Lancia Ypsilon: tradice se vrací do Česka

Italská automobilka Lancia oznámila návrat svých vozů na náš trh. První vlaštovkou bude malý model Ypsilon.

Vozy automobilky Lancia vždy zdobily výkonné motory, originální styl a také nenápadný luxus.  Malý model Ypsilon spojuje všechny tyto vlastnosti v malém balení.

Italské mini již roky zdobí silnice opravdu originálním designem a to jak exteriéru, tak interiéru. Nezřídka je tento vůz považovat za vrchol luxusu v daném segmentu a při pohledu na provedení a výbavy se není čemu divit.

O tom, že Ypsilon nebude nikdy rodinným vozem, hovoří i rozměry. Délka 3 810 mm, šířka 1 704 mm, výška 1 530 mm a rozvor 2 388 řadí tuto Lancii do třídy malých vozů. Zavazadlový prostor pak dle konfigurace nabídne 215 až 290 litrů.

O tom, že Ypsilon je ve své třídě opravdu králem luxusu hovoří vybrané prvky výbavy. Velká prosklená panoramatická střecha není zas takovým unikátem. Ovšem automatická dvouzónová klimatizace je v tomto segmentu jedinečná. Také dvoubarevné kožené čalounění z přírodních materiálů a Alcantary byste v mini segmentu hledali jen těžko. I prvky jako stabilizační systém, špičkový zvukový systém Bose, rozhraní Bluetooth a další se nosí spíše u výrazně větších vozů.

Ypsilon k nám přijde se čtveřicí motorů. Benzínový základ bude tvořit čtyřválec 1,2 8V o výkonu 44 kW (60 k). Za ním bude následovat čtyřválec 1,4 8V o výkonu 56 kW (77 k) a benzínovým vrcholem pak bude motor 1,4 16V o výkonu 70 kW (95 k).

Naftu zastoupí jeden agregát a to čtyřválec 1,3 JTD ve dvou výkonnostních verzích 55 kW (75 k) a 66 kW (90 k).

Výkon bude standardně přenášen na přední kola prostřednictvím pětistupňového manuálu u motoru 1,4 16V šestistupňového, ale za příplatek půjde pro oba nafťáky a také nejsilnější benzínový motor koupit pětistupňovou sekvenční převodovku DFN (Dolce Far Niente).

Benzínové motory

 

1,2 8V

1,4 8V

1,4 16V

Objem motoru (ccm)

1 242

1 368

1 368

Výkon (kW/k)

44/60

57/77

70/95

Točivý moment (Nm)

102

113

128

 

Převodovka

MT5

MT5

MT6

DFN

Zrychlení 0-100 (s)

16,8

13,5

10,9

10,4

Max. rychlost (km/h)

153

167

175

175

 

Komb.spotřeba (l/100 km)

6

5,5

6,6

6,4

Naftové motory

 

1,3 JTD 16V

Objem motoru (ccm)

1 248

1 248

Výkon (kW/k)

55/75

66/90

Točivý moment (Nm)

190

200

 

Převodovka

MT5

DFN

MT5

DFN

Zrychelní 0-100 (s)

14,5

14

11

10,5

Max. rychlost (km/h)

167

167

175

175

 

Komb.spotřeba (l/100 km)

4,5

4,3

4,5

4,5

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Živé foto z brněnského autosalonu

 

bazar

Lancia Delta 1,4
Rok výroby: 2008
Stav: 136 488 km
Cena: 176 000 Kč
Lancia Delta 2
Rok výroby: 2011
Stav: 117 708 km
Cena: 199 000 Kč
Lancia Delta 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 392 km
Cena: 180 000 Kč
Lancia Delta 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 134 620 km
Cena: 140 000 Kč
Lancia Delta 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 115 555 km
Cena: 159 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků