setranica ju ma a jazdi na nej doteraz;-) pouzite technicke riesenia ani nemozu prekvapit kedze je to ital :-D
Nerozumím jak je to myšlené s tou nedostižnou aerodynamikou. Pokud opravdu ".. Lancia Y 10 velikostně srovnatelné vozy překonávala šířkou i výškou karoserie..." jak se uvádí v článku, velká čelní plocha musela bonus daný dobrým součinitelem odporu vzduchu zase dost znehodnotit, ne ? :-(
Myslím, že to autor myslel asi následovně. Y10 měla lepší součinitel odporu než jiné vozy stejné délky a přitom byla širší a vyšší. Dlouhá a úzká užovka se přitom tvaruje snadněji a její součinitel by měl být lepší. Proto ta pozoruhodnost. Jen nevím, jestli jsem to dost vyjasnil.
Moc nevyjasnil. Dle článku bylo cílem maximální omezení odporu vzduchu. Jenže co pomůže nízký koeficient, když to stejně zazdí zvětšenou čelní plochou ?
Tak by udělali vozítko pro 1 ležícího. Vnitřní prostor a tím i velká čelní plocha byl daný, tj. konstanta. Pak až museli čarovat s aerodynamikou. Bylo cílem s touto čelní plochou, při malé délce, dosáhnout co nejmenšího odporu vzduchu.
Možná, ale v případě takového kompromisu je tvrzení o nedostižné aerodynamice hodně optimistické
Zase, platí to, ale při dané čelní ploše a délce auta, resp. vnitřním prostoru a délce.
Nj, kliknout mínus je snadné. Najít ale věcně správný protiargument už bude asi tvrdší oříšek
Ještě jis zapoměl na Citroen :-)
Zajímavý vychytávka opravdu o výjimečném autě, ale ta videa, to je strašná kvalita, to neumíte najít lepší, které se nabízejí v menu hned u těch co jste tam dali?
Odhlédnu-li od kvality videí, musím smeknout u toho videa (je tam 2x) s létajícím kloboukem - aneb obraz v obraze. Na tu dobu - bez počítačů - povedené!
Giugiaro byl zjevně mnohem lepší obchodník než designér. Jinak není možné aby všechny auta z osmdesátých let - od Una, přes Lancii po Favorit - vypadaly jedno jako druhé...
S první větou nesouhlasím. Favorit je skutečně od Bertoneho, jak uvádí kolega. Pro Škodu dělal Giugiaro model 742 - http://files.742.webnode.cz/200000231-810ef8208d/m_04... ... (na jeho výrobu nějak soudruzi prošustrovali peníze, bohužel).Pravda ale je, že (alespoň z pohledu dneška) produkce Giugiara byla v 70. - 80. letech dost unifikovaná. Ovšem velkou měrou se na tom "hranatém" tvarosloví podílela móda a trochu i (opět z pohledu dneška) možnosti technických konstrukcí té doby.
Ehm? Fávo snad bastlil u Bertoneho Marcel Deschamps, pokud mi paměť neklame.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.