Lancia v Evropě končí, vyrábět bude jen Ypsilon pro italský trh

Vedení koncernu Fiat přikročilo k ráznému řezu: značka Lancia na všech exportních trzích úplně končí, ve výrobě zůstane jediný model, a to pouze na domácím trhu.
Lancia v Evropě končí, vyrábět bude jen Ypsilon pro italský trh

V první půli 20. století patřila Lancia k nejpokrokovějším automobilkám světa a do dějin vývoje se zapsala celou řadou prvenství v zavádění moderních technických prvků. Pod křídly koncernu Fiat, kde skončila v roice 1969, její sláva pomalu hasla, nicméně z jejích bran vyjela řada vynikajících automobilů včetně modelů Lancia Beta (1972)Lancia Delta (1979) nebo Lancia Thema (1984).

Víkendové čtení: Lancia na špici pokroku

Víkendové čtení: Lancia na špici pokroku

O své skalní příznivce Lancia nepřicházela ani později a i v současnosti řada z nich snila o návratu Lancie na výsluní. Vzpomeňme třeba velmi zdařilou kreaci Lancia Delta Concept z loňského listopadu, jež se setkala s vřelým přijetím veřejnosti.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lancie bude prodávat jen kompakty Ypsilon, co s ní bude dál, to je ve hvězdách

Všechny naděje ale nyní vyhasly. Šéf Fiatu Sergio Marchionne v rozhovoru pro italský list La Republica uvedl, že s Lancií už nepočítá. Ještě před několika lety přitom Marchionne sázel na rozšiřování nabídky modelů Lancie, především o americké konstrukce Chrysleru.

Lancia Delta Concept: jako by chtěla vyjet z obrázků…

Lancia Delta Concept: jako by chtěla vyjet z obrázků…

„Lancia se stane značkou pouze pro italský trh,“ uvedl Marchionne s tím, že i všechny přeznačené Chryslery budou z nabídky vyřazeny a produkce se omezí na vozy Lancia Ypsilon. A to zatím nebylo potvrzeno, že se Ypsilon dočká nástupce…

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků