Lancia Ypsilon: tajemná Italka (autosalon)

V článcích s podtitulem autosalon vám čas od času předložíme automobil, který se u nás neprodává, nebo stojí za pozornost. Vůz představíme pomocí kvalitních fotografií a základních informací. Jako první je na řadě Lancia Ypsilon. Vstupte do našeho autosalonu.
Lancia Ypsilon: tajemná Italka (autosalon)

Co si budeme nalhávat: Na vzhledu záleží..a hodně. Platí to při výběru pohovky, mixéru, domácího mazlíčka i automobilu. Pokud se vám pejsánek nelíbí, domů si ho neodvezete, pokud se vám nelíbí automobil, určitě si ho nekoupíte. Ať už máte na nový vůz vyhrazen milion či padesát tisíc, vždy budete zvažovat, zda je hezčí ten či onen. Aniž byste si to připouštěli, mimo technické parametry (a další objektivní faktory) berete v úvahu také vzhled.

Proč to vůbec uvádím? Na této filosofii jsme se rozhodli vytvořit jakýsi nový seriál (spíše občasník), jehož úkolem nebude nic menšího, než ukázat automobil, jenž není české veřejnosti příliš znám, popřípadě automobil, který si místo v autosalonu zaslouží. Vybraný vůz nechceme představovat obvyklým způsobem, tedy pomocí textu a fotografíí, nýbrž pouze za pomoci kvalitních fotografií a základních technických informací.

Poznámka: Koho byste rádi viděli v našem/vašem autosalonu? Zmiňte se, prosím, v diskusi pod tímto článkem. 

Tvořit zbytečné kB textu nemá smysl také proto, že se vozy neprodávají v České republice, popřípadě se nikdy nedostanou do výroby. Jejich ladné křivky jsou přesto natolik inspirující, že si zaslouží být vystaveny zrakům čtenárů. Místo dlouhého povídání přenechám slovo historicky prvnímu modelu v Autosalonu - Lancii Ypsilon. Ta sa v České republice oficiálně neprodává, což je škoda. Malá "Ypsilonka" by jistě zpestřila segment nejmenších vozů..

Fotogalerie


Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Plakáty

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Technické informace

Rozměry

Klepněte pro větší obrázek

Délka: 3778 mm, Výška: 1704 mm, Šířka: 1530 mm, Rozvor: 2388 mm
Počet sedadel: 4/5, Počet dveří: 3, Zavazadlový prostor: 215/290 l
Palivová nádrž: 47 l

Motory

1.2 8V

Klepněte pro větší obrázekVýkon: 44 kW/60 k
při otáčkách: 5000 ot./min.
Točivý moment: 102 N.m
při otáčkách: 2500 ot./min.

 

1.2 16V

Klepněte pro větší obrázekVýkon: 59 kW/80 k
při otáčkách: 5000 ot./min.
Točivý moment: 114 N.m
při otáčkách: 4000 ot./min.

 

1.4 16V

Klepněte pro větší obrázekVýkon: 70 kW/95 k
při otáčkách: 5800 ot./min.
Točivý moment: 128 N.m
při otáčkách: 4500 ot./min.

 

1.3 Multijet 16V

Klepněte pro větší obrázekVýkon: 51 kW/70 k
při otáčkách: 4000 ot./min.
Točivý moment: 180 N.m
při otáčkách: 1750 ot./min.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 56 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků