Lancia Y 10 (1984): luxusní mini, jež předběhlo dobu

14 komentářů

JA-NE
12. listopadu • 12:58

setranica ju ma a jazdi na nej doteraz;-) pouzite technicke riesenia ani nemozu prekvapit kedze je to ital :-D

Vana666
10. listopadu • 8:41

Nerozumím jak je to myšlené s tou nedostižnou aerodynamikou. Pokud opravdu ".. Lancia Y 10 velikostně srovnatelné vozy překonávala šířkou i výškou karoserie..." jak se uvádí v článku, velká čelní plocha musela bonus daný dobrým součinitelem odporu vzduchu zase dost znehodnotit, ne ? :-(

puk123
12. listopadu • 16:34

Myslím, že to autor myslel asi následovně. Y10 měla lepší součinitel odporu než jiné vozy stejné délky a přitom byla širší a vyšší. Dlouhá a úzká užovka se přitom tvaruje snadněji a její součinitel by měl být lepší. Proto ta pozoruhodnost. Jen nevím, jestli jsem to dost vyjasnil.

Vana666
13. listopadu • 1:38

Moc nevyjasnil. Dle článku bylo cílem maximální omezení odporu vzduchu. Jenže co pomůže nízký koeficient, když to stejně zazdí zvětšenou čelní plochou ?

puk123
13. listopadu • 6:04

Tak by udělali vozítko pro 1 ležícího. Vnitřní prostor a tím i velká čelní plocha byl daný, tj. konstanta. Pak až museli čarovat s aerodynamikou. Bylo cílem s touto čelní plochou, při malé délce, dosáhnout co nejmenšího odporu vzduchu.

Vana666
13. listopadu • 7:09

Možná, ale v případě takového kompromisu je tvrzení o nedostižné aerodynamice hodně optimistické

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
puk123
13. listopadu • 8:24

Zase, platí to, ale při dané čelní ploše a délce auta, resp. vnitřním prostoru a délce.

Vana666
10. listopadu • 16:13

Nj, kliknout mínus je snadné. Najít ale věcně správný protiargument už bude asi tvrdší oříšek

Pech.
9. listopadu • 17:11

Ještě jis zapoměl na Citroen :-)

Petr
9. listopadu • 15:51

Zajímavý vychytávka opravdu o výjimečném autě, ale ta videa, to je strašná kvalita, to neumíte najít lepší, které se nabízejí v menu hned u těch co jste tam dali?

JiCe
9. listopadu • 20:06

Odhlédnu-li od kvality videí, musím smeknout u toho videa (je tam 2x) s létajícím kloboukem - aneb obraz v obraze. Na tu dobu - bez počítačů - povedené!

KoKos
9. listopadu • 16:19

Giugiaro byl zjevně mnohem lepší obchodník než designér. Jinak není možné aby všechny auta z osmdesátých let - od Una, přes Lancii po Favorit - vypadaly jedno jako druhé...

JiCe
9. listopadu • 20:17

S první větou nesouhlasím. Favorit je skutečně od Bertoneho, jak uvádí kolega. Pro Škodu dělal Giugiaro model 742 - http://files.742.webnode.cz/200000231-810ef8208d/m_04... ... (na jeho výrobu nějak soudruzi prošustrovali peníze, bohužel).
Pravda ale je, že (alespoň z pohledu dneška) produkce Giugiara byla v 70. - 80. letech dost unifikovaná. Ovšem velkou měrou se na tom "hranatém" tvarosloví podílela móda a trochu i (opět z pohledu dneška) možnosti technických konstrukcí té doby.

čert
9. listopadu • 17:16

Ehm? Fávo snad bastlil u Bertoneho Marcel Deschamps, pokud mi paměť neklame.

Doporučujeme

Články odjinud