Lancia Ypsilon má po faceliftu. Už se nemračí, ale směje. Má k tomu dobrý důvod

Kdo se směje naposled, ten se směje nejvíc. Lancia Ypsilon je na trhu už deset let. Jako jediný model stále drží celou značku nad vodou.

Dříve téměř neporazitelný kolos v rallye a jedna z nejváženějších značek v motorsportu, dnes výrobce jediného městského hatchbacku. Taková je italská Lancia. I když jí ale zlí jazykové dávali ještě před deseti lety rok, maximálně dva, tahle dnes už opravdu malá značka produkuje jedno auto za druhým a válcuje v prodejích své italské kolegy.

Lancia přežila rok 2020 a slaví úspěchy. Prosakují informace o druhém modelu!

Lancia přežila rok 2020 a slaví úspěchy. Prosakují informace o druhém modelu!

Tím jediným hatchbackem je model Ypsilon, jehož třetí generace nyní slaví desáté výročí na trhu. Do důchodu se ale ještě podle všeho nechystá, protože značka nyní strhla plachtu z dalšího faceliftu. Ten poznáte na první pohled podle nového výrazu. Přední maska je nyní menší a lišta ve spodním nárazníku už se na vás nemračí, ale směje.

Nové jsou i přední světlomety s novým LED denním podpisem. Zájemci o vůz mohou také nově zvolit lak karoserie Elegant Blue. Uvnitř je vylepšený infotainment s úhlopříčkou 7“, který podporuje propojení s Apple Carplay a Android Auto. Nový je i kabinový filtr, který má zachytit až 99 % alergenů a, na což zákazníci dnes slyší především, filtruje až 98 % bakterií.

Spásu Alfy Romeo uvidíme už na podzim. Po SUV Tonale dorazí i menší crossover

Spásu Alfy Romeo uvidíme už na podzim. Po SUV Tonale dorazí i menší crossover

Pod kapotou vozu je buď dvanáctistovka o výkonu 51 kW (69 koní), devítistovka s výkonem 62 kW (85 koní) nebo hybrid spojený s litrovým tříválcem, který produkuje výkon 51 kW (70 koní). Nová Lancia Ypsilon startuje v Itálii na 15.100 eurech, což je v přepočtu 390.000 Kč.

Lancia

Lancia, založená v roce 1906, patří k nejstarším světovým automobilkám. První vůz vznikl v roce 1908.

Až do šedesátých let 20. století zůstala Lancia nezávislá. V roce 1969 ji ale převzal Fiat, kde má roli luxusnější alternativy k jeho automobilům. Od roku 2021 patří Lancia do skupiny Stellantis.

Lancia Ypsilon

TEST Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG: Kam se ještě základní GTI nevydalo

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG

Základní Volkswagen Golf GTI byl vždy střídmou cestou ke každodennímu cestování se sklony k mírnému sportování. Teď už to tak úplně neplatí.

dnes | Vladimír Kadera | 17 příspěvků
TEST Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nové pořádky bez prokletí

Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4

Konzervativní crossover se nám proměnil ve výrazný designový povoz, který neumí nebudit emoce. Vyplatila se mu sázka na odvahu?

28.  2.  2021 | Richard Herbich | 34 příspěvků
Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

25.  2.  2021 | Jiří Baborský | 72 příspěvků