 8V o výkonu 44 kW (60 k). Za ním bude následovat čtyřválec 1,4 8V o výkonu 56 kW (77 k) a benzínovým vrcholem pak bude motor 1,4 16V o výkonu 70 kW (95 k).

Naftu zastoupí jeden agregát a to čtyřválec 1,3 JTD ve dvou výkonnostních verzích 55 kW (75 k) a 66 kW (90 k).

Výkon bude standardně přenášen na přední kola prostřednictvím pětistupňového manuálu u motoru 1,4 16V šestistupňového, ale za příplatek půjde pro oba nafťáky a také nejsilnější benzínový motor koupit pětistupňovou sekvenční převodovku DFN (Dolce Far Niente).

Benzínové motory

 

1,2 8V

1,4 8V

1,4 16V

Objem motoru (ccm)

1 242

1 368

1 368

Výkon (kW/k)

44/60

57/77

70/95

Točivý moment (Nm)

102

113

128

 

Převodovka

MT5

MT5

MT6

DFN

Zrychlení 0-100 (s)

16,8

13,5

10,9

10,4

Max. rychlost (km/h)

153

167

175

175

 

Komb.spotřeba (l/100 km)

6

5,5

6,6

6,4

Naftové motory

 

1,3 JTD 16V

Objem motoru (ccm)

1 248

1 248

Výkon (kW/k)

55/75

66/90

Točivý moment (Nm)

190

200

 

Převodovka

MT5

DFN

MT5

DFN

Zrychelní 0-100 (s)

14,5

14

11

10,5

Max. rychlost (km/h)

167

167

175

175

 

Komb.spotřeba (l/100 km)

4,5

4,3

4,5

4,5

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Živé foto z brněnského autosalonu

 

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků