Lancia v Evropě končí, vyrábět bude jen Ypsilon pro italský trh

Vedení koncernu Fiat přikročilo k ráznému řezu: značka Lancia na všech exportních trzích úplně končí, ve výrobě zůstane jediný model, a to pouze na domácím trhu.

V první půli 20. století patřila Lancia k nejpokrokovějším automobilkám světa a do dějin vývoje se zapsala celou řadou prvenství v zavádění moderních technických prvků. Pod křídly koncernu Fiat, kde skončila v roice 1969, její sláva pomalu hasla, nicméně z jejích bran vyjela řada vynikajících automobilů včetně modelů Lancia Beta (1972)Lancia Delta (1979) nebo Lancia Thema (1984).

O své skalní příznivce Lancia nepřicházela ani později a i v současnosti řada z nich snila o návratu Lancie na výsluní. Vzpomeňme třeba velmi zdařilou kreaci Lancia Delta Concept z loňského listopadu, jež se setkala s vřelým přijetím veřejnosti.

Lancia Ypsilon 1.jpgLancia Ypsilon 3.jpgLancia Ypsilon 2.jpg
Lancie bude prodávat jen kompakty Ypsilon, co s ní bude dál, to je ve hvězdách

Všechny naděje ale nyní vyhasly. Šéf Fiatu Sergio Marchionne v rozhovoru pro italský list La Republica uvedl, že s Lancií už nepočítá. Ještě před několika lety přitom Marchionne sázel na rozšiřování nabídky modelů Lancie, především o americké konstrukce Chrysleru.

„Lancia se stane značkou pouze pro italský trh,“ uvedl Marchionne s tím, že i všechny přeznačené Chryslery budou z nabídky vyřazeny a produkce se omezí na vozy Lancia Ypsilon. A to zatím nebylo potvrzeno, že se Ypsilon dočká nástupce…

Lancia

Lancia, založená v roce 1906, patří k nejstarším světovým automobilkám. První vůz vznikl v roce 1908.

Až do šedesátých let 20. století zůstala Lancia nezávislá. V roce 1969 ji ale převzal Fiat, kde má roli luxusnější alternativy k jeho automobilům. Od roku 2021 patří Lancia do skupiny Stellantis.

Lancia Ypsilon

Doporučujeme

Články odjinud