Lancia Ypsilon: tradice se vrací do Česka

Italská automobilka Lancia oznámila návrat svých vozů na náš trh. První vlaštovkou bude malý model Ypsilon.

Vozy automobilky Lancia vždy zdobily výkonné motory, originální styl a také nenápadný luxus.  Malý model Ypsilon spojuje všechny tyto vlastnosti v malém balení.

Italské mini již roky zdobí silnice opravdu originálním designem a to jak exteriéru, tak interiéru. Nezřídka je tento vůz považovat za vrchol luxusu v daném segmentu a při pohledu na provedení a výbavy se není čemu divit.

O tom, že Ypsilon nebude nikdy rodinným vozem, hovoří i rozměry. Délka 3 810 mm, šířka 1 704 mm, výška 1 530 mm a rozvor 2 388 řadí tuto Lancii do třídy malých vozů. Zavazadlový prostor pak dle konfigurace nabídne 215 až 290 litrů.

O tom, že Ypsilon je ve své třídě opravdu králem luxusu hovoří vybrané prvky výbavy. Velká prosklená panoramatická střecha není zas takovým unikátem. Ovšem automatická dvouzónová klimatizace je v tomto segmentu jedinečná. Také dvoubarevné kožené čalounění z přírodních materiálů a Alcantary byste v mini segmentu hledali jen těžko. I prvky jako stabilizační systém, špičkový zvukový systém Bose, rozhraní Bluetooth a další se nosí spíše u výrazně větších vozů.

Ypsilon k nám přijde se čtveřicí motorů. Benzínový základ bude tvořit čtyřválec 1,2 8V o výkonu 44 kW (60 k). Za ním bude následovat čtyřválec 1,4 8V o výkonu 56 kW (77 k) a benzínovým vrcholem pak bude motor 1,4 16V o výkonu 70 kW (95 k).

Naftu zastoupí jeden agregát a to čtyřválec 1,3 JTD ve dvou výkonnostních verzích 55 kW (75 k) a 66 kW (90 k).

Výkon bude standardně přenášen na přední kola prostřednictvím pětistupňového manuálu u motoru 1,4 16V šestistupňového, ale za příplatek půjde pro oba nafťáky a také nejsilnější benzínový motor koupit pětistupňovou sekvenční převodovku DFN (Dolce Far Niente).

Benzínové motory

 

1,2 8V

1,4 8V

1,4 16V

Objem motoru (ccm)

1 242

1 368

1 368

Výkon (kW/k)

44/60

57/77

70/95

Točivý moment (Nm)

102

113

128

 

Převodovka

MT5

MT5

MT6

DFN

Zrychlení 0-100 (s)

16,8

13,5

10,9

10,4

Max. rychlost (km/h)

153

167

175

175

 

Komb.spotřeba (l/100 km)

6

5,5

6,6

6,4

Naftové motory

 

1,3 JTD 16V

Objem motoru (ccm)

1 248

1 248

Výkon (kW/k)

55/75

66/90

Točivý moment (Nm)

190

200

 

Převodovka

MT5

DFN

MT5

DFN

Zrychelní 0-100 (s)

14,5

14

11

10,5

Max. rychlost (km/h)

167

167

175

175

 

Komb.spotřeba (l/100 km)

4,5

4,3

4,5

4,5

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Živé foto z brněnského autosalonu

 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků