Lancia Ypsilon Sport: sporťák s dýzlem

Již řadu let na tom není italská automobilka Lancia úplně nejlépe, vedení však stále věří, že se jejich auta po čase útlumu opět vrátí na výsluní sportovní větve automobilismu. Pomoci by tomu měl i nový koncept Lancia Ypsilon Sport, který debutoval na ženevském autosalónu.

Protože každý sportovec potřebuje zdravé a silné srdce a Ypsilon není výjimkou, představila Lancia v prototypu nafťák z produkce Fiatu, 1.9 JTD s výkonem 110 kW a maximálním kroutícím momentem 306 Nm. V kombinaci s ruční šestistupňovou převodovkou akceleruje koncept z klidu na stovku za 7,9 s. O kontakt s vozovkou se starají sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin s pneumatikami 205/45.

Třídveřový sportovní hatchback má pod nárazníkem tři chromované šestiúhelníhové otvory sání, pořádnou porci chrómu najdeme také na mřížce chladiče a v lemu mlhovek. Další doplňky z tohoto kovu jsou lišty na bočních prazích, kliky dveří a dvojitá koncovka výfuku. Další zajímavostí je panoramatická celoskleněná střecha nebo vertikální zadní světlomety. V interiéru jsou sportovní sedačky, tříramenný volant, červeně podsvícené budíky a karbonové doplňky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků