Lancia Ypsilon: klasik v novém a s dvouválcem

Automobilka Lancia představila podrobnosti k nové generaci svého exkluzivního kompaktu Ypsilon. (+ 62x foto a 2x video)

Již koncem února jsme psali o nové generaci modelu Lancia Ypsilon jako o hlavní naději renesance značky. Stane se základem modelové palety a v duchu tradice hodlá do nižší třídy přinést nové standardy v otázce techniky, designu a výbavy. Nyní již o novince víme prakticky vše a pro sebe si to rozhodně nenecháme. Tak tedy: Lancia Ypsilon bude k mání pouze s pětidvéřovou karoserií, zadní pár dveří s vysoko vytaženou hranou zasklení dostane skrytou kliku a propracované zadní sdružené svítilny, zasahující tenkým výběžkem hluboko do zadních blatníků, budou sestaveny z LED.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér má nabídnout nezvykle širokou škálu modifikací a kombinací, všem ale budou společné přístrojový štít umístěný vprostřed palubní desky a lesklé ozdobné prvky v různých barvách. Lancia Ypsilon bude dodávána ve třech základních výbavových stupních, přičemž ten nejvyšší nabídne celokožené čalounění, prvotřídní audiosoustavu a komunikační a zábavní centrum Blue&Me-TomTom LIVE. Ceny zatím neznáme, ale spuštění prodejů je v Evropě naplánováno na letošní červen (jak jsme vás již informovali ve výše odkazovaném článku, ve Velké Británii bude Ypsilon prodáván pod značkou Chrysler).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

K mání bude hned ze startu trojice pohonných jednotek. Základem se stane konvenční zážehový čtyřválec 1,2 EVO se skromným výkonem 69 koní (51 kW) a točivým momentem jen 102 Nm, což má modernímu vozu zajistit zrychlení z klidu na 100 km/h za 14,5 s a dosažení rychlosti 163 km/h, což je bohužel na automobil s puncem exkluzivity dosti slabé, kombinovaná spotřeba má ale činit přijatelných 4,5 l/100 km.

Tip 1: Video z jízdními záběry nové Lancie Ypsilon najdete na tomto místě
Tip 2: Záběry detailně zkoumající stojící vůz jsou pro vás připraveny zde

Zájemci o výkonnější verzi zážehového motoru mají jedinou variantu: přeplňovaný dvouválec TwinAir. Tento motor z dílen FPT (Fiat Powertrain Technologies) tak po Alfě Romeo zasáhne i Lancii, připomeňme, že vozy Fiat 500 TwinAir se již prodávají a motor samotný teprve před několika dny obdržel respektovaný titul Motor roku 2011 (Engine of the Year). Pro Ypsilon bude naladěn na 85 koní (63 kW) a 145 Nm, vůz s ním zrychlí z 0 na 100 km/h za 11,9 s a dosáhne rychlosti 176 km/h, to vše při průměrné spotřebě jen 4,2 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vrcholem nabídky se však bohužel i v případě Lancie Ypsilon stává vznětové provedení. To je opatřeno čtyřválcem s objemem 1,3 l a vstřikováním MultiJet II a pochlubit se může výkonem 95 koní (70 kW) a točivým momentem 200 Nm. I přes náskok 10 koní a 55 Nm oproti TwinAiru nabídne zrychlení z klidu na 100 km/h jen o 0,5 s kratší a dosažení rychlosti o 7 km/h vyšší. Rozhodujícím argumentem pro řadu motoristů se tak stane tabulková průměrná spotřeba, jež v tomto případě činí 3,8 l/100 km. 


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků