Dříve téměř neporazitelný kolos v rallye a jedna z nejváženějších značek v motorsportu, dnes výrobce jediného městského hatchbacku. Taková je italská Lancia. I když jí ale zlí jazykové dávali ještě před deseti lety rok, maximálně dva, tahle dnes už opravdu malá značka produkuje jedno auto za druhým a válcuje v prodejích své italské kolegy.
Lancia přežila rok 2020 a slaví úspěchy. Prosakují informace o druhém modelu!
Tím jediným hatchbackem je model Ypsilon, jehož třetí generace nyní slaví desáté výročí na trhu. Do důchodu se ale ještě podle všeho nechystá, protože značka nyní strhla plachtu z dalšího faceliftu. Ten poznáte na první pohled podle nového výrazu. Přední maska je nyní menší a lišta ve spodním nárazníku už se na vás nemračí, ale směje.
Nové jsou i přední světlomety s novým LED denním podpisem. Zájemci o vůz mohou také nově zvolit lak karoserie Elegant Blue. Uvnitř je vylepšený infotainment s úhlopříčkou 7“, který podporuje propojení s Apple Carplay a Android Auto. Nový je i kabinový filtr, který má zachytit až 99 % alergenů a, na což zákazníci dnes slyší především, filtruje až 98 % bakterií.
Spásu Alfy Romeo uvidíme už na podzim. Po SUV Tonale dorazí i menší crossover
Pod kapotou vozu je buď dvanáctistovka o výkonu 51 kW (69 koní), devítistovka s výkonem 62 kW (85 koní) nebo hybrid spojený s litrovým tříválcem, který produkuje výkon 51 kW (70 koní). Nová Lancia Ypsilon startuje v Itálii na 15.100 eurech, což je v přepočtu 390.000 Kč.
Lancia, založená v roce 1906, patří k nejstarším světovým automobilkám. První vůz vznikl v roce 1908.
Až do šedesátých let 20. století zůstala Lancia nezávislá. V roce 1969 ji ale převzal Fiat, kde má roli luxusnější alternativy k jeho automobilům. Od roku 2021 patří Lancia do skupiny Stellantis.
Lancia Ypsilon